Mitől lesz sikeres egy magyar vállalkozás?

2011.12.08. | Szombati Orsolya

Pár napja egy nagyon izgalmas könyv került a kezembe. Mióta olvastam a benne lévő magyar sikertörténeteket, szinte megállás nélkül zakatolnak a gondolataim, és sokkal tisztábban látom a személyes és üzleti céljaimhoz vezető utam.

A könyv szerzője, Dunder Krisztián 9 magyar vállalkozás sikertörténetén keresztül kalauzol minket.

Megtudhatjuk, hogy mitől lett olyan kirobbanóan sikeres a vatera.hu, az ingatlan.com, a profession.hu, a netpincer.hu, a hasznaltauto.hu vagy a portfolio.hu és a stockfresh csapata.

Még nem olvastam ki a könyvet teljesen, de máris egy halom tanulságot szűrtem és írtam le, vagy elevenítettem fel magamban belőle.

Hármat ezek közül most megosztok veled is.

Mitől lesz sikeres egy magyar vállalkozás?

#1 Higgy abban, amit csinálsz, és SOHA ne add fel!

Gondoltad volna, hogy a vatera.hu, Magyarország legnépszerűbb aukciós portálja 2003-ban, 3 évnyi "bukdácsolás" után majdnem tönkrement?

Kizárólag az mentette meg az oldalt a lekapcsolástól, hogy a tulajdonosok szentül hittek abban, hogy egyszer vállalkozásuk sikeres lesz! Hiúságot, önérzetet félretéve kilincseltek pénzért, amivel fenn tudták tartani az oldal működését, mert hittek a vállalkozás jövőjében. A siker azonban még váratott magára néhány évet, ugyanis az aukciós portál csak 2008-ban termelt először nyereséget! És még ugyanebben az évben 3,7 milliárd forintért el is kelt!

És mi a helyzet Veled?

Te hányszor érezted már, hogy itt és most abbahagyod? Hányszor gördültek lebonthatatlan(nak tűnő) akadályok eléd? Vagy talán még most is ott vannak? Küzdj, hogy leomoljanak!

Nem kell nagyban gondolkodnod – a kicsi vállalkozásokra ugyanez érvényes!

Nem sikerült úgy az e-mail kampányod, ahogyan eltervezted? Balul sült el az első néhány ügyféltalálkozód? A postai DM kampányod a szemetes kosárban végezte? Úgy érzed, minden összeesküdött ellened?

Nyugodtan sajnáld magad – de nem tovább, mint egy percig!

Azután állj fel! Porold le magadról a kudarc maradványait és tanulj a hibáidból vagy a nehézségekből! Elemezd a történteket, vond le a megfelelő tanulságokat és menj tovább!

Ne feledd! Nem az a jó szakember, akinek minden elsőre sikerül, aki sosem követ el hibákat, hanem az, aki a területén fellelhető összes buktatót, nehézséget ismeri és megtapasztalta! Ehhez pedig kell a kudarc és a pofon is!

#2 Fókuszálj!

Az ingatlan.com, amely 1997-ben indult, az első öt évben veszteségesen működött. Ennek egyik oka az volt, hogy a tulajdonosok maguk sem tudták, merre induljanak el, hogyan szerezzenek bevételt. 

Miközben ők főállásban dolgoztak, a vállalkozásuk csak egy másodhegedűs szerepében "vegetált". Az oldal akkor kezdett felfutni, amikor az egyik tulajdonos – biztos főállását hátrahagyva – 2004-től kizárólag a saját cégén és a saját cégében kezdett el dolgozni, és minden más egyebet félretett. A vállalkozás üzleti forgalma pedig ma már évi 1 milliárd körül van. Sokan érdeklődnek iránta, de egyelőre nem eladó.

És mi a helyzet veled?

Az amit csinálsz, kiemelt szerepet kap az életedben, vagy csak mellékvágányon vánszorog? Nézz végig az elmúlt hónapokon/éveken! Tényleg keményen dolgoztál azért, hogy haladj a vállalkozásoddal egyről a kettőre, vagy azért bőven vannak még kihasználatlan kapacitásaid?

Hányszor veszted el a napi fókuszt a facebook, a hírportálok hírei, a TV/rádió, egy nem várt telefonhívás vagy egy vicces e-mail miatt?

Ha nehezen megy a fókuszálás, kezdd minden napodat azzal (én is így teszek), hogy a reggeli kávé vagy tea mellett összeírod azt a 3-5 dolgot, amit aznap mindenképpen el kell végezned! És amíg ez nincs készen, addig TV-rádió lekapcsol, telefon kikapcsol, facebook-internet-email elfelejt. Ne engedj a kísértésnek, és még a pihenőidőre se kapcsold vissza őket, mert beszippantanak az érdekesebbnél érdekesebb posztok, hírek, levelek…

#3 Fejleszd magad és a cégedet!

A profession.hu 2002-es megalapítása egy akkor 25 éves fiatalembernek volt köszönhető, aki több sikertelen állásinterjú után, bosszúból döntött úgy, hogy saját állásközvetítő portált indít.

A vállalkozás - amelynek elődje a Jobmonitor.hu volt, és amely eleinte bannerhirdetésekből élt - több mint egy évnyi kemény és kitartó munka (valamint egy lelkesedését elveszített és kilépett alapítótárs, és több elvesztett befektető elfordulása után) jutott el odáig, hogy az első alkalmazottat felvehette. Mit gondolsz, milyen pozícióra?

Nyertél! Értékesítés és marketing!

