Pénzért vagy ingyen?

2013.09.22. | Szombati Orsolya

  • Beszélgessünk egy kávé mellett az ötletemről!

  • Mi ketten jól tudnánk egymással együttműködni…

  • Átnéznéd ezt Nekem?

  • Kiküldenéd a listádra <ezt és ezt>?

Te vajon hányszor hallotad már ezeket a kérdéseket? Téged hányszor invitáltak már a "Nagy Ötlet" megvitatására egy kávé mellett? Igen. Veszélyes kérdések ezek – és még veszélyesebb, hogy milyen választ adsz rájuk. Lássuk sorban, hogy melyik milyen csapdát rejteget...

Egy egérfogó, bevetésre készen. Guszta kis sajt a csapda közepén, csalogat, hívogat, hogy elvedd...

 #1: "Működjünk együtt!"

Talán ez a leggyakoribb kér(d)és, amellyel Te is találkozhattál már, vagy ha még nem, akkor szinte biztos, hogy ezzel fogsz leggyakrabban találkozni a jövőben. Pláne akkor, ha sikeres vállalkozást tudsz a hátad mögött.

Néha azonban nem könnyű eldönteni, hogy mire mondj igent és mire nemet. Saját tapasztalataimra visszagondolva, az ilyen, együttműködési ötlet-kezdemények (amelyek többnyire még kiforratlanok is voltak: "majd kitaláljuk mehet közben"... jeligére) jobbára CSAK a másik félnek voltak előnyösek, arra nem tértek ki, hogy az én vállalkozásom, az én partnereim számára mi lesz a gyümölcse a közös munkának.

A leggyakoribb válasz arra a kérdésre, hogy "És nekem miért lesz jó ez a dolog?" általában az, hogy „Örülni fognak az olvasóid, az ügyfeleid, ha az én izgalmas, új szolgáltatásommal megismerteted őket…”

Háááát... Hideg. Hideg...

De akkor hogyan válaszd ki, hogy mire mondj igent és mire nemet?

Nekem erre a módszerem a következő:

Úgy érzem, elég jól ismerem az olvasóimat és az ügyfeleimet. Legtöbbjükkel találkoztam már személyesen, beszéltem már telefonon, de ha én nem, akkor a kolléganőim (Meli, Judit, Marcsi és Réka) közül valaki egészen biztosan. Így aztán tudom, mi az, ami tetszik nekik, mi az, ami értéket hoz a számukra, és mi az, amit felesleges eléjük tennem.

Első lépésként Neked is azt javaslom, ismerd meg a lehető legjobban az olvasóidat, ügyfeleidet!

Ha csak teheted, ragadj  meg minden alkalmat arra, hogy találkozz velük személyesen!  Jó apropót biztosítanak erre a különböző kiállítások, konferenciák és tréningek. Ha nincs lehetőség arra, hogy személyesen ismerkedj az ügyfeleiddel, akkor törekedj arra, hogy minden vásárlóddal legalább egy pár perces telefont iktass be - minimum akkor, amikor rendelnek Tőled!

Hacsak nem esik be Hozzád naponta több tucat online vásárlás, egészen biztos vagyok abban, hogy belefér egy pár perces telefonbeszélgetés az új, vagy a régi vevőiddel. Először is köszönd meg a megrendelést, majd (ha új megrendelő az ügyfél) akkor kérdezd meg, hogy milyen területen dolgozik és miért döntött a terméked vagy szolgáltatásod mellett! Kérdezd meg, mi a problémája, amellyel küzd, amelyre megoldást keres, és jegyezd is fel, amit hallasz! (Jó lesz későbbre!) Végül kérdezd meg, hogy van-e még kérdése, kérése, amiben segíteni tudsz, köszönd meg a válaszait, az idejét, még egyszer a vásárlást, majd búcsúzz el!

A képen öt ember látható. Mindegyik egy hatalmas, papírra nyomtatott kérdőjelet tart az arca elé. Így nem tudjuk, hogy ki kicsoda, csak a testet és a kezeket látjuk.

Ha csak ezt a két-három dolgot kérdezed meg, a beszélgetés nem vesz el több, mint 3-5 percet! Ez alatt az idő alatt nagyon sok mindent tudhatsz meg a célcsoportodról, az ügyfeleidről! Iktasd be ezeket a hívásokat napközbenre, két nagy feladat között lazításképpen, vagy a nap végére.

Ez biztosan segít jobban megismerni az ügyfeleidet és a problémáikat.

Lássuk akkor tovább! Mit tegyél, ha már jól ismered a vevőidet?

Abban az esetben, ha a téma és a tartalom, - amelyet a leendő keresztmarketing partnered kínál fel együttműködésre -, releváns a vevőidnek, jöhet a következő lépcső.

Válaszold meg ezeket a kérdéseket:

Milyen minőségű terméket vagy szolgáltatást kínál az illető a piacon? Van-e róla hiteles referencia? Hihető, megbízható termékről van-e szó? Flottul megy-e a számlázás és logisztika a háttérben? Nyomon tudod-e követni azt, hogy vásárolnak-e valamit az ügyfeleid Tőle, vagy csak „bemondás alapján” kapsz visszajelzést az együttműködés eredményeiről? Van-e megfelelő ügyfélszolgálat a háttérben, amely képes kezelni az ügyfelek visszajelzéseit? Kultúremberként (bocsánat: kultúrvállalkozóként) tartják-e számon a leendő keresztmarketing partnert?

Igen, ez utóbbi is döntő tényező! Ismerek olyan vállalkozót, akinek a szolgáltatása piacképes, kelendő, Ő maga azonban olyan hangnemben beszél az ügyfeleiről online és offline fórumokon, - és talán az ügyfeleiVEL is -, hogy nincs az a pénz, amiért jó szívvel ajánlanám őt bárkinek. Még akkor sem, ha történetesen jó munkát ad ki a kezéből.

Összefoglalva

Csak olyat ajánlj az olvasóidnak, ügyfeleidnek Te is, akiért szakmailag és emberileg is tűzbe mered tenni a kezed! Ha nem ismered még az adott terméket vagy szolgáltatást, bátran kérj be egy példányt a termékből vagy kérj egy kipróbálási lehetőséget abból a szolgáltatásból, amelynek reklámozására felkér Téged a keresztmarketing partner.

Ez alól csak azok képezzenek kivételt, akiktől Te is évek óta vásárolsz, akikben vakon megbízol, mert tudod róluk: kivétel nélkül magas szintű, megbízható szolgáltatást és terméket kínálnak, átlagon felüli ügyfélszolgálattal a háttérben.

Ismeretlen partnert tesztelj!

És ha Te vagy a felkérő?

Ha pedig Te vagy az, aki felkéri a másikat egy együttműködésre, ne feledd, hogy akkor tűnsz majd profi keresztmarketing partnernek, ha az összes fenti dolgot fel tudod mutatni. Tehát:

  • magadtól felajánlasz egy mintát vagy egy ingyenes kipróbálási lehetőséget annak, akivel szeretnél együttműködni.

  • előveszel egy A4-es papírt, és az egyik oldalára felírod, hogy a MÁSIKNAK miért lesz jó, ha együttműködik Veled. A másik oldalára felírod, hogy NEKED miért lesz jó ez az egész.  A tárgyalást (vagy levelet) azzal kezded, hogy Neki milyen előnye származik a közös projektből.

  • olyan ügyfélszolgálatot és logisztikát biztosítasz a háttérben, hogy öröm lesz Veled együtt dolgozni. Nyomon követhetővé teszed a partnerednek a listájáról érkező megrendeléseket.

  • nem ingyen, vagy a két szép szemedért várod a segítséget. Kidolgozott, korrekt, mindenki számára előnyös együttműködés javaslattal keresed fel leendő üzletfeleidet.

Még egyszer hangsúlyozom, mert ez nagyon fontos: nem csak arról szól a történeted, hogy Neked miért lesz jó az együttműködés, hanem arról is, hogy a leendő partnered és az ő ügyfelei mit fognak profitálni a közös munkából! Kinek hogyan és miért lesz jó az együttműködés?

#2 : "Van egy ötletem, beszéljük meg egy ebéd/kávé mellett!"

Első hallásra szívélyes meghívásnak tűnik ez a kérés, ám gyakran sokkal több van a háttérben. Amikor azt kéri valaki, hogy kávézz, vagy ebédelj vele, egyúttal arra is kér, hogy arra az egy vagy másfél órára vond ki magad a saját vállalkozásodból, a futó projektjeidből, és a sajátod helyett koncentrálj az Ő bizniszére!

Engem is kerestek már meg ilyen felkéréssel, azonban a leggyakrabban arról volt szó, hogy ÉN hogyan tudnám segíteni az Ő vállalkozását, és ez miért lesz jó NEKI.

Tanácsom Neked:

Soha soha soha nem indulj el habokra… Soha ne mondj igent ködös ”Hú ez olyan összetett, hogy telefonon nem lehet elmondani…” típusú csábításokra! Ha valaki nem tudja két-három mondatban összefoglalni, hogy NEKED miért érdemes másfél órára félretenni a saját vállalkozásod ügyeit az ő vállalkozásáért, akkor felesleges az egészbe belekezdeni.  Másfelől, sajnos az ilyen felkérések mögött leggyakrabban az áll, hogy valaki a tanácsot szeretne kérni, de fizetni nem hajlandó érte. Maximum a kávéval vagy az ebéddel…

Én voltam már olyan "ebédmeghíváson", ahol a beszélgetés végén nekem kellett kifizetnem a számlámatNem mintha nehezemre esett volna, no de akkor is! :)

Aki pedig csak egy kávéra vagy ebédre - vagy még arra sem - kóstálja az értékedet, a tudásodat, azzal talán jobb is, ha nem kerülsz közelebbi üzleti kapcsolatba, nem igaz?

Egy pohár tejeskávé, átlátszó üvegcsészében. A kávé tetején lévő tejhabba csokoládéöntettel gyönyörű cifra munta van rajzolva.

Ezért aztán Téged is arra bátorítalak, hogy kövesd azt, amit én szoktam tenni: javasold azt, hogy szívesen állsz rendelkezésre az irodádban, vagy egy általad megnevezett helyszínen egy egy-másfél-két órás konzultáció keretein belül. A konzultáció díja ennyi és ennyi per óra, amelyre itt és itt lehet bejelentkezni. A partner komolyságát jelzi, hogy mit felel erre a felvetésre. Az én tapasztalataim azt mutatják, hogy 20-ból 19 „jelölt” azonnal visszatáncol. Az az egy, aki él a lehetőséggel és bejelentkezik, valóban a véleményedre és a tanácsaidra lesz kíváncsi, és ennek hajlandó az árát is megfizetni.

#3: "Megnéznéd ezt Nekem?"

Ezzel a kérdéssel leggyakrabban azok fognak majd megtalálni, akik már VAGY régóta ügyfeleid, VAGY ügyfelekből lett közeli "jóbarátaid", VAGY régi kedves ismerőseid, barátaid rokonaid. A legtöbben hozzáteszik azt is, hogy „Neked ez csak pár perc, hiszen a kisujjadban van a dolog…”

No, erre mit felelsz?

Ha igent mondasz, azzal egy életre elkönyvelteted magad, mint olyasvalakit, akinél nem kell fizetni a szolgáltatásért, tudásért.

Ha nemet mondasz, akkor szerzel magadnak egy megorrolt ügyfelet, rokont, vagy ismerőst. Ugye sejted, hogy mit javaslok?

Szerintem soha ne dolgozz ingyen, senkinek! Vagy ha nem is teljes árat kérsz - a helyzetre és a jó kapcsolatra való tekintettel -, hanem adsz egy kis kedvezményt, akkor is jól gondold meg, hogy mennyit engedsz!

Én sokat tanultam egy olyan helyzetből, amire máig élesen emlékszem. Egy volt kollégám, aki hozzám hasonlóan saját vállalkozásba kezdett, és akivel különösen jó privát kapcsolatot is ápoltam, megrendelt tőlem a saját cége számára egy komolyabb, többszázezer forintos szolgáltatást. Én pedig biztosítottam Neki a „közös múltra” való tekintettel, egy közel 50%-os kedvezményt. Így utólag belátom: nem kellett volna.

A következő megrendeléskor természetesen már a félárról indultunk, és kért volna még 8-10 könyvet is a csomagba, az értékesítési csapat részére. A könyveket én annak rendje és módja szerint (értsd: kedvezményesen) beáraztam. Sajnos a második megrendelés már nem valósult meg, mert a volt kollégám méltánytalannak érezte, hogy a könyvekért külön fizetnie kellene.

Ugye Te is ismered az ilyet?

Akkor kicsit úgy éreztem, hogy odaadom a kisujjam, és… De ma már tudom: én rontottam el a legelején... A magas árengedménnyel betettem magam egy olyan dobozba, amiből lehetetlen volt kijutni. A doboz neve: "MBK, azaz Magas Baráti Kedvezmény".

Te ne kövess el ilyen hibát!

Egy homokóra, amelynek felső részén sok sok dollár van, amelyek a kis lyukon átfolyva már homokszemek lesznek. Ezzel érzékeltetve, hogy az idő pénz.

Ne szégyelld megkérni a tudásod, terméked, szolgáltatásod (teljes) árát! Persze szíved joga az is, hogy ingyen végezd a munkát, vagy ingyen add a terméked. De akkor tudd: abból a gödörből soha többé nem mászol ki! Annál az ismerősnél, ügyfélnél, partnernél esélyed sem lesz a fizetős munkára, vagy teljes árat kérni a szolgáltatásaidért, termékeidért.

A másik kedvencem az, amikor felkérnek egy konferenciára előadónak, és hozzáteszik: "Sajnos fizetni azt nem tudunk, de tehetsz ajánlatot a közönségnek, árulhatod a termékeidet." :)

Ezt most nem részletezem, mert erről már írtam egyszer (jó régen, de még mindig tartom az abban foglalt véleményem) itt olvashatod: http://www.sales-akademia.hu/hu/sales-blog/dolgoznal-ingyen/91

#4: "Kiküldenéd a listádra <ezt és ezt> ?"

Ha jól megy a vállalkozásod... Ha mások is látják a sikereidet.. Ha netán még azt is tudják, hogy mekkora listát kezelsz...

...akkor előbb vagy utóbb biztosan megkapod a bónusz kérdést: "Ki tudnád ezt küldeni nekem?"

Akármennyire is jó a kapcsolat azzal az ismerőssel, aki ezt a kérdést teszi fel neked, az első dolog, amit mérlegelsz, ez legyen: Releváns az a <valami> az olvasóid számára?

Amennyiben igen a válaszod, folytasd az első pontban leírtak szerint a döntést.

Nálam erre is van egy szabály.

1.  Vannak, akikről az ajánlókat önszántamból küldöm ki, pusztán csak azért, mert annyira jónak, értékesnek találom az adott terméket, vagy szolgáltatást, hogy anélkül is örömmel ajánlom az olvasóim figyelmébe, hogy megkérne az adott cég vezetője.

Ilyen írásokat már bőven olvashattál a Sales Blogban: Dr.Németh Gabriella ügyvédnő, Horváth Attila és a Bélyegző Expressz, a Webgalamb csapata, Vámos Robi és a Táblácska, kivétel nélkül azok közé tartoznak, akik soha nem kértek meg, hogy reklámozzam őket, mégis örömmel keltem jó hírüket. Mert kiváló céget  vezetnek, mert kiváló szolgáltatást nyújtanak, mert kiváló termékeket készítenek és mindezek mellett kiváló emberek, kiváló üzleti partnerek!

2. Aztán vannak, akik felkérnek, de nem ismerem őket, nem ismerem a szolgáltatásaikat vagy a termékeiket. Ilyenkor kérni szoktam egy tesztlehetőséget, amely elől a 95% visszatáncol. Teszt nélkül pedig nincs reklám, hiszen ha nincs tapasztalatom, hogyan tudnám ajánlani másoknak hitelesen?

3. És végül vannak, akik felkérnek, és a termék vagy a szolgáltatás is olyan, ami mellé örömmel teszem a nevem. Ilyen esetekben egy egyedi ajánlatot szoktam kérni, ami csak a Sales Blog olvasóinak, vagy a Sales Akadémia ügyfeleinek szól, és/vagy partneri jutalékot vagy egyszeri kiküldési díjat. Előfordul, hogy kérek egy viszont-reklámot (hasonló feltételekkel), amennyiben az én általam nyújtott szolgáltatás is releváns a keresztmarketing partner olvasói és ügyfelei számára.

Két kis kézzel rajzolt emberfigura. Mosolyognak, épp kezet fognak és elégedettek.

Neked is javaslom, hogy ne legyél szégyenlős, és ne hidd azt, hogy „csúnya, kapitalista, profithajhász” vállalkozó vagy, ha megkéred a listádon való reklámozás árát. Ne feledd, hogy a listádat évekig építetted, rengeteg pénzed, munkád, időd és energiád van benne. Mennyi anyagi forrást áldoztál adwords-re, etargetre, facebookra? Hány oldal értékes tartalmat gyártottál? Mennyit lógtál a facebook-on, hogy építgesd a kapcsolatot és a kötődést az olvasóiddal?

Egy keresztmarketing akció pedig – akármennyire is tökéletes – koptatja a listádat! Ennek pedig ára van, hiszen a lemorzsolódást Neked pótolnod kell. Ahhoz, hogy növekedjen a listád, minden egyes leiratkozó után két új feliratkozót kell megszerezned.

Remélem, a mai cikk segít egy kicsit tisztábban látni és helyre tenni a "pénzért vagy ingyen? - vagy hogyan?" kérdését a fejedben. Ha tetszett, nyomd meg a "Tetszik" gombot és oszd meg vállalkozó társaiddal, akikről úgy gondolod, hogy hasznukra lehet a cikkem.

(Ezt a posztot az Enterpreneur Magazin egyik bejegyzése ihlette. A teljes cikket itt olvashatod el: http://www.entrepreneur.com/article/226748. A cikkajánlóért köszönettel tartozom Nagy "Vérnyúl" Krisztának, aki pár héttel ezelőtt közkinccsé tette)
.

Szoktál kapni Te is „érdekes” kérdéseket, (fel)kéréseket?

>> Ha igen, és van rá válaszod is, dobd be kommentként, hogy okuljunk belőle!

>> Ha igen, de nem tudod mi lenne rá a jó válasz, írd meg, és segítek! 

Hozzászólások (25 db)
kelemen attila szerint: jó cikk! én attól megyek a falnak, amikor azzal jönnek, hogy barterezzük le.
2013. 09. 22.
Vámos Robi szerint: Éppen írni akartam már a cikk felénél - erre megláttam.
Nagyon szépen köszönöm, hogy megemlítettél!
Büszke is vagyok, de legfőképpen megtiszteltetés!
Nagyszerű, hogy ott lehetek, hogy ezt a blogot olvasom, és hogy ilyen kapcsolat alakult ki közöttünk.
De tudnod kell, hogy ez a kapcsolat is attól ilyen erős, amit te tanítasz, és én pedig napról napra tanulok tőled - tőletek.
Amit adsz az embereknek - és nem csak a vállalkozóknak -, felbecsülhetetlen értékű. Mind az üzletben, mind baráti, mind családi kapcsolatokban.
Ez egy olyan tudás, ami konkrétan pénzben mérhető előnyöket hoz a vállalkozásban, s az ennek a tudásnak a segítségével létrejött új, emberi, őszinte kapcsolatokat erősebbnek gondolom, mint akár egy 20 éves barátságot.
Most pedig ezzel a bejegyzéssel ismét ezreknek segítettél - hiszen a legnagyobb kincsünk az idő.
Köszönöm szépen! Robi
2013. 09. 22.
Szombati Orsolya szerint: Szívesen, Robi! Remek érzés olvasni a szívből jövő soraidat! Köszönöm szépen, nagyon jól esik!
2013. 09. 22.
Szombati Orsolya szerint: Attila, igen, ezt valóban kifelejtettem.
Végül is a barter nem rossz dolog. De csak egy esetben működik:

Ha Neked ÉPP AKKOR van szükséged ÉPP ARRA a szolgáltatásra vagy termékre ÉPP ABBAN A MINŐSÉGBEN, amit a partnered nyújtani tud.

Ha minden egyben van, akkor nosza! Rajta!
De ha nem, akkor ugrás a #3-as pontra! :)
2013. 09. 22.
Sándor szerint: Nagyon jó gondolatok. Egyetértek minden betűjével.
2013. 09. 22.
Szombati Orsolya szerint: Köszönöm Sándor!
2013. 09. 22.
Pap Ágnes szerint: Éppen most szervezem az első email marketing partnerségemet, Kidolgoztam az ajánlatot, hogy miért éri meg a dolog mind a két félnek. Eddig még sose csináltam ilyet, nagy és kellemes meglepetésemre többen is azonnal igent mondtak a dologra, pedig a mondókámban még el sem jutottam oda, hogy nekik ez miért jó. Azért minden alkalommal becsülettel befejeztem. :)
Akkor ez most jó vagy nem jó?
2013. 09. 22.
Szombati Orsolya szerint: Szia Ági! Ez jó! :)

Arra viszont figyelj, amit írtam, hogy tedd átláthatóvá, nyomon követketővé a partnere(i)dnek, hogy az ő listájáról ki vásárol, ki fizet, ki nem fizet... stb.

Mert ez alapján kell majd fizetned a partneri jutalékot (ha ebben is megállapodtatok), így ez a rész nem működhet "becsületkassza" alapon, vagy bemondásra.

Ha nem fizetsz jutalékot, akkor mindenképpen egyeztessétek le jó előre, hogy HOGYAN, MIKOR és MILYEN FORMÁBAN fogod viszonozni a reklámot.

Így elkerülheted azt, hogy egy jól sikerült akció után bármelyikőtöknek is keserű legyen a szőlő.
2013. 09. 22.
Horváthné Dunaveczki Leona szerint: Azt hiszem az egyik kulcsszó az, hogy elfelejti az ember, hogy milyen háttérmunka van amögött, ami úgy néz ki, mintha az már születésénél fogva a kis ujjában lenne. Például amikor áruljuk a krizantémokat, én mondogatom otthon, és emlékeztetem a férjemet, hogy ne adja lejjebb az árát a virágoknak, gondoljon vissza, hogy mennyit vesződött, sokan azt hiszik, hogy az a virág csak úgy nő, nem kell vele semmit csinálni és mi az a 20 forint, amivel ő kevesebbet akar fizetni szálanként. Érdekes, akik emberként is becsülnek minket, azok még többet is akarnak adni, mint amit kérünk. Másik példa. Én most keményen érzem azt, hogy valamiben profivá szeretnék válni. Anyagi áldozatot kell hoznom érte, ugyanakkor biztos lehetek benne, hogyha eljutok egy szintre, akkor már bátrabb leszek abban, hogy elkérjem az árát, mert érzem, hogy meg kellett nekem is fizetni. Remélem, hogy ezt nem felejtem el, mikor odáig eljutok. Harmadik példa, milyen érdekes, hogy akkor, amikor muszáj volt kifizetniük bizonyos szervezeteknek egy énekest, mert neki olyan szerződése volt, hogy nem léphetett fel ingyen, akkor találtak rá pénzt, és megoldották, nem sírtak, hogy nincs. Az a gusztustalan, hogy nem becsüljük meg egymás munkáját még annyira sem, hogy megkérdezzük, milyen feltétellel tudsz eljönni? Eleve úgy számolnaják, hogy x-y ingyen eljön, hiszen sorstárs. Orsi, ismersz, én nem tudok pénzt kérni, de ez azért van, mert nem gondolom azt, hogy profi szolgáltatás birtokában vagyok. Viszont most ráálltam egy útra, ami a profizmushoz vezet, azok után talán nem lesz gondom ezzel. De azért majd akkor is kérdezz rá:))) Köszi a hasznos cikket és a rendszeres képleírásokat is ismét!!!
2013. 09. 23.
Kereki Kriszta szerint: Nagyon jól összefoglaltad. Épp tegnap voltam egy vásárban árulni, és végre nem éreztem azt, hogy magyarázkodnom kellene az ékszereim ára miatt. Elvégre rengeteg időt és tanulást fektettem bele, hogy ilyenek legyenek, végre meg tudom becsülni a saját magam munkáját - mert sokszor itt a kulcs, szerintem.

Magyarázkodás helyett az adott ékszerről kezdek mesélni, a körítésről; tovább nem szoktak akadékoskodni, még ha nem is veszik meg, visz névjegykártyát.

A másik kedvencem a neten: "küldjél már pár mintát, mindegy mit, köszi."
Ilyenkor belinkelem az oldalamat, ahol MEGVÁSÁROLHATJA a mintáimat. Ennyi. 99%-ban ennyiben is marad a dolog.
Ebben mindig az a fura, hogy ezrével találhatna a guglival ingyenes mintákat, de ha mér erre se veszi a fáradtságot, hülye leszek feliratkoztatni a hírlevelemre, igaz?
2013. 09. 23.
Judit szerint: Te jó ég Orsi! Leírtad az összes létező olyan hibát, amit sajnos, én is elkövettem! :-( Ezt az írást kinyomtattam és kitűztem a kisokos táblámra! Minden egyes ilyen jellegű felkérésnél elegendő lesz csak rápillantanom és tudni fogom mit kell tennem! Köszönöm!
2013. 09. 23.
Farkas Anikó szerint: Köszönöm, Orsi, ismét hasznos. Én sem igazán tudtam, tudom még elkérni a munkám árát, ennek számtalan oka van. Mivel azonban már felismertem ezen okok közül néhányat, ha lassan is,de tudok változtatni.
További jó munkát, sok sikert!

2013. 09. 23.
Krisztián szerint: Tényleg nagyon jól összefoglaltad a lehetőségeket és maximálisan egyet értek minden felvetéséddel.
2013. 09. 23.
Égerházi Szabolcs szerint: Tökéletes összefoglaló, gratulálok! Az "üljünk le egy kávé mellé" típusú telefonhívásból szinte minden hétre kijut nekem is 1-2. Az elején nehezen ment nemet mondani, de elegem lett abból, hogy feleslegesen elment vele 1-2 órám, annak ellenére, hogy a kávét nagyon szeretem...

Valóban csak így működhet korrektül az együttműködés, akár kölcsönösségi, akár jutalékalapon működjön is.

Kár, hogy nem két évvel hamarabb írtad meg mindezt, mert anno futottam én is néhány eredménytelen kört. Szerencsére mára sikerült ráéreznem a dolog lényegére, hogyan lehet úgy csinálni a partneri együttműködést, hogy az mindkét fél számára előnyös legyen.

Pont úgy, ahogyan összefoglaltad!
2013. 09. 23.
Abigel szerint: Hollandiában azt láttam, hogy igen elterjedt szokás a keresztmarketing, ami nekem nagyon tetszett. Kölcsönös segítség mindegyik félnek, nem irigykednek egymás vevőkörére, hanem segítik egymást. Ezzel nekik is több ügyfelük/ vevőjük lesz, úgy láttam. Korrektül használva egész kis hálózatot lehet kialakítani, ami az ügyfélnek is jó. Sok sikert kívánok minden korrekt vállalkozáshoz! (na, melyik típus lehetek?:)
2013. 09. 23.
TULOK TERÉZ szerint: Megváltozott munkaképességű vagyok, de nemszellemi fogyatékos, és nem mozgáskorlátozott, csak ,,szerencsétlen" a munkakeresésben. 2001 óta keresek itthon elvégezhető munkát eredménytelenül. Azért szeretnék itthon dolgozni, mert idős szüleim ellátásra szorulnak, és amit tudnék, és szeretnék távmunkában végezni az a vers és meseírás gyerekeknek, valamint bordalok és egyéb versek írása felnőtteknek. Mit kellene tennem hogy rövid időn belül munkát találjak, és lehetőleg azt amit szeretnék? Üdvözlettel:Teréz
2013. 09. 23.
Szombati Orsolya szerint: Hú, mennyi lájk és megosztás! Már megérte megírni ezt a cikket! Köszönöm Nektek!
Sok sikert Nektek, bátran és büszkén merjétek megkérni a munkátok árát!
2013. 09. 23.
Szombati Orsolya szerint: Tulok Teréz: Épp ma tartunk Enneagram tréninget, ahol van egy kedves résztvevőnk, Csík Judit. Ő egy olyan cégnél dolgozik, amely ezt az oldalt menedzseli:
www.otthonrol.hu
Kifejezetten otthon végezhető, igazi, legális munkát közvetítenek.
2013. 09. 23.
Janata Kriszta szerint: Ismerős helyzetek:) tedd hozzá még ezeket: "neked ez csak pár perc, a te tudásoddal ez semmi, de nekem a vállalkozásom/családom/stb egész jövőjét jelenti", "mi a véleményed, a helyzetem röviden a következő..." és aztán egy litánia emailben. Folytatás: "sikerült már elolvasnod, ami tegnap/2 napja/1 hete küldtem? Nagyon kellene már a válasz!". És az ügyfélszolgálaton: "értem, hogy mindenkinek kikülditek ezt a választ, de nekem a Gábort/Rékát/Krisztát adjátok közvetlenül, csak 10 perc". Orsi, tudnál ezekre ügyféltípus szerint is adni pár jó mondatot? Az ilyen megkeresők gyorsan fejlődnek ám, egyre felkészültebben gyötrik az asszisztenseinket, ügyfélszolgálatosainkat:(
2013. 09. 23.
Szombati Orsolya szerint: Szia Kriszta! De örülök itt is Neked!
És micsoda jó kérdések!
Hamarosan jövök vissza a konzerv válaszokkal, típusok szerint kidolgoza - KÖSZÖNÖM a tippet, Még az is lehet, hogy lesz belőle egy újabb blog poszt, mert nagyon jó a téma.




2013. 09. 23.
Vámos Robi szerint: "Szia, írnék egy mesét, mesekönyvet, de még nincs meg a téma. Arra gondoltam, hogy előbb kellenének a rajzok, és utána találkozunk, és szerintem 1-2 nap, és megvan a sztori. Tudnál nekem rajzolni?"

Juj! Persze, sőt, Kálti Márk leszek, és hónapokig kézzel írom majd mindegyik példányt.
Küldtem neki egy ajánlatot 2x8 óra rajzolásról és 2x8 óra konzultációról. Várom a választ. :)
2013. 10. 10.
nemethlaci63 szerint: Nagy örömmel olvastam végig, már csak azért is, mert a levelemben említett hiányra részben választ kaptam...:)
Mindenkinek erőt, egészséget kívánok az értékesítői munkához!
Talán csak annyit tennék még hozzá, hogy az értékesítő szó nagyon elcsépelt lett kis hazánkban.
Szerintem a következőt jelenti: aki értékessé teszi a folyamatot a két fél között.
Több, mint 100 embert kérdeztem meg különböző beosztásokban, szerintük mit jelent az értékesítő, ezt a verziót még sosem kaptam vissza...:)
Szóval fel a fejjel, mindenki legyen büszke magára!
Utolsó gondolat: ingyenleves nincs, csak nem az fizette meg az árát, aki elfogyasztotta...:)
2013. 10. 16.
Szilvágyi Péter szerint: Szia Orsi,

szuper bejegyzés, köszönet érte. Ezekből a jelenségekből 2 éve lett elegem, és elég drasztikusan vetettem véget nekik. Egyszerűbb, mint bárki elsőre hinné.

A kulcs a kontroll. Olyan sales folyamatot dolgoztam ki, amivel garantált, hogy csak azokra szánunk energiát, akiknek konkrét elképzelésük van, és valóban akarnak weboldalt készíteni, tényleg elkötelezték magukat a digitáls marketing mellett, és az infóvámpírok fennakadnak a minősítési folyamaton.

Az eredmény már 2-3 hónap után megvolt, hirtelen tele lettünk pontosan fizető, igényes ügyfelekkel és projektekkel, és eltűntek a lehúzós ügyfelek. Azóta is így van.

Nagyon egyszerű ezek ellen védekezni, ha van rá rendszered, ami segít megőrizni a kontrollt.
2013. 10. 17.
nemethlaci63 szerint: Tegnap tartottam oktatást "baráti alapon" egy barátom cégénél 3 értékesítőnek. A történet érdekes, 6 órát kért tőlem a barátom, hogy segítsek neki felrázni a társaságot, neki sokat számítana.
Ez augusztusban volt még. Akkor jeleztem, hogy Zoli, nekem a rezsi óradíjam 1400 ft. Ez azt jelenti, hogy ha baráti alapon megyek Neked segíteni, akkor is el kell kérjek tőled 10.000 Ft + Áfa díjat, mert különben nekem ráfizetéses.
Mérges lett rám, elhajtott.
Két hete megkeresett újra, hogy mégis menjek segíteni neki. Mondtam, hogy nem változott a feltétel, de ha mégsem veszi most igénybe, akkor nincs több kedvezményes "baráti" ár, piaci áron fogom neki számlázni.
Megértette, elfogadta, kifizette.
Tegnap az oktatáson a bemutatkozás után feltettem egy kérdést.
Kinek mennyi a rezsi óradíja?
Jelzem, senki sem tudta. Még azt sem értették, miért kérdezem.
Miért mesélem ezt el? Egyszerű. Ha engem elhívnak egy NuSkin, vagy akármilyen más óriási lehetőségre, nagyon szívesen elmegyek.
Csak elkérem az időtartamhoz tartozó óradíjamat.
Ha akkora üzleti lehetőséget lát benne és bennem, akkor invesztáljon belém.
Ha nem fizeti meg, nem megyek el.
Elég régen hívtak utoljára MLM előadásra, pénzügyi tanácsadásra, egyebekre.
Javaslom, mindenki legyen tisztában azzal mibe kerül neki egy óra.
Azt akkor is ki kell fizetni, ha "nem csinálsz semmit".
Az ember vagy pénzt keres, vagy pénzt költ.
Keresni akkor keresel, ha arra az időszakra eső bevételed meghaladja a rezsiköltséged díját.
Ennyi.

2013. 10. 18.
Maszlay Betty szerint: Köszönöm a nagyszerű cikket!
Az ingyen-munka számomra is egy kezelendő probléma... :)
2013. 11. 10.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók