Egy pár nappal ezelőtt a postaládámban landolt Wolf Gábor egyik legújabb hanganyaga, melyben egy remek kis összefoglalót hallgathattam arról, hogy milyen típusú rendezvényeket szervezhetünk ügyfeleink részére, ha a személyes találkozás lehetőségét is szeretnénk biztosítani számukra.
Őszintén szólva: nagy kő esett le a szívemről, amikor az anyagot először meghallottam. Manapság még a csapból is az folyik, hogy milyen varázsereje van az on-line marketing eszközöknek, és mintha az ügyfelekkel történő személyes kapcsolattartás egy kicsit a kelleténél jobban háttérbe szorult volna. Ezért különösen jól esett, amikor az említett anyagban azt hallottam, hogy márpedig a személyes kapcsolatoknak igenis megvan a maga különleges szerepe.
Hallgasd meg Te is (30 perc), klikk ide! >>
Mi magunk, Sales Akadémiások, mindig is nagyon hittünk a személyes kapcsolatok jelentőségében.
Azt valljuk és tanítjuk is, hogy a sikerhez az emberi kapcsolatokon keresztül vezet az út. Habár, a Sales Akadémia üzleti modellje szintén on-line alapokon nyugszik, a mindennapokban mégis arra törekszünk, hogy a személyesség megmaradjon. Akik az on-line anyagunkat már megrendelték, azok személyesen is tapasztalhatták, hogy minden egyes megrendelést személyre szabott levélben, vagy akár telefonon köszönünk meg.
Rendszeresen veszünk részt mások üzleti rendezvényein, annak érdekében, hogy személyesen is megismerkedhessünk azokkal, akik szeretnek bennünket és számítanak a tanácsainkra. És igen, habár az egyik fő bevételünk az infotermékünk eladásából származik, időről-időre szervezünk személyes tréningeket is, annak érdekében, hogy lehetőséget biztosítsunk azok számára, akik nem egy számítógép előtt szeretnék az értékesítési, ügyfélkezelési vagy kommunikációs képességeiket fejleszteni, hanem személyesen szeretnének részt venni egy ilyen irányú képzésen, személyesen szeretnék feltenni nekünk a kérdéseiket.
Kicsit úgy érzem, hogy ez az egész on-line marketing remek hivatkozási alapot biztosít azok számára is, akiknek, - mondjuk úgy - , alaptermészetéből adódóan nehézséget okoz a személyes kapcsolatok kialakítása és ápolása. Habár sok esetben az üzlet jellege megengedné a személyes kontaktust, egyszerűbb, kényelmesebb (és a mi véleményünk szerint egyben nehezebb is) egy adott vállalkozás vezetője számára otthonról, a kedvenc karosszékéből, kizárólag a számítógép mögül mozgatni a szálakat.
OK, azt értem, hogy az illetőnek komfortosabb lehet az ilyen típusú üzletmenet.
No de mi van, ha az ügyfeleknek más az igénye???
Hát ilyenkor, azaz ha nem adjuk meg az ügyfélnek a személyes találkozás lehetőségét, akkor bizony üzletet veszthetünk!
Így történt ez azzal a hírlevél küldő szoftvert forgalmazó céggel is, akit először kerestünk meg ilyen irányú igényünkkel. Szerettünk volna velük személyesen is találkozni, hogy megtapasztaljuk, hogyan dolgoznak, feltehessük a kérdéseinket, meg egyáltalán, benyomásokat szerezzünk a céggel, az emberekkel kapcsolatban.
Nos, első körben azt a választ kaptuk, hogy nincs idejük és kapacitásuk az ügyfelekkel találkozni, minden szükséges információt, beleértve a demo anyagot, és a gyakran feltett kérdéseket, megtalálunk a weboldalukon.
Jó, azt értem, hogy nem tudnak minden egyes ügyfélre külön időt fordítani, nyilván nincs is erre szükség, hiszen a partnereik nagy része megvásárolja a terméket a weblapon található információk alapján.
De könyörgöm, ha egyszer jön egy olyan ügyfél, aki kifejezetten igényli a személyes találkozást …..Nos, szerintem ilyen esetben, nem túl okos ezt a lehetőséget megtagadni tőle.
Az említett szoftvert nem is tőlük vettük meg! Találtunk egy kedves, szimpatikus társaságot, akiknek egyáltalán nem okozott gondot az, hogy személyesen is szerettünk volna velük találkozni. És, habár, az első cég software-je számos olyan tulajdonsággal rendelkezett, ami miatt érdemes lett volna őket választani, a találkozás körüli hacacáré olyannyira megpecsételte a kapcsolatot, hogy egész egyszerűen nem tudtuk magunkat rászánni arra, hogy mellettük tegyük le a voksot.
Szóval, mi mindenképpen azt tanácsoljuk, hogy még akkor is add meg a személyes találkozás lehetőségét annak az ügyfélnek, aki igényli, ha tényleg olyan terméket, vagy szolgáltatást árulsz, amiért kilométer hosszú virtuális sorok kígyóznak.
Sőt, tovább megyek! Első körben vizsgáld meg, hogy a saját vállalkozásod jellege tényleg azt kívánja-e, hogy csak és kizárólag on-line (azaz interneten és e-mailen keresztül) tartsd a kapcsolatot az ügyfeleiddel, vagy ez inkább egy kényelmi döntés a részedről.
Személyeskedj bátran! :-)
Akkor most lássuk, hogy mivel teheted egy kicsit személyesebbé az on-line vállalkozásod:
-
A megrendelőlapon kérd el az ügyfelektől a telefonszámukat is! Hacsak nem tömegével kapod minden nap a megrendeléseket, bátran hívd fel őket telefonon, és köszönd meg Nekik, hogy Tőled vásároltak! (Tapasztalataink szerint napi 10-15 megrendelésig ez teljes mértékben kivitelezhető.) Ez egy remek apropó arra is, hogy kicsit kifaggasd őket: pontosan mivel foglalkoznak, milyen problémára kerestek választ, mielőtt vásároltak volna Nálad, hogyan jutottak el Hozzád, mi volt az, ami végül meggyőzte őket... stb.
El sem hinnéd, mennyi hasznos információhoz juthatsz egy ilyen 5-10 perces beszélgetésből! Arról nem is beszélve, hogy az ügyfeleid le lesznek nyűgözve, hogy TE, mint szakértő, vetted a fáradságot és felhívtad őket.
Arról nem is beszélve, hogy ha már megtörténik az első személyesebb kapcsolat, sokkal nagyobb az esélyed arra, hogy az ügyfél nem csak megrendeli, de ki is fizeti a terméket vagy szolgáltatást. -
Ha teheted, készítsd néhány különleges köszönőlapot, és a számla mellé tedd be meglepetésként a borítékba! Óriási hatással lesz ez is az ügyfelekre, meglátod! Itt is igaz, hogy minél kreatívabb, jópofább, viccesebb vagy meghökkentőbb egy anyag, annál nagyobb érzelmi kötődést kelt veled kapcsolatban az ügyfélben, annál szívesebben dicsekszik vele, vagy mutatja meg másoknak is. A mi egyedi tervezésű, karácsonyi képeslapjaink például a mai napig kint vannak sok-sok céges megrendelőnk irodájában a falon vagy a szekrényen. És mindenki, aki belép oda, kézbe veszi, gyönyörködik benne, és.... ...megjegyzi a nevünket. :-)
-
Évente 2-3 alkalommal szervezz nyílt napot, ahol az ügyfeleid személyesen is találkozhatnak Veled! Meg fogod látni: ha ezt a lehetőséget is megadod a vásárlóidnak, nemhogy különlegesebb és profibb leszel a konkurenciádnál, de az ügyfeleket is képes leszel hosszú távra magadhoz láncolni. Mi például szoktunk olyan nyílt napokat is tartani, ahol csak bizonyos iparágak képviselőit hívjuk meg, így közöttünk és közöttük is elindulhat egyfajta „témaspecifikus” kommunikáció, vagy kölcsönös tapasztalatcsere.
-
Ha éppen arrafelé van dolgod, amerre az ügyfeled lakik- ezt nyilván tudod, hisz a vásárláskor megadta az adatait a számlázáshoz - hívd fel őt, (vagy hívd fel őket / hívj fel közülük néhányat) és kérdezd meg, lenne-e kedve/kedvük egy finom kávét vagy egy teát inni és személyesen is megismerkedni Veled. Ezt a módszert szintén sikerrel alkalmazzuk mi magunk is. Különösen akkor szeretjük ezt a megoldást, amikor a munkánk elszólít minket olyan nagyvárosokba, ahol tudjuk, hogy vannak ügyfeleink, követőink, hírlevél olvasóink. Ilyenkor szinte mindig szervezünk magunknak a napközbeni tréningek utánra is egy-két kötetlen találkozót. Habár ezek a találkozások szigorúan baráti (és nem eladási célú!) beszélgetések, mégis egy rengeteg bevételt, és új üzleti lehetőséget köszönhetünk nekik.
Visszatérve Wolf Gábor anyagára, érdemes elgondolkozni azon, hogy egy-egy termékbemutató, VIP rendezvény, nyílt nap, szakmai fórum stb. milyen hasznot tudna hajtani számodra, mennyit tudna lendíteni az üzleteden.
Te mit gondolsz erről? Te megvalósítod-e a mindennapokban - és ha igen, hogyan - az ügyfelekkel való személyes kontaktust?
Én örülnék egy kötetlen kávézásnak veletek Győr, Sopron környékén. :-)
Amióta olvaslak titeket, állandóan kritikus szemmel figyelem az eseteket, mikor nekem akarnak eladni. És annyi embert tudnék tanítani, hogy ezt így kellene csinálni, nem úgy ahogyan ők most csinálják.
2011. 03. 03.
Egy kutyabarát szállodát üzemeltetünk, és pár hete az újonnan megalakult Eb-Klubunk első tagjának - pontosabban a gazdijának szerettünk volna egy szülinapi üzvözletet küldeni, exkluzív ajánlattal.
Sajnos a hírlevélküldő rendszerbe egy másik címlista is bekerült, és a kutyus gazdája mellett 1200 másik feliratkozónk is megkapta a levelet.
Küldtünk egy bocsánatkérő levelet, amiben felajánlottuk, hogy ugyanezt a kedvezményes ajánlatot nekik is megadjuk, kompenzációként a kellemetlenségért. És csodák csodájára, nemhogy nem haragudtak meg, hanem megrendelés is lett belőle - különös módon egy olyan vendégünktől, akinek szintén azon a napon volt a szülinapja :)
2011. 03. 03.
További szép napot kívánok! Helga
2011. 03. 03.
További szép napot Neked is! Üdv, Helga
2011. 03. 03.
Már nagyon sokat tanultam Tőletek! Köszönöm a jól használható ötleteket!
Örülök annak, hogy Ti is fontosnak tartjátok a személyes kapcsolatot az üzletben.
Az én üzletem elsősorban az egészséges kávé, és igaz, hogy a mai technikával virtuálisan is meg lehet hívni valakit egy kávéra, de az igazi mégis az, ha együtt leülünk kávézni és közben megbeszéljük mindazt ami az egészségünknek elengedhetetlen!
Ha sikerül időpontot és helyszínt egyeztetni, meghívlak Mindkettőtöket egy különleges kávéra!!!!
További szép napot és vidám hétvégét Nektek!
Üdv, Hajnalka
2011. 03. 03.
További szép napot kívánok! üdv, Helga
2011. 03. 04.