Mi az a FAUST? - Nem az, amire gondolsz!

2020.03.22. | Szombati Orsolya

Postán szeretnél bemutatkozó anyagot és hozzá egy kísérőlevelet küldeni a leendő ügyfeleidnek? Akkor a mai bejegyzés igen hasznos lesz Neked! És még csak a nagy könyvet sem kell hozzá elővenned!

Rajzolt ábra: egy kisfiú ül azt asztal mellett, és ceruzával  levelet ír. A másik kezével egy nagy könyvre támaszkodik.

Ha jártas vagy a korszerű marketing technikák világában, és figyelemmel követed a legfrissebb trendeket, akkor mostanában elég sok helyről hallhatod, hogy az elektronikus levelek (e-mailek) hatékonysága csökken.

Ez persze nem meglepő.

Biztosan Te is tapasztalod, hogy naponta egyre több levél landol a postaládádban: hírlevelek, értékesítési célú levelek, blog értesítők, ingyenes és fizetős e-mail tanfolyamok, videós hírek, facebook-értesítések ... és még sorolhatnám...

Nem tudom, Te hogy vagy vele, nekem egyre több időmbe telik, mire átrágom magam a „reggeli dózison”. És ha épp sietek, vagy valami miatt meg kell osztanom a figyelmem, akkor bizony előfordul, hogy olyan levélre is rányomom a törlés gombot, amelyre pont nem kellene. – csak éppen véletlenül átsiklik a tekintetem felette.

Ha figyelemmel követsz minket, akkor biztos tudod már, hogy van egy olyan módszer – én csak 5x módszernek nevezem – amelynek segítségével elkerülheted, hogy az olvasóid olvasatlanul kitöröljék a leveled, amivel akár háromszorosára is emelheted az e-mailjeid megnyitási arányát, és amelynek segítségével akár ötször magasabb eredménnyel értékesíthetsz.

De erről majd később, mert most valami mást szeretnék mutatni Neked.

Mit gondolsz, ebben az e-információs túlterheltségben milyen eszközzel keltheted fel jóval nagyobb eredménnyel a leendő vevőid, ügyfeleid figyelmét?

Van-e arra mód, hogy míg a konkurenseid naponta tömik tele a célcsoportod postaládáját elektronikus levélszeméttel, addig Te simán, gond nélkül juss be a leendő üzleti partnereid látókörébe?

Ma erről az eszközről írok Neked, ami nem más, mint a …

Postai DM!

…azaz a postán küldött reklámanyag

Gondolj csak bele, mennyivel több, mennyivel másabb lehetőség rejlik benne, mint az e-mailben! Ha ügyesen csinálod:

Bejuthatsz vele az álomügyfeleidhez...

Elérheted, hogy a kuka helyett a fejekbe férkőzzél bele…

„Megágyazhatsz” vele magadnak a személyes találkozóra…

Vásárlásra vagy cselekvésre  bírhatod vele az ügyfeleidet…

…És még ezer más célja lehet a postai DM-ednek…

Arról, hogy milyen a jó postai DM, ebben a posztban már írtam egyszer:

Klikk ide: http://www.sales-akademia.hu/hu/sales-blog/a-sikeres-postai-dm-kampany-6-legfontosabb-titka/202

Ma ennek a komplett anyagnak egy „apró”, de annál fontosabb összetevőjéről, a kísérőlevélről fogok írni Neked.

Milyen a jó kísérőlevél?

Én azt szoktam mondani, ha már csinálod, csináld rendesen! Ha postai reklámanyagot készítesz, akkor ne csak a prospektusodat, az ajánlatodat tedd bele a borítékba, hanem tegyél mellé egy személyre szóló levelet is!

Ez lesz a kísérőleveled.

Piros boríték és melette színes nyomtatású kísérőlevél.

A kísérőlevélnek itt az lesz célja, hogy megmagyarázza, hogy miért kapja Tőled az ügyfél postai anyagot, és kedvet csináljon neki ahhoz, hogy a levél után a többi elemet is alaposan tanulmányozza.

Ehhez persze elengedhetetlen, hogy szem előtt tarts néhány törvényszerűséget, többek között például azt, hogy az olvasód szeme milyen sorrendben fut végig a kísérőleveleden!

Nem, ha most arra gondolsz, hogy a bal felső sarokban elkezdi olvasni, és majd a jobb alsó sarokban abbahagyja, akkor nagyot tévedsz!

Bármilyen meglepő is, az olvasó szeme NEM ebben a sorrendben olvassa a leveledet.

Lássuk, akkor hogy hogyan!

Mindenekelőtt az a szót, hogy FAUST jegyezd meg jól magadnak! Nem, most nem Goethe filozófiai eszmefuttatásaira gondolok, hanem egy olyan mankóra, amely segíteni fog Neked a remek kísérőlevél megírásában.

F

Az első dolog, amit megnéz az ügyfeled a kísérőlevélen, az a Fejléc lesz. Kitől kapott levelet? Mi alapján tudja a feladót beazonosítani? Normálisan írták a nevét? A titulusát is?

Ezért aztán (1) erősen javallott, hogy gusztusos, letisztult fejléces papírra írd meg a leveled!

A fejlécen legyen rajta a céged logója, szlogenje, és legyen egyértelműen azonosítható a céged! (Apropó: jegyezd fel magadnak azt is, hogy kisvállalati márkaépítés, mert ez is egy nagyon fontos dolog, ami könnyítheti vagy gátolhatja a sikeres értékesítésedet ! De erről is majd később!)

Továbbá (2) kerüld a sablonos Tisztelt Igazgató Asszony! Tisztelt Uram/Hölgyem! Tisztelt Úrhölgy! (brrrrr) és hasonló nyalánkáságokat!

Hogy miért?

Mert ez arra utal, hogy még a fáradságot sem vetted arra, hogy személyre szabd az üzeneted! Ebből pedig egyenesen következik, hogy ha már az elején nem szentelsz ennyi figyelmet az ügyfelednek, akkor a jövőben sem lehet sokkal több jóra számítani Tőled.

Házi feladat tehát: kiküldés előtt végezz egy kis kutatómunkát! Tudd meg, KINEK küldöd név szerint az anyagodat!

Igen, tudom: macerás…. De akkor is azt mondom: megéri!

A

Rögtön a fejléc után, azaz másodjára az Aláírás következik.

Vagyis, ügyfeled azt vizsgálja majd, ki írt neki levelet? Milyen minőségben?

Ezért aztán mindig legyen a leveled végén valódi aláírás, a titulusod és az elérhetőségeid! A hangsúly ezen a részen a valódiságon van! Ha teheted, ne használj szkennelt aláírást, mert ez megint csak azt az érzetet kelti, hogy egy tollvonásra sem vetted a fáradságot.

Igen: írj csak alá minden levelet személyesen! Postai DM-nél úgysem küldesz egyszerre 2-400 levélnél többet (ugye, hogy nem???), mert le sem tudnád követni.

Ha nagyon unod a banánt, akkor ott egy középutas megoldás, csináltass magadnak "kék tintás" aláíró bélyegzőt és pecsételd le vele a leveleidet!

Ha nem tudod, hol szerezhetsz be ilyet, klikkelj csak rá erre: www.belyegzoexpressz.hu Mi is itt gyártatjuk a bélyegzőinket a postai DM akcióinkhoz.

Az aláírásod legyen tisztán kivehető és olvasható, ne olyan, mintha a házi kedvencedet kérted volna meg, hogy kaparja alá! Ha nem olvasható az aláírás, akkor az azt sugallja,  nem vállalod magad. Ha nagyon "megtervezett" vagy "kreált", akkor azt, hogy másnak szeretnéd láttatni magad, mint ami vagy valójában. Egyik sem szerencsés, ugye egyetértesz?

Sima szignó Aláírás fekete tintával Csicsázott aláírás kék tintával

U

Ha ezen túl van a kedves ügyfél, akkor a következő eleme a levélnek az Utóirat lesz. Hogy nem szoktál utóiratot írni, mert ó-d-i-v-a-t-ú?

Hát akkor próbáld csak ki, és meg fogsz lepődni, milyen eredményes!

Ez ugyanis a harmadik dolog, amire a szem ráfut az olvasáskor. Ide érdemes beletenned a csattanót, a határidőt, az akcióra való ösztönzést, vagy a leveled egy mondatos összefoglalását.

Mi szinte mindig a határidőt tesszük ide: „Ne feledje: ajánlatom október 31 és november 4 között érvényes!”

S

Látod, még mindig nem tartunk ott, hogy ügyfeled a levelet olvasná! De már majdnem… Csak előtte még átfutja a Szövegbeli kiemeléseket.

Negyedjére a szem a vastagított, dőlt betűs vagy nagybetűs szövegkiemeléseket veszi észre.

De vigyázz! Jó, ha ezekkel csínján bánsz! Egy A4-es terjedelmű levélben maximum 3 fő gondolatot emelj ki, és egyszerre ne használj kettőnél több betűtípust, és kiemelés-fajtát!

Egyébként a leveled egy bazári zsibvásár hangulatát fogja tükrözni, nem a profizmust, áttekinthetőséget és letisztultságot!

T

És végül eljutottunk a Tartalomig.

Akármilyen meglepő is, de az ügyfél csak a legutolsó, vagyis az ötödik lépésben jut el oda, hogy valóban elolvassa a leveledet.

Ha a fenti négy pontban hibát vétettél...

...például nem volt azonosítható a feladó, elgépelted az ügyfél nevét vagy titulusát, nem a nevén szólítottad, nem írtad alá, nem azonosítottad magad, számára nem megfelelő szavakat emeltél ki, vagy éppen minden második szót kiemeltél...

akkor bizony előfordulhat, hogy a keservesen, sok munkával megírt leveled a kukában landol.

De ha jól csináltad, akkor végre magadénak tudhatod a leendő ügyfeled teljes figyelmét: el fogja olvasni a leveled.

Innen pedig már nyert ügyed van, már „csak” azt kell elérned, hogy maga elé vegye a leveled többi elemét is: a prospektust és az ajánlatot. És utána telefont vagy klaviatúrát ragadjon és kapcsolatba lépjen Veled.

Sikeres DM kampányokat kívánok Neked!

Neked milyen tapasztalataid vannak a postai reklámozással?

Szoktál küldeni postai Dm-et az ügyfeleidnek?

És mint célszemély? Szoktál kapni ilyeneket? – figyelem CÉGVEZETŐ szempontból érdekel a dolog!

Mondd el a véleményed, és ha hasznos volt Számodra a mai cikk, kérlek, ne feledd el megnyomni a Tetszik gombot sem! Köszi!

Hozzászólások (5 db)
Pali szerint:
Sziasztok!

Ismét nagyon aktuális az írás. : )
Pont a múlt héten keresett meg egy futár cég a webshopunk ügyfélszolgálati telefonszámán. Egyeztettünk email címet, vártam (!) a cég ajánlatát.

Kinyitom az ajánlatot. Fedőlap: ... ajánlat ... Pál ÚRHÖLGY részére. [Teljes név+ÚRHÖLGY]

Következő oldal: feladó és címzett. Utóbbinál ott a cégünk neve, tárgy, kinek: ... Pál Úrhölgy.
Két sorral lejjebb a megszólítás: Tisztelt ... Pál Úrhölgy!

Tudom, hogy a futár cég kereskedője nem nekem dobta össze fél órával a telefonhívás után az ajánlatot. Tudom, hogy másik 100 webshopot is megkerestek a miénkkel együtt. Tudom, hogy nagyjából egy find and replace művelet volt az egész ajánlat személyre szabása. Én is így csináltam volna a helyükben. De én mindig újra el szoktam olvasni, amit leírtam. A részükről csak ez az apró figyelem hiányzott. De hogyan bízzunk rá több tízezer forint értékű csomagokat egy olyan cégre, ahol egy levél átolvasása is gondot okoz? Legalább a megszólítást ellenőrizhették volna...

Azóta sem jutottam el a 32 oldalas dokumentum 3. oldaláig.
2012. 10. 22.
Leona szerint: Először is köszönet a képek felcímkézéséért ismételten! Nekem nagyon hasznos volt a bejegyzés. Ez az aláírásos pecsételési lehetőség is nagyon jól jött, mert én sokkal lassabban írok alá vakon, de állítólag szép:) Szóval nekem nagyon macerás. Én alapjáraton minden papíralapú reklámanyagot használhatatlannak találok a magam részére, de ez a normális, hiszen nem látok. Nálunk látássérülteknél az e-mail hatékony. Vagy hanganyag- egy cd-t tudnék esetleg elképzelni amin esetleg rajta van a kísérő levél elektronikus formában, vagy a szöveges leírások esetleg a termékekről. A braille írást kevesebben olvassák, mint ahogy azt sokan gondolhatnánk, viszont a számítógép segédeszköznek számíthatna, központi szerepe van nálunk. Amit például kaptam a marketingexpón, még mindig a szatyorban vannak, mert ahhoz le kéne magam mellé ültetni valakit, hogy végignézzük együtt azt a sok anyagot. Szkennelésnél pedig ha például valami szakmai anyag, akkor a hibák, amiket ejt egy ilyen program, lehet, hogy félreértésre ad okot egy-egy karakter hibás megjelenése.
2012. 10. 23.
dr. Harsányi Edit szerint: Bevallom én semmilyen DM-et nem használok és ha jön azonnal a kukában landol. Csak személyes ismeretség alapján döntök és vásárolok. Viszont most elgondolkdtam, hogy lehet, hogy a tisztelt úr/hölgy után nem jutottam tovább. Nem emlékszem olyan levélre, ami a nevemen szólított volna. De még az is hátrány, hogy havonta 1x ülök le leveleket nézegetni, akkor pedig már nagyon sok van. Szóval úgy járnak, mint az emailfiókomban!
2012. 10. 23.
GÁL TAMÁS szerint: Üdvözöllek, szerintem hatásos a postai DM. Eddig még nem használtam, de fogom. Lenne egy kérdésem, megértettem azt, hogy mit kell tartalmaznia a postai DM -nek, de valahogy nem tudom elképzelni azt, hogy hogyan kell kinézzen. Ha megkérnélek küldenél nekem egy mintát igy elektronikusan az elejétől a végéig, persze csak ha nem okoz nagy gondot? Előre is köszönöm a segitségedet.
Tisztelettel Gál Tamás!
2012. 10. 24.
Szombati Orsolya szerint:
Kedves Tamás!

Természetesen vannak saját mintáink is, amelyekből lehet ihletet meríteni, amelyeket mi szoktunk küldeni az ügyfeleinknek.

Ezeket minden vásárlónk meg is kapja a postai direkt marketing technikákat oktató tananyagunk mellé.

A tananyagot itt tudod megrendelni:
www.sales-akademia.hu/dm

Üdvözlettel, Orsi

2012. 10. 24.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók