Ilyen volt az ötödik, teltházas szövegírás SalesMeetUp

2016.01.31. | Szombati Orsolya

Az év második MeetUp-ján egy igazi szerelem témával foglalkoztunk: a szövegírással. Nagy izgalommal készült erre az előadásra, már csak azért is, mert ez az alkalom volt Lenke első előadói debütálása. Orsi után ő lépett a közönség elé, és elmondta, hogyan tanult meg szöveget írni, és hogyan tanított meg engem is a jól bevált kulisszatitkaira.

A helyszín ismét a már törzshelyünkké vált Mozsár kávézó volt. Nagyon örültünk, hogy a sok ismerős arc mellett új vendégekkel is találkozhattunk. Ez alkalommal is sokakat megmozgatott ez a téma.

A felvezető beszélgetésben hamar kiderült, hogy elég sokan mumusnak érzik ezt a témát. Sokaknak az iskolai fogalmazások jutnak eszébe. És sajnos, való igaz, hogy csak keveseknek adatott meg, hogy olyan tanártól tanuljanak, aki valóban el tudja magyarázni, hogy mitől jó egy írás, hogyan kell nekikezdeni és hogyan épül fel egy szöveg. 

Tényleg nem kell írónak születned!

A legtöbben úgy gondolják, hogy az íráshoz tehetség kell. Az általános vélekedés az, hogy van, akinek van érzéke hozzá, és van, akinek nincs. Szerintünk ez egy nagy tévhit!

A mi tapasztalataink azt mutatják, hogy a szövegírás igenis tanulható! 

A titok mindössze a megfelelő sablon, amely alapján bármely szöveg összeszerelhető és a gyakorlás. 

„Ezt így könnyű mondani, de hogyan lássak hozzá?” - kérdezheted...

Az ötödik teltházas SalesMeetUp-on Orsi és Lenke is megosztotta a saját műhelytitkait. Ezek közül csemegézek most:

#1: Szánj elég időt az írásra!

Ne egy fél órára huppanj le a gép elé, valamikor, hanem tervezd meg előre, hogy mikor fogsz írni! Ha kell, adj magadnak egy egész napot erre. Lehet, hogy ez soknak tűnik, de az elején mindenképp kell ennyi idő, hogy megfelelően rá tudj hangolódni a témára.

#2: Teremtsd meg a megfelelő körülményeket!

Fontos, hogy az íráshoz nyugodt és ideális környezetet teremts magadnak. Rendetlenség van, és ez zavar téged? Mindenképpen pakolj össze előtte, hogy írás közben ne frusztráljon. Meglátod: rendezett viszonyok mellett a kreatív gondolatok is jobban teret kapnak.

Csendben, vagy zene mellett tudsz jobban koncentrálni? Szüntess meg minden zajt, vagy indítsd el a kedvenc zenéidet.

+1 tipp: a Spotify alkalmazásban találsz egy „Deep Focus” nevű lejátszási listát, ez segíthet Neked koncentrálni. 

#3: Szedd össze a gondolataid!

Vegyél elő tollat és papírt és kezdd el leírni mindazt, ami a témával kapcsolatban eszedbe jut! Ez még nem vázlat, csak ötletkupac. Ez lesz az alapja a szöveg-összeszerelési útmutatónak. Ha minden nap az adott dologgal foglalkozol, akkor is írd össze a kulcsszavakat. Egészen más írásban, mint élő szóban kommunikálni.

#4: Írj vázlatot!

Most emlékezz egy kicsit vissza az iskolai magyar órákra! Amikor fogalmazni tanultál egészen biztosan tanították a bevezetés-tárgyalás-befejezés szentháromságát. Az egyetlen olyan dolog, ami a marketingben is jól használható az iskolai fogalmazás-tollbamondás óráról. Ezt most is érdemes észben tartani, hiszen a szövegnek valahonnan valahova kell eljutnia! 

Jól láthatod: azelőtt is rengeteg dolgod van, hogy elkezdenéd a szöveget írni!


Orsi a felkészülési szakasz után megosztotta a közönséggel a sokat emlegetett összeszerelési útmutatót. Ez a sablon kiválóan használható akár blog cikkek, akár e-mail kampányok, akár ajálatok, akár Facebook hirdetések készítésére.

Ezek után a szövegek ügyféltípusokra hangolása került terítékre. Ezen a ponton Orsi nem csak a módszert mutatta meg, hanem azokat a konkrét, Sales Akadémiás statisztikai adatokat is, amelyek igazolják, hogy amiről Orsi az előadásában beszélt, nem csak elméletben, hanem a gyakorlatban is működőképes.

Végül, záró akkordként, a szöveg élesítése előtti utolsó simításokról volt szó, és azokról a tipikus szövegírói hibákról, amelyet szinte mindenki elkövet.

Lenke szövegírói workshopja

Lenke az előadásában egészen konkrét példákat hozott. Pontokba szedte, hogyan kell felépíteni egy szöveget. Ennek alaplépései a következők: 

1. lépés: Nézőpontot váltás: Határozd meg magadat! Ki vagy te? Miért csinálod? Mit képviselsz az üzleteddel?

Gondolkodj el rajta, hogy a te vállalkozásod számára milyen a tökéletes ügyfél? Mennyi idős? Mi érdekli? Hogy néz ki? Mit szeret csinálni?

2. lépés: A cél tisztázása: Mi a célja a szövegnek? Szeretnéd, ha többen kattintanának? Vagy vásároljanak? Szeretnél bizalmat építeni? Mindenképpen tisztázd magadban szövegírás előtt, mert a formát a célhoz kell rendelned!!

3. lépés: A végeredmény megfogalmazása: Mit írsz? Milyen szöveget készítesz? Blogcikk, hirdetés, hírlevél?

4. lépés: A terjedelem: Milyen terjedelemben írsz? Fontos ezt is tisztáznod, hogy megadd a keretet. Ha ezt megteszed, könnyebben el tudod dönteni, hogy egy adott szövegben minek kell feltétlenül benne lennie, és mi az, ami nem lényeges.

5. lépés: Kulcsszavak: Vedd elő azt a papírt, amin az ötleteid vannakR! Nézd meg, hogy melyek a legerősebb kifejezések és karikázd be őket. Ezek lesznek a központi gondolatok.

Ezek a legalapvetőbbek, hogy egy jó szöveg születhessen meg a tolladból. 

Írni. Könnyedén, kellemesen.

A fenti tippeket megfogadva biztos vagyok benne, hogy Te is könnyebben és kevésbé stresszesen látsz majd neki az írásnak. Hiszen van egy kereted, amihez tartani tudod magad, jöhet a tartalom, készülhet a szöveg! 

Természetesen a SalesMeetUp-on még sok minden más is szóba került.

Miért nem a leghatékonyabb szövegírói modell az AIDA modell? Mivel lehet jobbá tenni? Hogyan épül fel egy sales oldal? Megnyitási és konverziós statisztikák, konkrét esettamulmányok, tipikus bakik...

Sőt! Orsi beszélt arról, hogyan lehet a különböző típusoknak az ő szájízük szerint írni, és hogy a 4 típus érvrendszerét akár egyetlen szövegbe is bele lehet fogalmazni.

Beszéltünk a hosszú szövegekről is és bebizonyítottuk, hogy komoly tévhit az, hogy a magyar ember nem szeret olvasni.

Lenke gyakorlatias példát hozott az egyik legsikeresebb blogcikkről, a videómarketingről. Lépésről-lépésre mutatta meg, hogy hogyan készült a valaha volt legnépszerűbb cikkünk. Ezután egy szupersikeres Facebook hirdetésünk elkészítésének forgatókönyvét mutatta be,  valamint azt is, hogy ez az egyetlen hirdetés milyen eredményeket hozott nekünk.

Ezt követően természetesen a közönségnek volt lehetősége megírni a sajátját is, amit ha kért, le is ellenőriztünk.

.

Összefoglalva

Kijelenthetem, hogy ismét egy remek estében volt részünk. Sok kedves régi és új ügyfelünkkel együtt nem csak tanultunk, de remekül szórakoztunk!  A visszajelzéseik alapján bizton állíthatjuk, hogy megint sikeres volt a SalesMeetUp, amit mi legalább annyira élveztünk, mint a közönség!

Ha szeretnéd megnézni az egész előadást, akkor kattints ide, és szerezd meg a Szövegírás SalesMeetUp vágatlan felvételét!

Február 29-én pedig szeretettel várunk Téged is a következő SalesMeetUp-ra, aminek a témája a sikeres offline marketing lesz.  

Kattints ide, és regisztrálj, ha a postai direkt marketing vagy a szórólapkészítés érdekes lehet Neked!

Hozzászólások (0 db)

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyél Te az első!

Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók