Meggyes vagy mákos rétes?
avagy mit tehetsz, ha az értékesítési folyamatod csak nyúlik, nyúlik, mint a rétestészta, azaz az ügyfél a találkozás után csak húzza, halasztja, lebegteti a döntését?
A múlt héten Orsi ismét igent mondott egy felkérésre, és interjút adott a WDM.hu-n. A téma örökzöld, Orsit arról kérdezték, hogy értékesítési helyzetben hogyan viselkednek a különböző típusú ügyfelek, mire kell felkészülni az egyes típusokkal kapcsolatban, hogyan kezelheted őket a legeredményesebben.
Időnként azt gondolom, hogy túl sokat beszélünk erről a témáról, de aztán mindig kiderül az utólagos kérdésekből, hogy ez a dolog bizony sok embert érdekel. Nem történt ez másképp most sem. Az interjút követő visszajelzésekből látszott, hogy sokan vannak, akik ösztönösen, vagy akár a segítségünkkel ;-) képesek az ügyfél típusát felismerni, és erre építeni is az értékesítés során.
Ennek ellenére számos esetben fordul elő, hogy az üzletet mégsem sikerül eredményesen lezárni. Az ügyfél halogatni kezd, és a folyamat csak nyúlik, nyúlik, mint a rétestészta...