Létezik a varázspor?

2010.11.16. | Szombati Orsolya

Pár hete egy érdekes felmérést láttam az OMA blogján, ami bennem is elindított egy gondolatot, hiszen a mi tréningjeinken is rendszeresen felmerül, hogy

De mégis... Mondjátok már meg, hogy mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres és profi értékesítő legyen?

Az elmúlt hetek során mi is megcsillantottunk egy-két területet, melynek szerepe lehet abban, hogy egy értékesítő sikereket érjen el a munkájában. Ki erre, ki arra esküszik, ahány ember, annyi féle vélemény arról, hogy mi lehet egy sikeres értékesítő titka. Nekünk is van elképzelésünk a dologról, de kíváncsiak vagyunk arra, hogy TE mit gondolsz? Vajon mi a TITOK? 

Létezik a varázspor?

Create your free online surveys with SurveyMonkey, the world's leading questionnaire tool.

Ha bemehetnél egy boszorkányboltba, ahol kis üvegekben árulják a siker tuti titkát. Vajon mi lenne az, amit biztosan leemelnél a polcról?

  1. Ellenállhatatlan termék vagy szolgáltatás: ami eladja magát, hiszen a jó terméknek nem kell reklám... Ha jó terméket vagy szolgáltatást árulok, nem kell túl nagy energiát fektetni az eladására.

  2. Sziklaszilárd hit: vagyis az én személyes meggyőződésem arról, hogy a termék vagy szolgáltatás valóban jó és értéket ad az ügyfélnek. Hisz mi mást használnék magam is, mint a saját portékámat?

  3. Kikezdhetetlen szakmai felkészültség és gyakorlat: az ügyfél bármikor bármit kérdezhet, de én soha nem hagyom a kérdéseket megválaszolatlanul. Semmivel nem tudnak megfogni, soha nem tudnak sarokba szorítani.

  4. Jó kommunikációs és kapcsolatteremtő képesség: ami garantálja, hogy soha nem feszélyezem magam ismeretlen emberek között, idegen társaságban, és mindenkivel megtalálom a hangot. Élvezem, ha új embereket ismerhetek meg.

  5. Hatalmas emberismeret: pontosan ismerem a különböző embertípusokat (ügyféltípusokat), és tudom, melyik típusra milyen érvek hatnak a leginkább. Nem hoz zavarba, ha portékámat érzelmi, de az sem, ha racionális érvek mentén kell értékesítenem. Akár egy pillanat alatt is képes vagyok stratégát váltani, ha azt tapasztalom, hogy nem vezet sikerre az eredeti elképzelésem.

  6. Kiemelkedő empatikus képesség: mindig tudom, ügyfelem milyen hangulatban van, akár egyetlen apró rezdüléséből is tudok olvasni. Bele tudok helyezkedni a helyzetébe, ezért tökéletesen megértem álláspontját, érveit, de még a kifogásait is.

  7. Átlag feletti meggyőző képesség: bármire rá tudom beszélni az ügyfelemet, még akkor is, ha nem 100%-ig biztos a dolgában. Ha ellenvéleménye van, pillanatok alatt át tudom állítani az én oldalamra, és meg tudom mutatni, miért az én portékámat érdemes választania.

  8. Ügyfélközpontúság: nálam az ügyfél az első! Bármit kér, bármit kérdez, én mindig elérhető vagyok, és minden körülmények között az ő érdekeit, az ő igényeit tartom a szemem előtt. Velem valóban élmény üzletelni.

  9. Kitartás: engem semmi nem tántorít el, ha valamit kitűzök magam elé. Lelkesedésemet nem töri le a visszautasítás vagy a kudarc, keményen és örömmel dolgozom annak érdekében, hogy a céljaimat elérjem.

  10. Jó megjelenés: pusztán a megjelenésemmel is képes vagyok bizalmat ébreszteni. Mindig mosolygok, mindig jó kedvem van, harmóniában vagyok magammal és a külvilággal, és ez a harmónia sugárzik is belőlem. Pontosan tudom, üzleti környezetben mikor hogyan kell öltözködnöm.

  11. Mágikus erejű kapcsolatok: sok energiát fektetek emberi kapcsolataim építésére és ápolására. Komoly kapcsolati tőkével rendelkezem, melyre tudok építkezni az üzleti életben is. Rendszeresen járok szakmai fórumokra, konferenciákra, és előadásokra, ahol újabb és újabb üzleti és emberi kapcsolatokra teszek szert.

  12. Hajszálpontos önismeret: pontosan tudom, hogy milyen értékesítési stílus vagy módszer passzol leginkább a habitusomhoz. Nem ékeskedek más tollával, megtalálom a saját egyéni stílusomat, mellyel hiteles tudok maradni. Nem arra törekszem, hogy mások bevált módszereit tegyem magamévá, hanem arra, hogy hiteles, és az ügyfél szemében egyedi és kreatív legyek.

Ha van valami olyan (szinte biztos vagyok benne, hogy lesz) amit kihagytam volna, kérlek, írd meg hozzászólásban! De előtte szavazz! Szerinted hogy nevezik a varázsport? Mik azok a tényezők, amelyek egy értékesítőt biztosan sikerre visznek?

Hozzászólások (22 db)
Vajthó Gábor szerint: Szavaztam. Az "1" és "11" sz. üvegcséket szándékosan ott hagytam a polcon.
A "12" neve megzavart. Az egyéniség, a saját magad adása nagyon fontos, ezt én az önismerettől külön választanám.
2010. 11. 16.
Orsi szerint: Szia Gábor! Igen, a kettőt valóban külön lehet választani. Itt abból a szempontból gondoltuk az önismeretet, hogy ha pl. én magam egy pörgős-nyüzsgős-nyitott típusú ember vagyok, akkor sokkal nagyobb eséllyel érek el sikereket az úgynevezett "hunter" vagyis vadászó típusú értékesítési munkákban, ahol gyorsan, sok új ügyfelet kell behozni, de a kapcsolattartás már nem az én feladatom lesz.

Vagy ha tudom, hogy én magam egy visszafogott, racionális, elemző típusú ember vagyok, akkor az olyan jellegű értékesítési munkákban leszek sikeres, amelyeknek hosszabb kifutása van, vagy nagyon nagy bonyolultságú a termék vagy a szolgáltatás, illetve többször kell konzultatív, problémamegoldó jellegű tárgyalásokat folytatni az ügyféllel.

Vagy ha egy üzleti kapcsolatban (is) az a fontos a számomra, hogy emberileg is közel kerüljek az ügyfelekhez, jobban megismerhessem privát oldalukat is, vagy hogy időt szakítsak arra, hogy időről-időre személyesen is találkozzak, beszélgessek velük, akkor inkább az ügyfélkapcsolattartáson és üzletfejlesztésen (keresztértékesítésen) alapuló értékesítési munka lesz számomra a legnagyobb sikerrel kecsegtető terület.

Ily módon pedig nagyon fontos, hogy ha egy bizonyos típusba tartozom, ne próbáljam magamra erőltetni a másik két típushoz testhezálló értékesítési stílust és munkát, mert csak ideig-óráig fogom magam jól érezni benne, és egy bizonyos idő után azt fogom érezni, hogy "erőmön felül" kell teljesíteni ahhoz, hogy sikeres maradjak.

2010. 11. 16.
Vajthó Gábor szerint: Üdv Orsi!
Amit írsz, elfogadom, részletesebb /és persze szakszerűbb :)/ kifejtése annak, amire én gondoltam.
Nálam fordítva zajlik a dolog: olyan vagyok amilyen, kommunikálok, értékesítek (értékesítőket oktatok) úgy, ahogy hasznosnak tartom és jól esik nekem, s az értékesítési - oktatási - kommunikációs stílusomra utólag húztam rá a "receptet", a "tananyagot":).
2010. 11. 17.
Orsi szerint: Közben rákukkantottam az admin felületen a szavazás állására. Jópáran klikkeltetek már - a szavazás eredménye nagyon érdekesen alakul. Az első két helyen a "papírforma", viszont az a tényező, amit mi magunk az egyik legeslegfontosabbnak tartunk, a Ti véleményetek szerint csak a sor végén kullog...
2010. 11. 17.
Szénásiné Tasnádi ANi szerint: Nagyon tetszik az oldal! Ismét találtam néhány igen hasznos információt!

Köszönöm.
2010. 11. 17.
jade szerint: Szerintem ez szolgaltatas vagy termek fuggo. Nincs univerzalis varazspor. Kulonbozo termeknel/szolgaltatasoknal valtozik a fontossagi sorrend.
2010. 11. 18.
Vajthó Gábor szerint: Kedves "Jade"!
Hoznál fel néhány példát erre? Nem gondolom, hogy a felsorolt tényezők közötti sorrend lenne a lényeg, sokkal inkább a meglétük (mármint azoknak az összetevőknek, melyeket fontosnak tartasz). Persze lehet, hogy igazad van, ezét kérnék példákat. Üdv: Vajthó Gábor
2010. 11. 19.
jade szerint: Peldaul ha olyan termeked szeretnel eladni, ami a piacon monopol helyzetben van, semmi masra nincs szukseged, csak az ellenallhatatlan termekre, mivel akinek szuksege van ra, ugyis megveszi.
vagy: "termek/ szolgaltatas" lehet egy fotomodell, ahol egyes esetekben semmi mas nem dont, csak a kinezet, mondhatni jo megjelenes.
Tulsagosan nem akarok hosszan irogatni errol, de ha vegiggondolod, kulonbozo szituaciokban barmelyik allhat a lista elen, tovabba ugyancsak kulonbozo szituaciokban felsoroltak kozul majdnem mindegyik egyedul is eleg lehet a sikerhez.
2010. 11. 19.
Brick szerint: A kíváncsiság hajtott az oldalra, de sajnos nem találtam meg a választ. A felsorolt 12 pontban legalábbis.
1,Ha ellenállhatatlan termékről vagy szolgáltatásról beszélünk, és a vevő bejön és megveszi, akkor nem beszélhetünk értékesítésről, csak kiszolgálásról.
2, Ha az értékesítő nem hisz a saját termékében vagy szolgáltatásában, akkor a munkája során hazudni kényszerül, tehát ez alapfeltétel.
3-6, Általánosság. Majdcsak minden szakmára ráhúzható, az autósiskola oktatójától kezdve, a tanácsadón át, az orvosig.
7, Ez a pont értékesítői baklövés. Aki meggyőzni akarja az ügyfelet az csak azt nem értette meg, hogy mi az értékesítői munka lényege.
8-12, Lásd 3-6-os pont.

2010. 11. 19.
Orsi szerint: Kedves Brick!

Valójában mi sem a "tuti megoldást" keressük, hanem a véleményedre vagyunk kíváncsiak, hogy Te mit gondolsz, mitől sikeres egy értékesítő?

Kicsit bővebben reagálok a hozzászólásodra. Most, hogy végigolvastam, egy külön blogbejegyzésnek is beillik a terjedelme miatt, de remélem, találunk közös pontokat, melyekben egyet tudunk érteni.

1. ponttal alapvetően egyetértek. Ez azért merült fel bennem, mert sok-sok értékesítővel találkozok, beszélek a tréningeken. Van úgy, hogy nem egy konkrét céges csoportnak tartjuk a tréninget, hanem egyszerre több helyről is jönnek a résztvevők az úgynevezett "nyitott" képzésekre.

Ilyenkor rendszerint már a bemutatkozó körben elhangzik (amikor mindenki elmondja, mivel foglalkozik), hogy "Neked sokkal könnyebb lehet, mint nekem. Mert olyan jó a terméked... Bezzeg én vért izzadok a marketinggel, meg azzal, hogy eljussak személyesen is az ügyfélhez" -és hasonlóak.

Sajnos tényleg sokan gondolják azt, hogy elég egy jó termék, és máris özönlenek a vevők...

2. Igen, ott a pont! Mi is abban hiszünk, hogy ha nincs meg az értékesítőben a hit a saját portékájában, akkor igencsak nehéz helyzetből indul az értékesítési folyamatban, hiszen a metakommunikációs csatornában máris van egy jó adag gátló tényező) Ennek ellenére sokan azt gondolják, hogy elég, ha a termékkel pl. magas jutalékot tudnak elérni, és máris lelkesen tudják értékesíteni.

Gondolj csak egy olyan biztosítási tanácsadóra, aki életbiztosításokat árul, de saját magának nincs, vagy nem annál a cégnél van kötvénye, melyet képvisel. Elnézést minden biztosítási tanácsadótól, aki olvassa ezt a blogot, a példa saját élményen alapul.

Közel 6 évig dolgoztam én is ezen a területen, és nem egy, nem két munkatársam volt, akinek az volt a hozzáállása, hogy "Én meg nem kötném magamnak, de ha az ügyfelet be tudom cserkészni, százezres jutalék üti a markomat. Akkor meg miért ne próbáljam meg rábeszélni?” Mily meglepő, ők nem is voltak sikeresek...

3-6, 8-12, Mit értesz azon, hogy általánosság? Igen, amit felsoroltam, az valóban ráhúzható minden szakmára. És bár tudja mindenki, hogy ezek az általános dolgok milyen fontosak (mondhatni alapvetőek az értékesítésben), mégsem tulajdonítanak neki jelentőséget, vagy mégsem eszerint végzik a tevékenységüket.

Nézzük pl. az ügyfélközpontúságot: Ennek az egyik leggyakoribb jele amikor az értékesítő csak nyomja a saját lemezét. A bemutatkozó tárgyaláson lelkesen mesél a cégéről, a termékéről, és várja, hogy az ügyfél első kérdése az legyen: „Hol írhatom alá?” Pedig első lépésben sokkal célravezetőbb lenne felmérni az ügyfél igényeit.

Nemrég velem is történt hasonló eset: egy bizonyos szolgáltatást szerettem volna vásárolni. Az értékesítők (akik amúgy rettentő szimpatikusak voltak, csak ezért nem szakítottam meg őket) 2 órán keresztül mutatták be a terméket. Szinte nem is hagytak szóhoz jutni, csak nyomták a prezentációt. A végén már kíváncsi voltam, mi sül ki az egészből. Pedig ha már az elején kérdezgettek volna, akkor kiderült volna számukra, hogy nem is azt keresem, amit ők árulnak. Mikor ezt a végén elmondtam nekik, akkor persze szerettek volna meggyőzni, hogy az ő termékünk éppen tudja, amit szeretnék, csak nem úgy… Nem kötöttünk üzletet.

Vagy nem tudom, veled előfordult-e már, de velem rendszeresen megesik, hogy értékesítő telefonál. Semmi „Jókor hívom? Tudunk pár percet beszélni?” Csak bele a lecsóba… Gyakran előfordul, hogy éppen nem érek rá. Ilyenkor mondom, hogy nem igazán alkalmas. Erre jön a válasz: „De csak pár perc az egész… Gyorsan elmondom...” ahelyett, hogy megkérdezné, mikor hívjon újra. Igen, tudom, hogy ez alap, mégis nagyon sokan elkövetik azt a hibát, hogy megörülnek, ha végre „elkapják” az ügyfelet, és inkább végigmondják a mondókájukat, mert az a biztos.

Vagy vegyünk csak egy másik példát: „Jó megjelenés” – talán ez tűnik a legáltalánosabbnak. Engedj meg egy kérdést: Téged befolyásolna-e a döntésedben, ha extrém frizurájú, extravagáns öltözetű, harsányan viselkedő, feltűnő kiegészítőket viselő értékesítő toppanna be Hozzád? Vagy ha egy komoly üzleti tárgyaláson farmerban és garbóban jelenne meg? (A másik végletet már nem is mondom: zsíros haj, piszkos körmök, koszos cipő – sajnos nem egyszer, nem kétszer voltam szemtanúja ilyesminek is)

Vagy vásárolnál-e olyasvalakitől, akiről lerí, hogy nincs rendben sem magával, sem a külvilággal? Aki csak úgy „ímmel-ámmal” dolgozgat? Sokan azt hiszik, hogy ami belül van, az kifelé nem látszik. Pedig a már említett metakommunikációs csatornán keresztül az ügyfél azonnal leveszi, ha valami nem stimmel. Ennek pedig gyakran az a következménye, hogy bár maga sem tudja megfogalmazni mi lehet a „bibi” csak azt érzi, hogy az illető valami miatt nem szimpatikus neki.

7. Egyetértek Veled. Én is azt gondolom, hogy a hosszú távú üzleti kapcsolatokat szem előtt tartva nem kifizetődő „rádumálni” az ügyfelet a portékánkra. Ennek ellenére mégis sokan hisznek abban, hogy a sikeres értékesítő arról ismerszik meg, hogy átlagon felüli „beszélőkével” rendelkezik, és úgy tudja csűrni-csavarni a beszélgetést, hogy a vége üzletkötés lesz.

Mindenesetre jó volt olvasni a véleményedet, és kíváncsi lennék arra is, hogy Te mit gondolsz? Ha nem azok a tényezők, amit felsoroltam, akkor mi az, ami egy értékesítőt sikerre visz?

2010. 11. 19.
jade szerint: 2-es pontoddal kedves Orsi nem tudok mertekben azonosulni. A benzinkuton a holgy sem biztos hogy kavezik, vagy szereti a muffint. Jomagam meg olyan szolgaltatast arulok, amit en meg akkor sem probalnek ki, ha nekem fizetnenek. Veleszuletett erzek, es intelligencia a ket varazsszer. Akiknek ezeket a dolgokat tanitani kell, az max egy kozepes elado lesz. A kozepszeruseg meg unalmas...
2010. 11. 19.
jade szerint: * teljes mertekben
* ezeket a dolgokat tanitani alatt a fenti 12-t ertettem.
2010. 11. 19.
Orsi szerint: Jade, szerintem valamit félreértettél ebben: "...ha nincs meg az értékesítőben a hit a saját portékájában, akkor igencsak nehéz helyzetből indul az értékesítési folyamatban."

Mondok saját példát. Sok évvel ezelőtt egy amerikai céginformációs cégnél dolgoztam értékesítőként. Üzleti információkat, cégminősítést, cégriportot és követeléskezelést értékesítettem az ügyfeleknek. Én magam nem vettem igénybe ezeket a szolgáltatásokat (hiszen magénszemélyként nem is én voltam ennek a célcsoportja, meg nem is volt kire kérnem ilyet), de 100%-ig biztos voltam abban, hogy az ügyfeleimnek a piacon elérhető legjobbat kínálom - és ezt a szolgáltatásra és a mögötte lévő ügyfélszolgálatra is értem.

A benziknkutas lányról nem tudok nyilatkozni. Legalábbis abban a tekintetben nem, hogy kávézik-e, vagy szereti-e a muffint. Mindenesetre abból, amit mondott nekem "Most sütöttem, isteni finom" tökéletesen lejött "érzés" szinten is, hogy hisz abban, hogy a legjobbat, a legfinomabbat ajánlja, és hogy nekem is ízleni fog. (Igaza lett. Valóban nagyon jó volt a kávé is és a süti is)

A 2-es ponttal arra szeretnék utalni, hogy ha az értékesítő nem találja meg azokat a pontokat a saját termékében vagy szolgáltatásában, melyekben 100%-ig tudna hinni, vagy mellyel 100%-ig tudna azonosulni, vajmi kevés esélye van arra, hogy hosszú távon sikereket érjen el.

2010. 11. 19.
Orsi szerint: "Veleszületett érzék és intelligencia. Ez a két varázsszer. Akiknek ezeket a dolgokat tanítani kell, az max egy közepes eladó lesz".

Ezzel kicsit vitatkoznék. :-) Nap mit nap látjuk, hogy "középszerű eladóból" hogyan lesznek egyre jobb értékesítők vagy ügyfélkezelők. Bármilyen furcsa is, az értékesítés tanulható.

Sőt, olyat is nap, mint nap látok, hogy közepes intelligenciával rendelkező értékesítők érnek el hatalmas sikereket. Pont azért, mert az emberi oldal, a hit, az empátia, az ügyfélorientltság, a segíteni akarás sokkal jobban átmennek a másik oldalra, mint a "brilliáns elme".

Talán neked is vannak olyan ismerőseid, akik a gimiben kiváló tanulók voltak, és mára "csak" egy középszerű karriert tudnak felmutatni. És talán olyanokra is vissza tudsz emlékezni, akik végig középszerűen teljesítettek, de ma már komoly és sikeres vállalkozásokat vezetnek.

Nem véletlen lehet sok-sok helyen olvasni, hogy a siker sokkal inkább EQ, mint IQ kérdése. :-) Nézz csak utána az Egon Zehnder International néhány évvel ezelőtti felmérésének. :-)

Fenti 12-ből pedig nagyon jó eredménnyel, és sok-sok pozitív visszajelzéssel tanítjuk az 4, 5, 6, 8, 12-es pontokat. :-)
2010. 11. 19.
jade szerint: Isten ments egy vitatol veled ;) Mivel homlokegyenest mas gondolunk a kerdesben, es a velemenyunk nem valtozna meg, ertelme nem sok lenne. Teljesen maskent letjuk a dolgot, Te progos elemzokent tanitasz, nemely esetben olyan pontokat is a listan, ami az en szememben basic essential, ezek nelkul az alap dolgok nelkul semmi keresnivaloja nem lenne a versenyzonek a palyan. En "top shelf" dolgokban gondolkodom, neked kihivas akar egy nagyon gyengebol egy jo kozepest "csinalni". Tobbek kozott ezert nem dolgozom tanrkent, mert en csak az okos gyerekeket szeretnem tanitani.
De hat ahogy egy nagy gondolkodo mondta for each a road for everyman a religion.
Mindenesetre sok sikert.

2010. 11. 21.
Brick szerint: Szia Orsi!
Először is, köszönöm a reakciód, s meg kell mondjam kellemes csalódást okozott. Tudod, tizenéve foglalkozom értékesítéssel, sőt értékesítési csapatok építésével, sőt tréningeket is tartok a témában. S mivel igyekszem megismerni más nézőpontokat, így akadtam a lapra.
A lényeg. Számtalan tréningen vettem részt jómagam is olvastam el könyveket, de javarészt hülyeséget tapasztaltam. Olyasmit, ami az áltudományos süketelés témakörébe tartozik. A kis és középvállalkozások értékesítőnél egyszerű a fokmérője a megszerzett tudásnak. Működik vagy sem. Életre lehet kelteni egy kezdőt vagy sem. Ennyi. S ebben a szegmensben egy dolog működik. ÉRTÉKESÍTENI kell és nem eladni, prezentálni, termékbemutatni, tukmálni, érvelni, meggyőzni. Ami annyit tesz, mint feltárni, hogy az ügyfélnek pontosan mi értékes. Mi az a dolog, körülmény, forma és helyzet, ahogyan a termékünk vagy szolgáltatásunk értékes lehet. S ha ez meg van, akkor lehet megmutatni a terméket vagy szolgáltatást, amiről már tudjuk, hogy hogyan és miként értékes neki. Az értékesítés szabad kommunikáció mely javarészt kérdések mentén halad. No de nem ragozom tovább. S ha erre meg tudjuk tanítani az embereket, akkor nyert ügyünk van. Az öltözködés, a cég bmutatása a prezentáció fontos dolog, de mit sem ér, ha az előbbiek nem valósúlnak meg. Szoktuk volt mondani, nem az a baj, ha az értékesítő nem köti meg az üzletet, de ha nem tudja, hogy miért, akkor szét kell rugni a seggét, mert akkor a legalapvető küldetését nem teljesítette, azaz nem tárta fel, hogy mi és hogyan érték a potenciális ügyfélnek.
De inkább másról beszélnék. Örülök a reakciódnak, s nagyon szimpatikus volt. Kívánok neked sok sikert a szakmában és a magánéletedben is.
2010. 11. 21.
Orsi szerint: Köszönöm Brick! ;-) Örülök, hogy írtál,de annak még jobban, hogy kiderült, van egyetértés közöttünk!

Sok sikert kívánok Neked is! Ha nem titkolod, és megírod nekem a mail címemre (>>>kapcsolat menüben), hogy ki vagy, szívesen megnézlek egyszer élőben, munka közben is, ha van nyitott tréninged. :-) Szeretem megismerni a "szakmatársaimat", és szerintem nekünk lenne miről beszélgetnünk.


2010. 11. 21.
Orsi szerint: Jade, a véleményben az a jó, hogy sokféle lehet! :-) Mily unalmas és középszerű lenne a világ, ha mindenki minndenkivel mindig egyetértene. :-)

Meggyőzni téged, vagy megváltoztatni a véleményedet semmiképpen sem szeretném.

Számomra érdekes volt olvasni, hogy mit gondolsz az értékesítésről. (Szerintem egyáltalán nem baj, ha mást, mint én)

Azt valóban jól látod, hogy nekem minden egyes tréning, minden egyes résztvevő személyes fejlődése egy izgalmas kihívás. Tényleg szeretem ezt a szakmát, ezért szeretném átadni azt a tudást és tapasztalatot, amit az elmúlt több, mint 17 évben szereztem, mindazoknak, akik tanulni, fejlődni jönnek hozzánk. Büszke vagyok arra, hogy ez szinte kivétel nélkül mindig sikerül is.
2010. 11. 22.
Vajthó Gábor szerint: Hű de jó kis beszélgetés alakult itt ki! Érdemes lenne élőben is folytatni.
Most csak két momentumra térek ki, összefüggenek!
1.
"Gondolj csak egy olyan biztosítási tanácsadóra, aki életbiztosításokat árul, de saját magának nincs, vagy nem annál a cégnél van kötvénye, melyet képvisel. Elnézést minden biztosítási tanácsadótól, aki olvassa ezt a blogot, a példa saját élményen alapul."
2.
"...Ami annyit tesz, mint feltárni, hogy az ügyfélnek pontosan mi értékes. Mi az a dolog, körülmény, forma és helyzet, ahogyan a termékünk vagy szolgáltatásunk értékes lehet. S ha ez meg van, akkor lehet megmutatni a terméket vagy szolgáltatást, amiről már tudjuk, hogy hogyan és miként értékes neki."
*********************************
Az értékesítés azt is jelenti, ami a nevéből adódik: értéket adni valaminek. Ez alatt azt értem, hogy ugyanaz a termék/szolgáltatás más és más ok miatt lehet értékes, a vevő/ügyfél más-más igényét elégítheti ki. Ezért fontos a vevő igényének megismerése, feltárása.
Életbiztosítás van vagy 1789 :-) féle. Nyilván a biztosítási tanácsadó nem rendelkezhet mindegyikkel, de ha egyáltalán nincs neki, régen rossz. Az már nem olyan vészes, ha nem annál a cégnél kötötte, amelyiknél dolgozik, ha az aktuális ügyfelének viszont az a legjobb! Egy valódi értékesítő (ismerek ilyeneket!) olyat is mond ügyfelének, hogy az ő igényeinek legmegfelelőbb termékkel, szolgáltatással nem tud szolgálni!
2010. 11. 22.
Orsi szerint: Gábor, megkövetlek! Természetesen igazat adok Neked, elképzelhető, hogy én írtam félreérthetően a véleményemet.

Igazából arra szerettem volna célozni (és távol álljon tőlem, hogy éppen a biztosítási tanácsadókat bántsam, hisz én is ebben a munkakörben dolgoztam a pályám legelején.)

Szóval csak arra szerettem volna célozni, hogy nem szerencsés, ha az értékesítő nem a saját cégét választja, ha maga is ugyanolyan jellegű szlgáltatásra szorul. Vagy egyáltalán nem hisz abban, hogy amit árul, az értéket az ad ügyfélnek. De amire utaltam, végül is megfogalmaztad: "ha egyáltalán nincs neki, régen rossz"

Ugyanez autóval: Nekem (és talán ha meglátnák, akkor a vásárlóknak is) pl. furcsa lenne, ha lenne valakinek mondjuk egy olasz autószalonja, de ő maga, mint a szalon tulajdonosa német autóval járna.

Vagy pl. egy értékesítő a kék-fehér-piros logós üdítőitalt árulná, de ő maga a piros-fehér logós cég termékeit fogyasztaná. (Erről van egy kép a neten is, rá lehet keresni)

Vagy ha mondjuk egy tanácsadónő egy bizonyos kozmetikai cég termékeit értékesítené de ő egy másik cég termékeit használná.

Mind egy és ugyanarról szól az én olvasatomban: hitről és hitelességről. Ez szerintem elengedhetetlen ebben a szakmában.


2010. 11. 22.
Vajthó Gábor szerint: Orsi: szokás szerint egyetértünk! :-)
2010. 11. 22.
Orsi szerint: A szavazást lezártuk, az összesített eredményeket hamarosan publikáljuk. Köszönjük mindenkinek, aki szavazott!
2010. 11. 22.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók