Szerelem első látásra

2010.10.14. | Szombati Orsolya

Most egy ügyfélkezeléssel kapcsolatos POZITÍV élményt szeretnék megosztani Veletek. Pár hónappal ezelőtt elkezdtem fontolgatni, hogy a számláimat átviszem egy másik bankhoz. Nem mintha a jelenlegi számlavezető bankkal bármilyen különleges problémám lett volna, hiszen itthonról kényelmesen, egyszerűen mindent el tudtam intézni. De valahogy úgy éreztem, hogy mostanában nem annyira kedvezőek a kondíciók, amiket kínálnak. Igazán nem volt nagy eltérés, de mégis beült a fejembe a gondolat, hogy váltanom kellene.

Szerelem első látásra

Elkezdtem töprengeni, hogy hogyan álljak neki az új bank kiválasztásának, Megnéztem pár honlapot, letöltöttem néhány kondíciós listát, de nem sokra jutottam.

Idegesített a sok szám és a bonyolult megfogalmazások. Aztán az élet egy csapásra megoldotta helyettem a kérdést.

Egy napon elkísértem a férjemet az ő számlavezető bankjához, mert aznap éppen közösen intéztük a dolgainkat. A bankfiókba lépve a következő jelenet játszódott le: A banki ügyintéző meglátva minket, azonnal felállt az asztala mögül, ránk mosolygott, odajött hozzánk, köszönt, kezét nyújtotta és bemutatkozott, majd hellyel kínált és megkérdezte, hogy miben segíthet. Ez az apró gesztus olyan nagy hatással volt rám, hogy az első gondolat, ami eszembe jutott, az volt, hogy ide fogom áthozni a számláimat. A beszélgetés egésze alatt nagyon figyelmes, udvarias volt és az ügyeket is nagyon szakszerűen intézte.

Hazaérve, azonnal megnéztem a számlanyitás feltételeit és a kondíciós listát a honlapon (csak megerősítésképpen, mert magamban már rég eldöntöttem a dolgot), aztán másnap felhívtam, kértem tőle egy időpontot és elkezdtük intézni a számláim áthelyezését. Utólag végiggondolva a döntésem folyamatát, kicsit vicces a helyzet, hiszen azóta csak egyszer találkoztam az ügyintézővel, továbbra is interneten keresztül intézem az ügyeimet.

És hogy mi volt számomra a tanulság ebből a kis történetből?

Milyen fontos az első, és milyen meghatározó lehet a személyes benyomás, ami az ügyfelet éri a cégünkkel kapcsolatban!

Ráadásul ahhoz, hogy pozitívak legyenek az első élmények, adott esetben nem is kell valami nagyon nagy dolgot tennünk. Ha az ügyfelünk azt érzi, hogy különleges bánásmódban részesül, hogy igazán odafigyelünk rá, ha az adott helyzetben emberileg is odatesszük magunkat, óriási előnnyel indulhat a kapcsolat.

Te hogyan éred el, hogy pozitív kép alakuljon ki rólad az ügyfeleidben?

Hozzászólások (4 db)
Peter Nagy szerint: Igen, egyre gyakrabban találkozni az ügyfélbarát hozzáállással. Engem le tudnak venni a lábamról, ha így fogadnak. Természetesen volt, amikor utólag megbántam, hogy kit választottam, de elsőre abszolút az első benyomás számított. Azért nem árt, ha mögé nézünk, ma már nem tudnak csak egy kedves gesztussal levenni a lábamról. Nem kötök hűséget senkivel hosszútávra. Amint jobbat találok, váltok.
2010. 10. 15.
Szombati Orsolya szerint: Egyetértek, Péter! Nálam például fordított helyzetben is beigazolódott, hogy mennyire fontos az első benyomás. Nem is olyan régen volt egy cég, aki nagyon rosszul indította az üzleti kapcsolatot. Utána persze igyekezett korrigálni emberileg és próbált kompenzálni árengedménnyel is. De végül nem őket válaszottam, hanem a "konkurenciájukat", mert volt egy olyan érzésem, hogy ha már az elején ennyire "lekezelően" viselkednek, vajon számíthatok-e jobbra, ha később valami problémám lesz a szolgáltatással kapcsolatban, vagy ne adj Isten reklamációra kerül a sor...

Pedig a szolgáltatásuk messze a legjobb volt a piacon, az ezzel járól jóval magasabb árat hajlandó is lettem volna megfizetni. De végül is az "emberi tényező" volt a döntő. És ebben a konkurencia egy kevésbé csilivili szolgáltatással ugyan, de nagyságrendekkel jobb volt.
2010. 10. 15.
Lukász Helga szerint: Nos, eddig még nem bántam meg, hogy váltottam. De igazat adok Péternek, CSAK az első benyomás alapján nem célszerű dönteni. Értékesítői szemmel viszont jó ha tudjuk, hogy így is születhetnek vásárlói döntések. Illetve, ahogy Orsi példája mutatja, jó, ha észbe tartjuk, hogy így is eleshetünk üzlettől, még akkor is, ha jó terméket, vagy szolgáltatást kínálunk.
2010. 10. 17.
Vajthó Gábor szerint: Ezt meg csak ma vettem észre!
A halo-effektus /tudományosabb meghatározása az "első látásra" kifejezésnek/ roppant érdekes, és fontos szelete kell(ene), hogy legyen az értékesítők képzésének. Mindkét irányba hathat, és ezt tudva, tudatosan rákészülve értékes "+pontok" szerezhetők.
2010. 11. 02.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók