Uborkaszezon. Te mit kezdesz vele?

2011.07.29. | Szombati Orsolya

Egy hét leforgása alatt közel fél tucat levelet kaptam, benne egy halom tanáccsal arra vonatkozóan, hogy a nyári uborkaszezonban hogyan dolgozzak még keményebben, hogyan mérjem még nagyobb odafigyeléssel az eredményeimet, vagy mennyit emeljek a hirdetési keretemen, annak érdekében, hogy a szabadságolások miatt pangó piacból mégiscsak valahogy hasznot húzzon a cégem.

Biztosan te is kaptál hasonlókat.

Uborkaszezon. Te mit kezdesz vele?

Nem tudom, te hogy vagy vele, de engem nem igazán villanyoztak fel a kapott ötletek, amelyek arra buzdítottak, hogy nyáron - ha lehet -, kapcsoljak rá jobban, s míg a konkurensek a lábukat áztatják a tengerparton, vagy éppen valami klassz helyen elnyújtózvava  koktélt szürcsölnek, én ne legyek (hozzájuk hasonlóan) rest és lendüljek akcióba...

Hogy miért nem jöttem lázba? A válasz egyszerű.

Lehet, hiba, de nekem nem az a tervem a nyár hátralévő részére, hogy  az egész éves hajtásra rádobjak még egy lapáttal. Éppen akkor, amikor mindenki más a jól megérdemelt pihenését tölti... 

Ugye te sem ezt tervezed?

A pihenés neked is jár. Megdolgoztál érte!

Kicsit kapcsolj hát ki és az ügyfelekhez - meg a konkurenseidhez :) - hasonlóan lassulj le te is!

Kapcsold ki a mobiltelefonod és a számítógéped (legalább pár napra), és menj ki te is a szabad levegőre! Élvezd a pihenést! Napozz - már ha kisüt :) -, csavarogj, keresd fel azokat, akikkel már régen nem találkoztál. Nyúlj el a kanapén a kedvenc könyveddel, vagy egyszerűen csak jutalmazd meg magad egy kis extra szabadidővel, amiért egész évben becsülettel hajtottál!

Így biztosan képes leszel feltöltődni, új élményekkel gazdagodni, és ősszel garantáltan újult erővel vághatsz majd bele a munkába.

Ha mégsem vagy az a fajta, aki "csak úgy" ücsörög tétlenül, inkább dolgozz valami olyan programon, ami egy kicsit különlegesebb, ami élvezettel tölt el, és ami persze üzletileg is előmozdít.

Például: szórakozz együtt a legjobb ügyfeleiddel!

Mindenkinek vannak „legjobb” ügyfelei. Neked is. Olyanok, akik messze a legtöbbet költik nálad, akik évek óta a leghűségesebbek hozzád, akik ha kérdezik őket, mindig téged ajánlanak. Lepd meg őket ezen a nyáron valami szokatlan dologgal!

Ugye a legjobb ügyfeleiddel te is rendszeresen ápolod a kapcsolatot? Ugye felhívod időnként őket, hogy „csak úgy” is beszélgess velük egy keveset? Ugye felköszöntöd őket legalább a névnapjukon?

Ha nem, akkor már ma tedd ezeket szokásoddá. Ha pedig már jó vagy ebben, további ötleteket adok ahhoz, hogy még inkább elvarázsold és magadhoz kösd őket. Mindezt úgy, hogy közben te is és ők is jól szórakoznak.

1. Szervezz kerti partit!

Ha van saját kerted, bátran szervezz egy közös családos grillezést vagy bográcsozást a legjobb ügyfeleiddel! Ha nincs saját kerted, hívd meg őket piknikezni a kedvenc kirándulóhelyedre, vagy szervezz egy közös hajókirándulást!

Mi tavaly augusztusban vitorlázni vittük a 8 legjobb ügyfelünket. Eredetileg egy fél naposra terveztük a programot, ami annyira jól sikerült, hogy a vitorlázás után, éjjel 10-kor még a balatonfüredi Vitorlás étteremben roptuk a táncot. Mondanom sem kell, az ügyfelek azóta is emlegetik ezt a napot. Mindenki remekül szórakozott.

 

Idén augusztusban pedig nálam lesz egy kerti „ügyfélparti”, ahová minden meghívott magával hozhatja a párját és a csemetéit is.

El sem hinnéd, micsoda kapcsolatépítő és összekovácsoló ereje van egy ilyen programnak! Az élmények nem csak üzletileg, de emberileg is közelebb hoznak egymáshoz titeket. Próbáld ki bátran, mert érdemes. Hidd el, a konkurenciádnak egy ilyen dolog meg sem fordul a fejében.

2. Ha van boltod, tarts nyitva a VIP ügyfeleidnek egy szokatlan időben!

Az ügyfelek imádják, ha valami különleges élményben részesülhetnek. Amikor bepillanthatnak oda, ahova másnak nem szabad, amikor olyasvalamit tudhatnak meg, amit más nem tud, amikor olyat kapnak, ami másnak nem jut.

Rendezhetsz például egy exkluzív estét a boltodban a legjobb ügyfeleidnek. Amikor a normál vevőknek már záróra, nekik akkor indul a műsor.

Engedd, hogy megtapintsák, kipróbálják, felpróbálják azt, amit árulsz. Mondj és mutass nekik érdekességeket az üzletmenetedből.

Ha online szolgálod ki a vevőket, mutasd be nekik az összes kollégádat, aki kapcsolatba kerül a megrendelésével, és ha teheted, mutasd meg nekik azt is, hogyan zajlik nálad az operáció. Mi történik, miután megkaptad a megrendelést, hogyan teljesíted a kiszállítást.

Nem is gondolnád, hogy az ügyfelek mennyire kíváncsiak, mi történik a háttérben, és mennyire szeretnek nevekhez arcokat párosítani. Amikor még egy logisztikai multinál dolgoztam, akkor a kiemelt ügyfeleknek lehetőséget biztosítottunk arra, hogy délután bejöjjenek a repülőtérre, és megnézzék, hogyan zajlanak a folyamatok: hova kerül be a küldeményük a futártól, hogyan vámolják, hogyan teszik konténerekbe, és hogyan kerül fel a repülőgépre a csomaguk. A csúcs pedig az volt, hogy megnézhettek egy teherszállításra átalakított Boeing 747-est belülről is. Sőt! Még a pilóta székébe is beülhettek egy rövid időre.

Egy ilyen esemény szinte semmibe sem kerül neked (maximum egy pár üveg frissítő és a szendvics árába), de az ügyfelek sokáig fognak emlékezni arra, milyen volt az, amikor csak ők, a „kiváltságosok” voltak a boltodban, a raktárodban, a telephelyeden, és olyat is megtudtak tőled, amire más biztos, hogy még csak nem is gondol.

Mindaz, ami neked mindennapos és természetes, az nekik garantáltan új lesz. Egy olyan világ, amit vagy csak részleteiben vagy egyáltalán nem is ismernek. Adj nekik lehetőséget arra, hogy bepillantsanak a kulisszák mögé. Biztos vagyok benne, hogy évekig hálásak lesznek neked az élményért.

3. Szervezz „csináld magad és vidd el” napot!

Ha olyan boltod van, amelyben saját készítésű dolgokat árulsz, például ékszereket, csinálj egy olyan VIP napot, ahol megmutatod a legjobb ügyfeleidnek az ékszerkészítés technikáját! Szervezz 8-10 fős kis csoportokat, találkozzatok egy kellemes külső helyszínen, vagy akár a saját kertedben, ha kertes házban laksz.

Vigyél magaddal bőven alapanyagot, és készítsetek együtt ékszereket az ügyfeleiddel! Taníts meg az ügyfeleknek pár egyszerű technikát, az ügyesebbeknek pedig néhány extrém elkészítési módot. A program végén add oda ajándékba mindenkinek a saját maga által készített ékszert.

Ha házi készítésű szappanokat, kozmetikumokat árulsz, küldj postán személyre szóló meghívót annak a 10 ügyfelednek, akik a legtöbbet költötték eddig nálad! Hívd meg őket a „Boszorkánykonyhádba” és készítsétek el együtt a termékeket.

Ha puha talpú babacipőket készítesz, hirdess egy közös cipőtervező napot a legjobb vevőidnek! Válogassatok színeket, figurákat, mintákat, és tervezzétek meg együtt a jövő tavaszi kollekciót.  Biztos vagyok benne, hogy egy életre szóló élményt szerzel az ügyfeleidnek, ha az általuk tervezett kiscipőkben tipeghetnek akár saját, akár a mások csemetéi.

Legjobb reklám: a szájreklám!

Mit gondolsz, hány barátjának-barátnőjének, ismerősének fogja ajánlani azt a boltot, ahol a kollekció tervezésében ő maga is részt vehetett? Garantálom, hogy egy ilyen eseménnyel hosszú időre  magadhoz láncolod a VIP vevőidet, és soha nem csábítja el őket a konkurencia, még padlóárakkal sem.

Remélem, sikerült ihletet merítened magadnak, és akár egyik, akár másik ötletet lemásolnod a saját területedre, hogy a nyár, ne csak a munka, ne csak a hajtás, hanem a szórakozás jegyében is teljen.

Te mit mondasz? 

A kemény munka vagy a jól megérdemelt pihenés és szórakozás vár rád a hátralévő egy hónapban?

Ha tetszett ez a bejegyzés, kérlek, semmiképp se fog vissza magad! Nyomd meg bátran a tetszik gombot! Köszönöm! A véleményedet pedig várom.

Hozzászólások (11 db)
Tóth Erika szerint: Ezek az ötletek nagyon kedvemre valók :), amint lesz lehetőségem, ki is próbálom majd valamelyiket, köszönöm az "ötletelést" :)
2011. 07. 29.
Himer Csilla szerint: Köszi, Orsi, jók az ötletek, némelyikkel találkoztam is már (mit tesz Isten, én is dolgoztam multinál, annak a logisztikai területén... :))), még azon gondolkodom, hogy én mint online szolgáltató a bulin kívül mit csinálhatnék...

Ajándék színházi belépő, stb. már nem kimondottan számít egyedinek, bár kikapcsolódásnak az sem rossz.

Na, mindegy, majd ha rájövök, akkor megírom... :)))
2011. 07. 29.
Csaba szerint: Sziasztok! A miénk egy nagyon friss, nagyon kicsi vállalkozás. Pont a Ti enneagram levélkampányotokra építve készítettük a meghívókat a hétvégén horgászoknak szóló rendezvényünkre. (Nem is tudom mit mondjak a "lopásunkra". Azt hiszem a legjobb, ha egyszerűen csak megköszönöm Nektek!) A végére akkora rendezvény keveredett belőle, hogy hihetetlenül nagy hírverést is csinálnak nekünk... Számításaink szerint a film, az online és az offline cikkek kb 10.000 horgászhoz jutnak majd el. Lesznek neves szakmai előadók, forgatás, de remélem, mindenekelőtt nagyon jó hangulat! ;) Tehát: uborkaszezon - pihenés - kerti parti. Köszönöm Nektek! ;)
2011. 07. 29.
Szombati Orsolya szerint: Csilla, bármit kitalálhatsz (akár egy közös golfozást is), a lényeg, hogy együtt legyél az ügyfelekkel, és együtt szórakozzatok! A színházat én magam annyira nem kedvelem, mert ott csak annyi van, hogy leülünk egymás mellé, és megnézünk egy jó darabot, közben pedig kettőnk között nincs interakció. Akkor már inkább egy buli az A38-on! :)
Szerintem menj bátran a buli felé. Szerezzetek közös élményeket, nevessetek, beszélgessetek nagyokat! Ez a lényeg. :)
2011. 07. 29.
Szombati Orsolya szerint: Csaba, gratulálok! Örülök, hogy inspirálódtál a kapmányleveleink által. Kérlek, majd számolj be az esemény után is nekünk a hatásról! Ha nem titok, elküldöd nekünk a meghívó mintáját? Kíváncsivá tettél... :)

Csendben azért megjegyzem : újra lesz Enneagram tréningünk október végén ;-) Részletek itt: www.sales-akademia.hu/hu/treningek/kurzusok/on-es-emberismeret-trening-enneagram
2011. 07. 29.
Domonkos Ervin szerint: Wow, Orsi, ezek HATALMAS ötletek! Igazi közösséget kovácsolni az ügyfelekből... Épp azon jár az agyam, vajon hogyan tudnám megvalósítani.

(közben már lett is egy ötletem :) )
2011. 07. 30.
Szombati Orsolya szerint: Örülök Ervin, hogy te is tudtál az írásból ihletet meríteni és egyben üdvözöllek első hozzászólásod alkalmából itt, a Sales Blogon is. Sok sikert a megvalósításhoz! :)
2011. 07. 30.
Nagy Krisztina szerint: Like, like, like!!!! Egyrészt gratulálok az ellenkomunikációhoz, személyesen is azt tapasztalom, hogy a legnagyobb sikert így lehet elérni, másrészt tényleg nagyon jók a tippek! Like, like!!! :)
2011. 07. 31.
Anita szerint: Tetszenek az ötletek, köszönet érte! Majd ha végre beindulnak nálam is a dolgok, ki fogom próbálni őket!
2011. 07. 31.
Csaba szerint: Orsi! Köszönöm a kérdésed, e-mailen válaszoltam...
Anita! Kibicnek semmi sem drága... Szerintem ne várj addig. A mi vállalkozásunk áprilisban alakult, és egy sikeres összeröfin vagyunk túl. Sajnos. Ha tehetném, minden héten csinálnám. ;)
2011. 08. 02.
nevem szerint: nevem szovo lovok
2011. 09. 05.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók