Ilyen volt a februári SalesMeetup

2016.03.06. | Szombati Orsolya

A februári SalesMeetUp-unkra egy igazán különleges és az online marketing eszközök miatt mellőzött témával készültünk. Beszéltünk már többek között az automatizált termékpiramisokról, a hatékony és sikeres ügyfélkezelésről, valamint a szövegírásról is. (Téma: Hogyan szerezz ügyfelet postai DM-mel?)

Ezen a napon pedig azt mondtuk el és mutattuk meg, amit a postai DM kampányokról tudunk. Az előadás témáját már korábban kijelöltük, ezért úgy döntöttünk, hogy teljesen friss eredményekkel is szeretnénk megörvendeztetni a résztvevőket.

Biztosan tudod, hogy alapelvünk az, hogy nem beszélünk a levegőbe.

Természetesen ehhez most is szerettük volna tartani magunkat, ezért 1 hónappal ezelőtt elindítottuk a saját DM kampányunkat. A hallgatóságnak nem csak az eredményeket mutattuk meg, hanem az egész folyamatot is.

Mielőtt megírnád a levelet…

Bizony, a DM kampány nem a szöveg elkészítésével kezdődik. Előtte még egy sor dolgod van, amit meg kell tenned ahhoz, hogy sikeres lehessen a kampányod!

  • Ismerd meg a vevőidet és a konkrét problémáit/igényeit!  

  • Kérdezd ki az ügyfélszolgálatosaidat/értékesítőidet a tapasztalataikról!

  • Figyeld az üzletágadhoz kapcsolódó fórumok, zárt csoportok beszélgetéseit!

  • Ne feledkezz meg a média hírek követéséről sem!

Nincs több kifogás!

Lépj ki a komfortzónádból, és irtsd ki magadból azokat a tévhiteket, amelyek visszafogják az üzletedet. Például, hogy: „Egy ilyen kampány már nyomulás.” vagy „Komoly cég vagyok, tehát olyan stílusú levelet kell küldenem.”

Természetesen, ha pl. temetkezési vállalkozó vagy, esetleg orvosok számára kínálsz terméket/szolgáltatást, akkor elengedhetetlen, hogy magázódó levelet írj. Egyéb esetben azonban nincs rá okod. Amikor megírod a szöveget, könnyebben jönnek majd a szavak, ha egy barátságos, közvetlenebb stílust választasz. (Az értékesítőid ebben is tudnak segíteni Neked! Hallgasd meg, hogy ők hogyan beszélnek az ügyfeleiddel és ültesd át írásba az ő stílusukat!)

Mi a célod?

Mielőtt szaladsz a postára, és a nyomdába, először gondold át, hogy mi a célod a kampánnyal! Mekkora összeget fektetsz be? Milyen eredményt vársz? Kinek fogod elküldeni? Tisztázd magadban, és számolj ki mindent pontosan, nehogy csalódás érjen!

Biztosan sikertelen lesz a kampányod, ha…

  • Az egész szöveg önfényezés és nem az ügyfél igényéről/vágyáról/problémájáról szól.
  • Cégnév és céglogó van a középpontban.
  • Unalmas, sablonos, szokványos.
  • Nincs benne utasítás, tehát nem tudja a leendő vásárló, hogy mit kell tennie!

Tehát a legfontosabb az, hogy mindent alaposan tervezz meg, és készülj fel a lehető legkörültekintőbben! Valójában egy postai kampány soha nem csak egyetlen lépésből áll!

Egy szép, színes-szagos levél tuti szöveggel még csak nem is az első lépés, hanem a második. Mivel érdemes tehát kezdened?

A címlista…

Ezen az estén is volt vendégelőadónk, mégpedig Wendler Andrea a Bisnode-tól. Ha még nincs saját listád, akkor jó helyről érdemes beszerezned egyet. Mivel sok pénzt elköltesz a levelekre, a nyomdára, a postára nem lenne jó, ha a címlista minőségén buknál el.

A Bisnode-tól vásárolt listáknak rengeteg előnyük van:

  • Tökéletesen tudod szűrni (bevétel, alkalmazottak száma, stb.), tehát valóban a célközönséghez jut el a leveled.

  • Nem kell „Tisztelt Uram/Hölgyem!” megszólítással kezdened, hiszen kapsz nevet is a cím mellé.

  • Kiválaszthatod, hogy csak olyan cégeknek küldd el az ajánlatodat, akik stabil anyagi háttérrel rendelkeznek.

  • Ebbe a listába senki nem köthet bele, hiszen teljesen legális és szabályos.

De mi szól még a postai kampány mellett?

Orsi szemléltetésként először az e-mail kampány előnyeit és hátrányait mutatta meg.

Mi szól mellette? Gyors, olcsó, azonnal látod az eredményét, épségben odaér az üzenet, kis erőfeszítéssel nagy sikereket lehet elérni, és igény esetén gyors beavatkozást lehet eszközölni.

Milyen hátrányokkal kell megküzdened e-mail kampány esetén? Nagy a reklámzaj, sorozatos levélküldésnél magas lehet a leiratkozási arány. Nem tudja kézbe venni a leendő ügyfél, így nem tudsz hatni az érzékeire. Szűkösek a vizuális lehetőségek, és ami a legfontosabb: ha nincs saját listád, nem működik jól!

Alternatíva lehet…

Orsi egy saját példát hozott arra, hogy milyen alternatívákat találhatsz, ha nem e-mailes vagy postai DM kampányt szeretnél indítani. Ilyenkor kerül szóba a sajtó megjelenés…

Azonban ezt jól át kell gondolni. Orsi megmutatta a résztvevőknek, hogy ő milyen hirdetést készíttetett egy a célcsoportjának szóló magazinba, ami aztán semmiféle eredményt nem hozott! Ami elsőre olcsóbbnak (és egyszerűbbnek) tűnt, az lett a nagyobb költség, hiszen nem hozott megrendelőket!

Ekkor határozta el Orsi, hogy megpróbálkozik egy postai kampánnyal. Azokat a tapasztalatokat (és még sok más érdekességet) osztotta meg a résztvevőkkel, amelyek sikerre vitték ezt az ötletet!

Ráadásul megmutattuk a legújabb eredményeinket és tapasztalatainkat is!

Friss adatokkal készültünk. Kidolgoztunk 1 hónappal a SalesMeetUp előtt egy saját kampányt, hogy bizonyítsuk: a postai DM-mel még 2016-ban is lehet komoly eredményeket elérni!

Tudod miről volt még szó az este?

  • Megmutattuk a konkrét számokat és költségeket a legújabb postai kampányunknál és a réginél is.

  • Orsi elmondta, hogy mi kell még ahhoz, hogy sikeres legyen a kampányod.

  • Andi megmutatta, hogyan tudod jól megszűrni a Bisnode-tól vásárolt listát.

  • A résztvevők megtudhatták, hogyan lehet megoldani, hogy a kampányleveled elkerülje a kukát.

  • És azt is, hogyan tegyél visszautasíthatatlan ajánlatot!

Természetesen szóba került még sok-sok apró műhelytitok, amellyel Te is tökélyre csiszolhatod a kampányod leveleit és annak egyes elemeit!

Az est felvételét ide kattintva tudod megrendelni DVD-n

Orsi a tapasztalatait hosszabban is megosztja Veled a Kampányolj és Gyarapodj című anyagunkban, melyet ide kattintva tudsz megvásárolni.

Ha pedig szeretnéd átélni a SalesMeetUp-ok hangulatát, és/vagy megismerkedni velünk, akkor gyere el a következő alkalomra, amelynek a Közösségi finanszírozással indult projektek lesz a témája.

Ha pedig kérdésed van, tedd fel kommentben és mi örömmel válaszolunk Neked!

Hozzászólások (0 db)

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyél Te az első!

Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók