Interjú: Idegesítő popup vagy elképesztő eredményeket hozó marketing eszköztár?

2021.07.01. | Szombati Orsolya

Vállalkozóként én is mindig új megoldások után kutatok, melyekkel növelhetem a bevételeimet. Pár évvel ezelőtt egy ilyen kutatás során találkoztam először az OptiMonkkal, ami akkor még csak egy “egyszerű” exit intent - azaz kilépésre megjelenő - popup megoldást volt. Nemrég ismét szembejött velem az OptiMonk és mivel már régebben is nagyon jó eredményeket értem el vele, gondoltam, újra beüzemelem a weboldalamra. A beüzemelés során döbbenten tapasztaltam, hogy mennyit fejlődött a szoftver, és mennyi új megoldást kínálnak a weboldalak számára.

A saját eredményeimet látva nemrégiben felkerestem Mezei Niki, az OptiMonk ügyvezetőjét, hogy kifaggassam, hogyan lett az exit intent szoftverből egy ilyen sokrétű marketing eszköztár mindössze pár év alatt. Valamint arról is faggattam, hogy mi mindenre használható még jelenleg az OptiMonk.

SZO: Mesélnél egy kicsit a kezdetekről? Hogyan indult az OptiMonk?

Mezei Niki (MN): Több ezer e-kereskedővel folytatott közös munka során felismertük, hogy a webshopok számára a potenciális vásárlók elvesztése okozza az egyik legnagyobb kihívást.
V
olt egy elképzelésünk, hogy hogyan oldhatnánk meg ezt a problémát számukra, de nem találtuk a megfelelő megoldást, így úgy döntöttünk, hogy megépítjük mi.
Így jött létre 2014-ben az OptiMonk egyszerű kilépési popup megoldásként. 

SZO: Mit tud az OptiMonk ma, 2021-ben?

MN: Az elmúlt 7 évben rengeteget fejlődtünk, termék és csapat szinten is. A küldetésünket is tovább fejlesztettük, így ma már sokkal többet kínálunk a popupoknál. Az OptiMonk egy Digitális Ügyfélélmény Optimalizációs eszköztár, melynek segítségével személyre szabott vásárlási folyamatot biztosíthatsz minden látogató számára.
A popupokon kívül kínálunk még teljesképernyős üzeneteket, oldalsávokat, az oldal tetején megjelenő sticky bart, vagy beágyazható tartalmakat is. De nemcsak az üzenettípusok számát bővítettük. Rengeteg energiát fektettünk abba, hogy a piacon elérhető legjobb perszonalizációs és célzási megoldásokat nyújtsuk. 

SZO: Mi az OptiMonk fő erőssége? 

MN: Az egyik legnagyobb erősségünk a több mint 200 használatra kész sablon, mely szinte minden megoldást lefed, melyre az ügyfeleink használják az OptiMonkot. Valamint, ahogy már korábban említettem, a perszonalizációs és célzási lehetőségeink kiemelkedőek.
Könnyedén célozhatod például a visszatérő látogatókat a korábban megtekintett termékekkel, a kosárelhagyóknak kosárérték alapján különböző ajánlatot mutathatsz, vagy egy kuponra emlékeztető üzenetet is megjeleníthetsz az oldaladon - csak hogy néhány példát említsek. Nagy hangsúlyt fektetünk az ügyfél életútra, és az OptiMonk felhasználókat is erre ösztönözzük.

SZO: Az előbb említettél néhány példát, hogy mire használható az OptiMonk. Mondanál még pár megoldást, melyet minden webshopnak alkalmaznia kellene? 

MN: Természetesen! A hírlevél az egyik leghatékonyabb marketing eszköz a látogatók monetizálására. Egy jól időzített popup segítségével pedig könnyedén szerezhetünk hírlevél feliratkozókat.
A legjobb megoldás, ha egy kedvezményt kínálsz a feliratkozásért cserébe azoknak az új látogatóknak, akik eltöltöttek némi időt az oldaladon és vásárlás nélkül távoznának. 

A másik webshopok körében igen népszerű megoldásunk a kosárelhagyási ráta csökkentése. Nem véletlen, hogy népszerű, hiszen ez az egyik legnagyobb kihívás, amellyel a webshopok nap mint nap küzdenek. Ebben az esetben kilépési szándékra érdemes megjeleníteni egy korlátozott ideig elérhető kedvezményt vagy ingyenes szállítást ajánló popupot, mellyel meggyőzhetjük a kosárelhagyókat a vásárlás befejezéséről. 

SZO: Sokan tartják idegesítőnek a popupokat és egyéb üzenet típusokat. Nekik mit üzennél?

MN: Abszolút megértem ezeket a felhasználókat, hiszen ez általában abból fakad, hogy néhány weboldal nem megfelelően használja őket. Én is igen gyakran találkozom az oldalra érkezéskor azonnal felugró popupokkal, melyek igen zavaróak és irritálóak lehetnek, különösen, ha most először járok az oldalon és még csak ismerkedni szeretnék a termékekkel.
Az is nagyon fontos, hogy ne jelenítsünk meg irreleváns üzeneteket, ha például épp a kosár oldalon járok és már készen állok, hogy fizessek, akkor ne akard, hogy elolvassam a legújabb cikkedet, mert elnavigálok és elfelejtem, hogy mire is készültem. Ezért is tartjuk nagyon fontosnak, hogy tanítsuk felhasználóinkat a helyes popup használatról. Rengeteg cikkünk, webináriumunk, letölthető PDF anyagunk van a témában, de az ügyfélszolgálati munkatársaink is mindig szívesen segítenek. 

SZO: Már csak egy kérdésem maradt: Kinek ajánlanád az OptiMonkot? 

MN: Azoknak az online vállalkozásoknak ajánlanám az OptiMonkot, akiknek már vannak látogatói az oldalukon, azonban ezen látogatók többsége vásárlás vagy feliratkozás nélkül távozik az oldalról. Vagy csak szeretnének jobb felhasználói élményt nyújtani látogatóiknak, személyre szabott termékajánlásokat vagy termékválasztást segítő útmutatókat megjeleníteni. 

SZO: Köszönöm, hogy a rendelkezésemre álltál és megválaszoltad a kérdéseimet!

Amennyiben tetszett mai interjúnk, és megjött a kedved az OptiMonk kipróbálásához, akkor két jó hírem is van:

- az egyik, hogy ezt most kockázatmentesen, és ingyenesen megteheted, 14 napon keresztül.

- a másik, hogy az Optimonk a Sales Akadémia ügyfeleinek és követőinek a nyár végéig leadott megrendelésekre 50% kedvezményt nyújt az első 3 havi díjból. Így, szinte fillérekért Te is megtapasztalhatod az OptiMonk pop upjainak áldásos hatását a vállalkozásodra.

Ha szeretnél élni ezzel a lehetőséggel, akkor látogass el a OptiMonk weboldalára, ide kattintva: https://www.optimonk.hu ›› regisztrálj be, és hozd létre első kampányodat percek alatt.

Hozzászólások (2 db)
Majdán Anna szerint: Köszi szépen ezt az interjút, egyre több helyen találkozom ezekkel a felugró ablakokkal, és eddig hezitáltam, hogy belevágjak-e. Most, hogy elolvastam a cikket, kaptam egy megerősítést, hogy érdemes kipróbálni. Tudnál abban segíteni, hogy hogyan lehet igénybe venni az 50 %-os kedvezményt?
2021. 07. 01.
Orsi szerint: Kedves Anna!

Nagyon örülök hogy hasznosnak találtad a cikket. Szerintem is egy praktikus marketing eszköz az Optimonk Nálam egy ideje futnak már a felugró ablakok, és nagyon jó eredményeket hoznak.

A kedvezményt úgy tudod igénybe venni, hogy ebből a cikkből kattintasz át az Optimonk weboldalára, az én partnerlinkem van a hivatkozás mögé szerkesztve. Az Optimonk tudja figyelni, hogy a kattintás az én partnerlinkemen keresztül ment hozzájuk.

A 14 napos ingyenes próba után tudsz majd dönteni arról, hogy megrendeled-e a szoftvert havi előfizetési díjjal. Amennyiben megrendeled, úgy az első három hónapra 50 % kedvezményt fognak neked manuálisan beállítani. De ha biztosra szeretnél menni, valószínűleg van a megrendelésnél valamilyen üzenet mező, oda írd be, kérlek, hogy a Sales Akadémiáról érkeztél.

Sok sikert, sok új látogatót és pluszbevételt kívánok neked ezzel a szoftverrel!
2021. 07. 01.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók