|
Az emberek többsége nap, mint nap bemegy a munkahelyére, az irodájába, a dolgozószobájába és teszi a dolgát. Azok, akik értékesítéssel (is) foglalkoznak: új üzleti kapcsolatokat keresnek, meglévő kapcsolatokat ápolnak: telefonálnak, bemutatkozó anyagot küldenek, személyesen találkoznak az ügyfelekkel, tárgyalnak, ajánlatot írnak, majd előbb vagy utóbb lezárják a tárgyalásokat.
Egy jól megszokott szisztéma szerint dolgoznak, a már megszokott értékesítési módszereket alkalmazzák, eladási stratégiájukat szinte mindig ugyanazokra az érvekre fűzik fel. Sikereiket megünneplik, a kudarcaikat pedig megtanulták elfogadni, mint az értékesítési folyamat természetes velejáróját.
De mégis? Mi ezzel a baj?
avagy mit tehetsz, ha az értékesítési folyamatod csak nyúlik, nyúlik, mint a rétestészta, azaz az ügyfél a találkozás után csak húzza, halasztja, lebegteti a döntését?
A múlt héten Orsi ismét igent mondott egy felkérésre, és interjút adott a WDM.hu-n. A téma örökzöld, Orsit arról kérdezték, hogy értékesítési helyzetben hogyan viselkednek a különböző típusú ügyfelek, mire kell felkészülni az egyes típusokkal kapcsolatban, hogyan kezelheted őket a legeredményesebben.
Időnként azt gondolom, hogy túl sokat beszélünk erről a témáról, de aztán mindig kiderül az utólagos kérdésekből, hogy ez a dolog bizony sok embert érdekel. Nem történt ez másképp most sem. Az interjút követő visszajelzésekből látszott, hogy sokan vannak, akik ösztönösen, vagy akár a segítségünkkel ;-) képesek az ügyfél típusát felismerni, és erre építeni is az értékesítés során.
Ennek ellenére számos esetben fordul elő, hogy az üzletet mégsem sikerül eredményesen lezárni. Az ügyfél halogatni kezd, és a folyamat csak nyúlik, nyúlik, mint a rétestészta...
Ugye átélted már te is azt, amikor téged - mint potenciális vevőt - felhív vagy meglátogat egy értékesítő és el szeretne adni neked valamit?
Fel tudod idézni, milyen érzések futottak keresztül rajtad?
Vajon ványszor érezted már azt, te is, hogy számodra érdektelen az, amit hallasz, vagy legszívesebben azonnal kimenekülnél a helyzetből?
Nagyon jó érzés volt látni, hogy az ügyféltípusos értékesítési játék mennyire megmozgatott Titeket. Köszönöm, hogy ilyen sokan játszottatok velem!
A helyes megoldást szinte mindenki eltalálta, így inkább csak megerősítésként fedem fel most a válaszokat, és a jó megoldás mellett természetesen azt a szerencsés nyertest is, aki a hamarosan megjelenő egyik új termékünk tulajdonosa lesz.
És természetesen mindenki megkapja most azt a virtuális pecsétet, amelyet az EXPO-n velünk játszóknak ajándékoztunk. (Egy kis reklám, mert megérdemlik: a pecsétet a Bélyegző Expressz csapatától szereztük. www.belyegzoexpressz.hu)
Íme:
Valószínűleg már Te is szembesültél azzal, hogy az ügyfeleid, vevőid, vendégeid, pácienseid, betegeid (mindegy, hogyan nevezed őket) agya mintha nem egy rugóra járna.
Ha ugyanazt az ismertető szöveget mondod a termékedről vagy szolgáltatásodról, az egyik máris vásárol, a másik unottan ásítozik, a harmadik meg már szinte menekülne…
Kisorsoltuk a csütörtökön indult "Ügyféltípus és irodája" tippverseny győztesét.
A verseny nagyon szoros volt, rengeteg tipp és sok helyes megfejtés született.
Az elmúlt heteket lázas készülődéssel töltöttük.
Itt az ősz, a konferencia időszak. Ebből mi sem maradtunk ki: múlt szerdán részt vettünk az Adónavigátorosok által szervezett "Szakértő Könyvelők Börzéje" című konferencián. Ezen a héten a A Marketing Commando Marketing Expo -ján találkozhatsz velünk. Novemberben pedig Pécsett és Budapesten A Penta Unió Zrt. rendezvényein, valamint november 10-én egy különleges napon.
Ma egy rövid beszámolóval készültem Neked, és sokak kérésére elérhetővé teszem azt a prezentációt, amely a Szakértő Könyvelők Börzéje Konferencián volt az előadásom alapja.
Ha rendszeresen követsz minket, akkor biztosan már Te is kívülről fújod a vevőtípusokat (Pörgős, Elemző, Humán, Uralkodó – ugye Neked is ismerősen csengenek ezek a nevek?) S talán már az sem titok előtted, hogy melyiknek milyen kulcsszavakra építve kell megfogalmaznod a marketing üzeneted ahhoz, hogy mielőbb vásárlóddá tedd mindegyiket.
Ma egy igazi csemegét szeretnék megosztani Veled. Nemrég, egy szakmai tréningen számos izgalmas, személyiségtípusokkal kapcsolatos új kutatás eredményeit ismerhettem meg. A legfrissebb felfedezések még engem is elkápráztattak, mert kiderült, hogy NEM CSAK a vevő személyiségtípusa játszik szerepet a döntéshozatali folyamatban, hanem az ÖSZTÖNE is!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Hogyan építs adatbázist?
9+1 bevált adatbázisépítő módszert mutatunk Neked, amelyet mi is nap mint nap használunk. Ha szeretnéd elérni, hogy a feliratkozóid száma gyarapodásnak induljon, akkor ez az anyag Neked való!
Töltsd le az útmutatót pár kattintással és alkalmazd Te is a legjobban működő módszereket!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók
|
|