Tudom, mit tettél...

2013.07.02. | Szombati Orsolya

Pár napja (kisebb-nagyobb megszakításokkal) tombol a  nyár. Előkerül a garázsból a strandlabda, a vízipisztoly. Később érünk be és korábban hagyjuk el az irodai fedélzetet... Egyre gyakrabbá válnak a leveleinkre kapott, automata "házon kívül vagyok" üzenetek. Az élet lelassul, a hőmérséklet egyre emelkedik, az egy főre eső limonádé-fogyasztási index duplázódik.

...és ezzel egyidejűleg a korábbi, vonzó bevételi eredményeink is egy kis szabadságot kérnek...

Mit tehet ilyenkor egy cégvezető?

Hajtson még jobban, "gründoljon" tovább? Vagy van más lehetősége is?

Ma egy pár stresszoldó gyakorlatot gyűjtöttem össze Neked, ami segít abban, hogy túléld a 40 fokos nyarat anélkül, hogy közben a jeges víz verne, amikor meglátod a hó végi eredményeidet...

Avagy: mi értelmeset csinálj, ha beköszönt az uborkaszezon, mert a megrendelőid is szabadságra mennek?

Ezen a képen 7 darab uborka körcikk található, amelyek egymás mellé, körben elhelyezve, enyhén egymáshoz érintve, virágszirom formát mutatnak.

#1 Vizsgáld felül a meglévő értékesítési és marketing rendszereidet!

Ez az időszak a legalkalmasabb arra, hogy felülvizsgáld a rendszereidet (különös tekintettel az értékesítésre és marketingre). Minden ugyanolyan naprakészen, legfrissebb trendeknek megfelelően és olajozottan működik, mint egy éve, két éve, vagy amikor indultál vele?

Viselkedj úgy, mintha a saját, új weboldal-látogatód lennél! Iratkozz fel a saját hírleveledre, töltsd le a díjmentes tanulmányodat, kövesd nyomon automata e-mail sorozatodat!

…és tarts önvizsgálatot!

Még mindig vonzó a téma és a szöveg? Elég „csábos” az ajánlatod? Hívogatóak az ajánlatod mellé kínált ajándékok és bónuszok? Az áraid még ma is megállják a helyüket, vagy ideje lenne aktualizálnod őket?

Amennyiben a válaszod nem, bármelyik kérdésre is: nem, itt az ideje, hogy felvarrd a ráncokat és őszre felfrissítsd az értékesítési és marketing rendszereidet!

#2 Nézd át a sales oldalaidat!

Az értékesítő oldaladnál legyél különösen kritikus önmagadhoz! Sőt! Ha kell, vonj be külső szemlélőt vagy külső tanácsadót, hogy kritizálja meg Ő is (természetesen építő jelleggel)!

A szövegedet nézd végig azzal a szemmel is, hogy logikus-e a felépítése? A mondanivalója tart valahonnan valahova? Vannak benne érzelmek? Közérthető és szakzsargontól mentes a nyelvezete? A tördelése kellemes a szemnek, vagy összefüggő szövegből áll, és szinte nincsenek is benne képek és kiemelések?

A napnál is világosabban mondja el a leendő vásárlód hasznát és hirdeti a legfőbb versenyelőnyödet?  

Az értékesítő oldal esetén mindenképp használd alapként az AIDA modellt! (Erről bővebben a 36 napos tanfolyamunk 4. leckéjében olvashattál, valamint az Értékesítés Nyomulás Nélkül >> című könyvben is, nagyon részletesen, ahol példákkal is illusztráltam Neked!)

Az AIDA modellt bővítsd azokkal az elemekkel, amelyekről az ezt megelőző, "visszautasíthatatlan" ajánlatról szóló blogbejegyzésekben olvashattál (pl. garanciák, referenciák, kifogások kezelése)! Illetve, ha a profik közé tartozol, akkor nem csak a kampányleveleidbe, de a sales oldaladra is kötelező becsempészned az egyes személyiségtípusokhoz szóló érveket!

#3 Találd ki az őszi kampányaidat!

Ugyan most még távolinak tűnik, mégis, ez a pár hét hamar elreppen. Mire kettőt pislogsz, nyakadon az ősz, és akkorra jó, ha tudod, kinek mit fogsz újdonságként értékesíteni.

Használd ki a nyarat termékfejlesztésre, készítsd elő az utolsó negyedévre a kampányodat, kezdd el megírni az értékesítéshez kapcsolódó online vagy postai reklámleveleidet!

Halkan súgom meg, hogy nálunk már elindult a nagyüzem: az új termékünk már a „kés alatt” van. Egy komplett kis csapat dolgozik a háttérben, hogy kapkodás és stressz nélkül indulhasson a bevezető kampány szeptemberben.

Ha új terméket nem is fejlesztesz, akkor is gondold végig: van-e olyan téma, amellyel a meglévő termékedet vagy szolgáltatásodat kiegészítheted! Például egy hanganyag, egy új csekklista-gyűjtemény, néhány friss sablon, egy új összeállítású termékcsomag, egy különleges workshop, egy friss oktatóvideó, stb….

…amelyet a meglévő vásárlóidnak kiegészítő vagy kapcsolódó termékként kínálhatsz a korábban megvásárolt termék vagy szolgáltatás mellé?

#4 Lásd vendégül a VIP Ügyfeleidet!

A legtöbb fontos partnered biztosan le lesz nyűgözve, ha meginvitálod egy igazán különleges, csak neki szóló eseményre.  Ez a rendezvény lehet egy grillparti a Duna parton, egy zártkörű, nyár esti borvacsora, egy bográcsozás Nálad a kertben, vagy ha teheted, akár egy fél napos balatoni vitorlástúra vagy egy Ferrari tesztvezetés a Hungaroringen.

Ferrari tesztvezetés a Hungaroringen. Egy piros és egy szürke Ferrari és négy mosolygó ember a kettő között.

forrás: www.probavezetes.hu 

A lehetőségeknek valóban csak a kreativitásod és a pénztárcád szab határt.  

Az eseményről készíthetsz úgynevezett fotókönyvet, (ilyet nemrég láttam a Sooters kínálatában >>), amelyet aztán névre szólóan, pár kedves sor kíséretében adhatsz át a legkedvesebb üzleti partnereidnek.

Micsoda közös élmények, micsoda maradandó emlék, micsoda (emberi kötődéssel, ügyféllojalitással együtt járó) üzleti siker!

#5 Küldj nyári üdvözletet a vásárlóidnak!

Képzeld csak el azt az érzést, amikor épp az irodádban ülsz (vagy az otthonodban pihensz), csenget a postás és egy egyedi tervezésű, pár kedves sorral tarkított nyári üdvözlőlapot hoz Neked? Feladó: az egyik kedves üzleti partnered.

Jó érzés ilyet kapni, ugye?

No, ez biztosan egy olyan gesztus, amelyet az ügyfeled nem kap meg a konkurenseidtől! Nosza rajta! Van még időd! Terveztess egyedi képeslapot, gyártasd le, címezd meg, bélyegezd fel, és már küldheted is a legkedvencebb, vagy akár az összes üzleti partnerednek!  Ha nincs ötleted, hol gyártanak Neked SOS-ben képeslapot, keresd bátran a mi alvállalkozóinkat: a Névjegypartnert, az EFO Nyomdát vagy a Média Presst.

Meglátod: ha megcsinálod a saját meglepetés-lapod, a hatás garantált, hogy NEM marad el!!!

#6 Mastermind-olj cégvezető társaiddal!

Ha úgy érzed, hogy az elmúlt fél évben kihajtottad magadból a maximumot, és nincs egyetlen épkézláb ötleted sem… Ne keseredj el! Velem is előfordult már ilyen. J

Ebben a helyzetben az a legjobb, ha összefogsz két-három-négy kedves cégvezető társaddal, és közösen ötleteltek. Vagy ha úgy tetszik: „mastermindoltok”. Az ilyen közös beszélgetések alkalmával megkérdezheted a Többieket (akik természetesen nem a versenytársaid…), hogy Ők hogyan csinálják? Mit terveznek a nyár hátralévő részére, az őszre, az év végére?

Mi lesz az év végi akciós ajánlatuk? Lesz-e egyáltalán? Ha nem, miért nem?

Mi az, amit legutóbb olvastak, amit legutóbb tanultak? Hogyan használták vagy fogják felhasználni az új tudást vállalkozásuk sikeréhez? Hogyan dolgoznak jelenleg, milyenek az üzleti folyamataik? Mi az, ami nekik bevált és mi az, amit jobb elfelejteni?

Hogyan szereznek új partnereket, hogyan írnak ajánlatot, hogyan adnak el újra és újra a meglévő  vásárlóiknak? …és még tengernyi kérdés, amin lehet közösen elmélkedni. Meglátod: ha van mastermind csapatod, a legjobb ötleteket Tőlük fogod ellesni, nem a versenytársaidtól!

#7 Készülj a Karácsonyra!

Szinte látlak magam előtt, ahogy

  • a: Fülig érő szájjal, cinikus mosollyal vagy
  • b: Döbbent arccal jegyzed meg, hogy „Hol van az még? Hiszen még szinte nem is csobbantál a déli tengerekben…”

Igazad van, még van egy fél év az év végéig! De gondolj csak bele, hogy az első fele milyen gyorsan elreppent! Pedig hosszú és kemény volt a tél… A kellemes nyári napoknak (szinte észre sem veszed), gyorsan búcsút inthetsz.

Igen. ezen a fotón itt egy csodálatosan feldíszített karácsonyfa van, alatta sok-sok ajándékos dobozzal

Ha nem akarsz az év végi hajrában kapkodni, idegeskedni, akkor már most, a fagyi kehely és a szalmakalap mögül kezdj el azzal a gondolattal is játszani, hogy vajon az idei Karácsonyra mivel rukkolsz elő a leendő és meglévő partnereidnek?

Egyelőre nem kell nagy dolgokra gondolnod: egyszerűen csak tarts magad mellett, elérhető távolságban egy füzetet és egy tollat! Amint valami klassz ötleted támad, vesd papírra, nehogy a nap kiszívja az emlékeidet!

#8 Tanulj!

A nyár kiválóan alkalmas arra, hogy behozd az intellektuális lemaradásaidat, és frissítsd tudásodat, amelyre év közben, a nagy hajtás közepette nem maradt időd. Ne feledd az örök érvényű igazságot: Ha lemaradsz, kimaradsz. - ...a jóból!

Biztos vagyok benne, hogy Neked is van házi könyvtárad, amely jobbnál jobb üzleti könyvektől roskadozik. Azt is szinte magam előtt látom, ahogy a polcodon sorakoznak a megvásárolt, de eddig meg nem hallgatott tudásanyagok, hangfelvételek, vagy dvd-k.

Ne legyél rest, kapj elő közülük egyet, és kezdd el hallgatni, egy füzettel és tollal a kezedben! Ha hosszabb útra készülsz például autóval, akkor ne a rádiót hallhasd, vagy a kedvenczenekarod, hanem vigyél magaddal egy oktatóanyagot, és hallgasd azt vezetés közben!

(Persze ilyenkor nem tudsz jegyzetelni, de az agyad akkor is dolgozik! Füzet és toll mindenképp legyen a kocsidban is, hogy ha egy jó ötlet merül fel benned vezetés közben, mihamarabb félre tudj állni és le tudd magadnak írni!)

Ha van okostelefonod, töltsd fel a tudást rá, és tedd a fejedre a fülhallgatót!

ezen a fotón egy férfi van, a tengerparton, nyakig beásva a homokba, csk a feje van kint. Rajta egy kék kalap. Az arca előtt egy könyv, szintén a homokba ásva, élére állítva és azt olvassa. :) Nagyon vicces :)

A tengerparton a limonádé jellegű magazinok, vagy ponyvaregények helyett olvass inkább üzleti sikerkönyveket, vagy üzleti újságokat! Habár, csendben jegyzem meg, hogy a Story vagy Hot! magazinokból remekül el lehet lesni a címsor írási fortélyokat! :) Ha már ezek kerülnek a kezedbe, akkor lesd el bebőle azt, hogy hogyan lehet egyetlen mondattal rávenni az olvasót, hogy belekezdjen a cikkbe, hogyan lehet folyamatosan fenntartani az érdeklődését, és elérni azt, hogy ne csak belekezdjen de a végére is érjen. 

#9 Pihenj!

És a végére hagytam a legjobbat. Szánj elegendő időt arra, hogy lógasd a lábad, élvezd a napsugarakat!

Ha olyan típus vagy (pörgős hármasok és munkamániás egyesek, füleket kinyitni…), hogy nehezedre esik tétlenkedni, lazítani, akkor is ügyelj arra, hogy a nyár arra való (leginkább), hogy töltekezz!

Ne ebben az időszakban akard behozni az eddigi elmaradt bevételeket, vagy többszörösen túlszárnyalni a tavalyi eredményeket!

A nyár első számú feladata az, hogy feltöltsön pozitív energiákkal, erővel, élményekkel és kreativitással, hogy az utolsó etapba akadálymentesen és kisimultan kezdj bele!

Ehhez kívánok Neked kolléganőim nevében is: kellemes pihenést, örömteli kikapcsolódást és vidám perceket!

Most egy időre takarékra tesszük mi is magunkat, és ősszel újult erővel, izgalmas új termékkel és új tréninggel felvértezve jövünk vissza, és várunk vissza Téged is!

Szép nyarat! J

Ha tetszett ez a bejegyzés, megteszed, hogy nyomsz egy tetszik gombot nekem? Köszi! 

Hozzászólások (4 db)
Edit szerint: Sziasztok!
Engem pont ebben a munkában talált meg a postod. :)
És már most látom, hogy milyen rövid a nyár.
Pláne, hogy nyaralni is megyek. :)
Mindenkinek jó munkát és szép nyarat!
2013. 07. 03.
Pálfi Orsolya szerint: Kedves sales-akadémia olvasó, kezdő webshop tulajdonosok! Akinek van kedve mastermindolni egy hasonló cipőben járó cégvezetővel, az vegye fel velem a kapcsoalatot: info@greensecurity.hu! A biztonságtechnika iparában dolgozom, így máshonnan várom az aktív és kreatív vállalkozókat! :)
2013. 07. 03.
Ildikó szerint: Szia Orsi!

Köszi a jó cikket, ismét számtalan ötletet adtál. No és lendületet, hogy újult erővel csináljam a dolgokat.
Kíváncsian várom az új tananyagotokat, tréningeteket. :) Imádom a sales-akadémiás termékeket. :)

Szép nyarat nektek,
Ildikó
2013. 07. 03.
Erika szerint: A szeletelt uborkáról egy nagyon jó ötletem támadt: sok kis darab az egy egész. Vagyis részletfizetés. Itt az idő felajánlani egy nyári uborkaszezoni részletfizetést. Már megyek is és csinálom. Köszi.
2013. 07. 03.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók