Most egy ügyfélkezeléssel kapcsolatos POZITÍV élményt szeretnék megosztani Veletek. Pár hónappal ezelőtt elkezdtem fontolgatni, hogy a számláimat átviszem egy másik bankhoz. Nem mintha a jelenlegi számlavezető bankkal bármilyen különleges problémám lett volna, hiszen itthonról kényelmesen, egyszerűen mindent el tudtam intézni. De valahogy úgy éreztem, hogy mostanában nem annyira kedvezőek a kondíciók, amiket kínálnak. Igazán nem volt nagy eltérés, de mégis beült a fejembe a gondolat, hogy váltanom kellene.

Elkezdtem töprengeni, hogy hogyan álljak neki az új bank kiválasztásának, Megnéztem pár honlapot, letöltöttem néhány kondíciós listát, de nem sokra jutottam.
Idegesített a sok szám és a bonyolult megfogalmazások. Aztán az élet egy csapásra megoldotta helyettem a kérdést.
Egy napon elkísértem a férjemet az ő számlavezető bankjához, mert aznap éppen közösen intéztük a dolgainkat. A bankfiókba lépve a következő jelenet játszódott le: A banki ügyintéző meglátva minket, azonnal felállt az asztala mögül, ránk mosolygott, odajött hozzánk, köszönt, kezét nyújtotta és bemutatkozott, majd hellyel kínált és megkérdezte, hogy miben segíthet. Ez az apró gesztus olyan nagy hatással volt rám, hogy az első gondolat, ami eszembe jutott, az volt, hogy ide fogom áthozni a számláimat. A beszélgetés egésze alatt nagyon figyelmes, udvarias volt és az ügyeket is nagyon szakszerűen intézte.
Hazaérve, azonnal megnéztem a számlanyitás feltételeit és a kondíciós listát a honlapon (csak megerősítésképpen, mert magamban már rég eldöntöttem a dolgot), aztán másnap felhívtam, kértem tőle egy időpontot és elkezdtük intézni a számláim áthelyezését. Utólag végiggondolva a döntésem folyamatát, kicsit vicces a helyzet, hiszen azóta csak egyszer találkoztam az ügyintézővel, továbbra is interneten keresztül intézem az ügyeimet.
És hogy mi volt számomra a tanulság ebből a kis történetből?
Milyen fontos az első, és milyen meghatározó lehet a személyes benyomás, ami az ügyfelet éri a cégünkkel kapcsolatban!
Ráadásul ahhoz, hogy pozitívak legyenek az első élmények, adott esetben nem is kell valami nagyon nagy dolgot tennünk. Ha az ügyfelünk azt érzi, hogy különleges bánásmódban részesül, hogy igazán odafigyelünk rá, ha az adott helyzetben emberileg is odatesszük magunkat, óriási előnnyel indulhat a kapcsolat.
Te hogyan éred el, hogy pozitív kép alakuljon ki rólad az ügyfeleidben?
2010. 10. 15.
Pedig a szolgáltatásuk messze a legjobb volt a piacon, az ezzel járól jóval magasabb árat hajlandó is lettem volna megfizetni. De végül is az "emberi tényező" volt a döntő. És ebben a konkurencia egy kevésbé csilivili szolgáltatással ugyan, de nagyságrendekkel jobb volt.
2010. 10. 15.
2010. 10. 17.
A halo-effektus /tudományosabb meghatározása az "első látásra" kifejezésnek/ roppant érdekes, és fontos szelete kell(ene), hogy legyen az értékesítők képzésének. Mindkét irányba hathat, és ezt tudva, tudatosan rákészülve értékes "+pontok" szerezhetők.
2010. 11. 02.