|
Pár hete egy érdekes felmérést láttam az OMA blogján, ami bennem is elindított egy gondolatot, hiszen a mi tréningjeinken is rendszeresen felmerül, hogy
De mégis... Mondjátok már meg, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres és profi értékesítő legyen?
Az elmúlt hetek során mi is megcsillantottunk egy-két területet, melynek szerepe lehet abban, hogy egy értékesítő sikereket érjen el a munkájában. Ki erre, ki arra esküszik, ahány ember, annyi féle vélemény arról, hogy mi lehet egy sikeres értékesítő titka. Nekünk is van elképzelésünk a dologról, de kíváncsiak vagyunk arra, hogy TE mit gondolsz? Vajon mi a TITOK?
Nem tudom, hogy milyen hosszú az értékesítési ciklusod, hogy meddig tart, míg egy kapcsolatfelvételből üzleted lesz. Azt sem tudom, hogy mik a céljaid erre a hónapra, vagy erre a negyedévre.
De azt tudom, hogy ha MA nincs elegendő potenciális ügyfél az értékesítési csatornádban (méghozzá annyi, amely figyelembe veszi a meglévő ügyfeleid lemorzsolódását is) akkor egészen biztosan nem éred el azokat a célokat, azt a bevételt és azt a profitszintet, amit magad elé tűztél.
Miért? Mert a hosszú távú siker érdekében fókuszálnod kell a rövid távú célokra is. Méghozzá a nagyon-nagyon rövid távúakra!
Az emberek többsége nap, mint nap bemegy a munkahelyére, az irodájába, a dolgozószobájába és teszi a dolgát. Azok, akik értékesítéssel (is) foglalkoznak: új üzleti kapcsolatokat keresnek, meglévő kapcsolatokat ápolnak: telefonálnak, bemutatkozó anyagot küldenek, személyesen találkoznak az ügyfelekkel, tárgyalnak, ajánlatot írnak, majd előbb vagy utóbb lezárják a tárgyalásokat.
Egy jól megszokott szisztéma szerint dolgoznak, a már megszokott értékesítési módszereket alkalmazzák, eladási stratégiájukat szinte mindig ugyanazokra az érvekre fűzik fel. Sikereiket megünneplik, a kudarcaikat pedig megtanulták elfogadni, mint az értékesítési folyamat természetes velejáróját.
De mégis? Mi ezzel a baj?
Az elmúlt hetekben sok kezdő vállalkozóval beszélgettünk, és szinte mindenhonnan azt hallottuk, hogy milyen pokoli nehéz manapság az ügyfélszerzés. Sokan panaszkodtak arra, hogy elindították az üzletüket, a vállalkozásukat, pénzt, energiát fektettek be, de az eredmények mégsem kielégítőnek. Az ügyfelek valahogy nem sétálnak be maguktól, hogy vásároljanak, és mintha a vevőszerzési technikák sem működnének úgy a gyakorlatban, mint ahogy azt a szakkönyvekben, a tréningeken, és az on-line gyorstalpalókon ígérik.
Vendégünk a Sales Blogon Nagy Krisztina karriermarketing tanácsadó, a www.palyamarketing.hu háziasszonya, aki marketinges és reklámos eszközökkel, és szemlélettel támogatja az elszánt karrierépítőket. A Pályamarketing programot azért hozta létre, hogy megmutassa, a tudatos építkezés és a marketing milyen sokat segíthet, hogy elérjük a karriercéljainkat.
Krisztinával egyébként találkozhatsz majd a 2011. június 23-24-i emberismereti-önismereti tréningünkön is, ahol személyesen is felteheted neki a karriereddel kapcsolatos kérdéseidet.
Nagyon ritkán írok ennyire személyes bejegyzést, most mégis kivételt teszek, mert a téma, amit hoztam Neked, egyfelől alapeleme az üzleti sikernek, másfelől kapcsolódik egy múlt heti nagyon kellemes, személyes élményemhez.
Ma erről írok Neked.
Gondolkodtál már, hogy mi az a két dolog, ami megkülönbözteti azokat, akik a dobogó első, második és harmadik fokán állnak, azoktól, akik csak vágyakoznak oda?
Elárulom: a ....
Egy tavaly év eleji, magyarországi felmérés szerint az emberek egy harmada nem olvas és nincs is vágya az olvasásra.
(forrás: Családi Olvasás Éve keretében az Országos Széchényi Könyvtár (OSZK) megbízásából készült ezerfős, országosan reprezentatív felmérés publikus eredményei)
Mark Twain szerint “Egy olyan ember, aki nem olvas könyveket, semmivel sem különb annál, mint aki nem tudja elolvasni őket.”
A Wikipédia szerint az a felnőtt ember nevezhető analfabétának, aki nem tud írni és olvasni.
Ergo: A felnőtt magyar emberek egy harmada fél-analfabéta!?
”Nem a képességei miatt veszel fel valakit, hanem a hozzáállásáért. A képességeket bármikor megtaníthatod.” (Simon Sinek: Kezdj a miérttel)
De mi kell ahhoz, hogy gazdag ÉS sikeres legyél? Akik elérték ezt, vajon mit csináltak másképp?
Simon Sinek bestsellere ezt boncolgatja. A motivációs irodalom igazi gyöngyszeme a „Kezdj a miérttel” című írása, melynek esszenciáját a híres TED videójában is megnézheted. Életszagúan, rengeteg példával alátámasztva, alaposan kifejtve magyarázza meg a siker titkát, ami sokkal kevésbé misztikus, mint gondolnád.
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Hogyan építs adatbázist?
9+1 bevált adatbázisépítő módszert mutatunk Neked, amelyet mi is nap mint nap használunk. Ha szeretnéd elérni, hogy a feliratkozóid száma gyarapodásnak induljon, akkor ez az anyag Neked való!
Töltsd le az útmutatót pár kattintással és alkalmazd Te is a legjobban működő módszereket!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók
|
|