Az állásportál szisztematikus munkával, hatalmas piaci verseny közepette vívta ki magának az első helyet: méghozzá úgy, hogy folyamatosan fejlesztette a munkatársait és értékesítési stratégiáit – kiemelt helyen kezelve a személyes értékesítést és az online marketinget.

És ami talán a legfontosabb: a képződött nyereséget a tulajdonos nem kivette, hanem visszaforgatta további fejlesztésekbe, ami villámgyors növekedést eredményezett. Így 3 évvel később, 2005-ben, már több, mint évi 600 milliós bevétellel büszkélkedhetett . Az oldat ugyanebben az évben vásárolta meg a Sanoma Média.

És mi a helyzet Veled?

Az elmúlt egy évben a bevételeidből forgattál-e vissza képzésbe, fejlesztésbe? Mi volt az utolsó dolog, amit megtanultál? Mit tanulsz most? Mit fogsz tanulni jövőre?

Ilyen, és ehhez hasonló, elgondolkodtató és motiváló sztorikat olvashatsz Dunder Krisztián Digitális Sikertörténtek című, napokban megjelent könyvében.

9 közismert és elismert internetes vállalkozás vezetői, tulajdonosai, és volt tulajdonosai vallanak azokról a tényezőkről, amelyek segítségével sikerre vitték álmaikat, ötleteiket.

Ezt a könyvet nem csak azoknak ajánlom, akik internetes vállalkozást indítottak, mert egy hagyományos vállalkozás vezetője is számos megfontolandó tanulságot kap a könyvből.

Azoknak azonban, akik az interneten keresztül is szereznek vevőket, ügyfeleket, kötelezővé tenném!

A könyvet 3.900 Ft-os áron megrendelheted a dunder.hu oldalon!

.

Kezdd ezzel a 2012-es éved! 

Ha érdekesnek, vagy hasznosnak találtad ezt a posztot, kérlek, nyomd meg a tetszik gombot! Köszönöm!

Hozzászólások (10 db)
kelemen attila szerint: hmmm. elgondolkodtató poszt. és a könyv is király lehet ez alapján.
2011. 12. 09.
Ildikó szerint: Szia Orsi!
Nagyon jó lett ez a cikk, igazi motivációt ad szürkébb napokon. :)
2011. 12. 09.
Farkas Corinna szerint: Nagyon egyetértek, a "jó tengerészek a viharos tengeren születnek" :-)
2011. 12. 09.
Varga Attila szerint: Valahol azt olvastam egyszer: "... hinni annyit jelent, hogy az értelmen túl is hinni tudjunk..."
Ha mélyen tudsz hinni abban amit csinálsz, és hozzá van pozitív jövőképed, akkor előbb utóbb összejön. Nos nekik összejött!
2011. 12. 09.
Rónai Balázs szerint: Szép Estét Mindenkinek!
A saját sztorink is hasonlóan kalandos, sőt párhuzamba állítható a pár sorban elmesélt sikertörténetekkel.
S erre jött a válság, minden számításunkat keresztbe húzta, s talán jövőre sikerül kiérni a gödörből.
Mindhárom pont, mely a sikerhez szükséges hozzáállásként említve lett, abszolút nélkülözhetetlen. S ha nem belülről ered, ha nem zsigerből "jön", ha nem megkérdőjelezhetetlen, akkor elbuksz.
Ha tudod, hogy mit, miért, mikor, hogyan s ezzel ezt vagy azt eléred, akkor a dolog sikerre visz.
Ha tudod, hogy megcsinálható, bár küzdelemmel jár, s kitartóan csinálod-csinálod, akkor idővel siker lesz.
Személyes ismerősöm még cca. 15 év távlatából a felkapott Rakonczai házaspár, akik huszonévesen átevezték az Atlanti Óceánt. Gábor felnövekedését végignéztem, s most itt állnak előttünk, mint élő példái az igazi kitartó, elszánt elhatározásból eredő megvalósításnak. Olvassátok el a könyvüket, s gondolkozzatok el a saját életeteken ennek fényében. Címe: Tűzhangya, Pongor kiadó
2011. 12. 10.
VállalkozásDoktor™ szerint: Teljesen egyetértek! Ezeket az elveket hirdetem évek óta én is! Mindenkit arra buzdítok, hogy higgyen magában, állítson célt, és tartson ki!
2011. 12. 10.
Erdélyi Gréti szerint: Nagyon is igaz amit írtál.Két éve kezdtem el a weboldalamat megtervezni...megmosolygott mindenki,de nem adtam fel mert hittem benne ..működni fog.Folyamatosan fejlesztem magamat is,igaz még össze vissza.Weboldal nélkül nem is tudom hol tartanék.Érdekel a könyv nagyon is.
2011. 12. 10.
Szombati Orsolya szerint: No, olvasta már közületek valaki?
2012. 01. 04.
Noémi szerint: Fókuszálnék én, fókuszálnék, de mivel nincs tartalék, amiből hirtelen elindulhatnék, így egyelőre csak másodhegedűs a dolog az életemben :(
Viszont szerintem szükség van ezekre a felvezető kis ügyetlenkedésekre is, hogy ha hibázunk, akkor még az elején, "kis közönség" előtt tegyük. Vagy csak túl pesszimista vagyok? :)
2012. 01. 05.
Ági szerint: Minden szavával egyetértek. Épp tegnap hallottam ugyanezekről a témákról "előadást" (inkább tréning), és el kell hogy gondolkodjak ezeken! És türelem! Igen szerintem is át kell esni az első kisebb-nagyobb akadályokon (esés közben vagyok), de fel kell állni és a hibákból tanulva újra nekifogni! Végül is új év- új lendület - új remények!
2012. 01. 07.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Exkluzív tartalom
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók