Ilyen volt 2011 a Sales Akadémián

2011.12.29. | Szombati Orsolya

Közeleg az év vége. A legtöbben ilyenkor megállunk egy pillanatra és visszatekintünk mindarra, ami az óévben történt velünk.

Ma én is így tettem... Azonban, ahogy sorra vettem az eseményeket, magam is meglepődtem... Év közben nem is gondoltam volna, mennyi érdekes és izgalmas dolgoban volt részünk.

Íme hát a számvetés:

Ilyen volt 2011 a Sales Akadémián

Ügyfeleink kedvenc tréningjei 2011-ben:

 

Enneagram önismereti-emberismereti tréningek

A zárt körű, céges csoportoknak szóló Enneagram képzések mellett 2011-ben összesen két alkalommal tartottuk meg nyílt formában (azaz egyéni érdeklődők számára is elérhetően) a Sales Akadémia népszerű önismereti-emberismereti tréningjét, melynek középpontjába önmagunk és a körülöttünk élő emberek jobb megismerését, megértését és fő mozgatórugóinak, ösztönös belső törekvéseinek, motivációinak felfedezését helyeztük.

A tréning után ilyen, és ehhez hasonló visszajelzéseket kaptunk:

"Karakter-kategorizálásban már nagyon sokféle iskolát tanulmányoztam (az egyikről hosszasan beszélek is az új "Instant Személyes Márka" tananyagunkban is). De, eddig az Enneagram a legjobb, leghasználhatóbb!" Wolf Gábor, www.MarketingCommando.hu

"Orsiék tréningje után azon csodálkozom, hogy enélkül vajon hogyan tud valaki egyáltalán az ÉLET-ben boldogulni. Ha mindenki ismerné az ott tanultakat, mennyivel kevesebb konfliktushelyzet lenne a Világban, ill. nem akarná mindenki a másikra rákényszeríteni az akaratát, az elveit. Sokkal könnyebben tudnánk a kapcsolatainkat kezelni." Angyal Renáta, ww.a4creative.hu

"Vannak olyan szemléletformáló gondolatok az életben, amivel találkozva nem tud többé úgy gondolkodni az ember, hogy figyelmen kívül hagyja azokat. Egészen biztos, hogy egy ilyennel találkoztunk az elmúlt két napban." Nagy Barna, www.kreativvonalak.hu

Enneagram a vezetésben és a munkatársak motiválásában

A nagy sikerű emberismereti-önismereti módszerre építve több alkalommal céges csoportos és nyitott formában elérhető vezetői tréningeket is tartottunk. A programok fő fókusza egyrészt a vezetői önismeret fejlesztése volt (egy adott típus képviselőjeként mi áll jól nekünk és mi nem?), másrészt pedig a hatékony és kiegyensúlyozott kapcsolat kialakítása munkatársainkkal, és az ő belső törekvéseikre épített vezetői motiváció.

A "legendásan jó" tréning háromszor: Legendás Ügyfélkezelés

Kétségtelen, hogy ebben az évben az egyik legvidámabb tréningünk a „Legendás Ügyfélkezelés” volt. Ezen a programon a résztvevőink megismerték az ügyfelek 4 típusait, megtudták, mi mozgatja őket, miért alakul ki náluk a panasz vagy a reklamáció, és hogyan tudják azokat profi módon kezelni. Sőt! Elárultuk, hogyan lehet a reklamációból új üzleti lehetőséget kovácsolni. Elővéve játékos énüket, a résztvevők írtak az ügyféltípusokhoz haiku verseket, és szimulálták két egymástól merőben eltérő világnézet napos és árnyas oldalát is.

Résztvevőink írták: (néhány haiku vers a több tucat közül)

Pörgős ügyfél
Elemző ügyfél 
Uralkodó ügyfél
Humán ügyfél
"A TREND a lényeg
nincs ezen a világon
mi jobban éltet."
"Hűvös szobában
a gondolataimmal
magam elélek."
"CSEND! A teremben
szeme szűkül, hangja mély
és megfagy a vér."
"Karosszékéből
békepipa füstjében
ügyfelet becéz."

Személyes konzultációk értékesítés, ügyfélszolgálat és panaszkezelés témákban

Az idei év másik nagy slágere a kis létszámú és az egyszemélyes tanácsadás volt. Ügyfeleinkkel végigvettük a teljes értékesítési és ügyfélkezelési folyamatokat, beszéltünk az ügyféltípusokról (amelyet szerintünk mindenkinek használnia kellene a munkája során), és a konzultációk végén minden ügyfelünk konkrét, lépésekre lebontott, szakértők által véleményezett, az adott ügyféltípus nyelvére lefordított értékesítési és ügyfélkezelési stratégiával tért vissza a munkába.

VADIÚJ programjaink 2011-ben

Enneagram a változások kezelésében

Idén első alkalommal építettünk változáskezelést és csapatépítést Enneagram alapokra. Ezen a programon arról beszéltünk, hogy hogyan lehet a szervezetben vagy a csapatban zajló változásokat emberismereti alapokra építve, a cég, a csoport és az egyének érdekeit maximálisan figyelembe véve és összehangolva levezényelni. A program sikerét bizonyítja, hogy az év utolsó hónapjában megtartott két zárt körű, céges tréning értékelése egyaránt 100%-100%-os lett.

Értékesítés nyomulás nélkül személyesen és online

Idén összesen öt alkalommal tartottunk "nyomulás-mentes" értékesítési tréninget, amelyek fókuszában a személyes üzletszerzés és tárgyalástechnika állt. 

A multinacionális cégek körében már évek óta nagy népszerűségnek örvendő, értékesítési, tárgyalási és kommunikációs képességeket fejlesztő tréningünket 2011-ben elérhetővé tettük a Sales Akadémia ügyfelei számára is. Ezen a tréningen azt tanítottuk meg a résztvevőinknek, hogy hogyan azonosíthatják be az ügyfeleik típusát akár a látható és hallható, akár a néma jelekből, és hogyan tudnak ügyféltípusra szabottan értékesíteni akár személyesen, akár online módszerekkel.

A tréningeken a korszerű értékesítési és kommunikációs technikákat nem csak elméletben taglaltuk. A hallottakat szerepjátékok formájában azonnal le is tesztelték, ki is próbálták a résztvevőink, amelyekről tréneri visszacsatolásokat is kaptak. Jó érzés volt együtt dolgozni a sok elkötelezett, tettre kész, nyitott és újdonságokra éhes tréningrésztvevővel! 

Postai direkt marketing tréning

Ügyfeleink rendre kérdezték tőlünk: Hogyan csináljuk? Hogyan tudunk "pici" tréningcégként bekerülni olyan nagyvállalatokhoz, mint például az Unicredit, a Lego, a Brinks, vagy a Máv-Start? A választ egy egy napos, élő tréning keretei között osztottuk meg ügyfeleinkkel. Büszkék vagyunk arra, hogy a májusi egy napos, élő, kiscsoportos tréning résztvevői közül már többen is elkészítették és levezényelték a saját, sikeres DM kampányukat.

Új termékek

Kampányolj és Gyarapodj! (mp3 hanganyag és kuponok)

A májusi, postai direkt marketinget tanító tréningünk felvétele szeptemberben dobozba került, és a 2011-es Marketing Expo-n debütált. A helyszínen a legyártott termékek több mint a fele gazdára is talált. 

Azok, akik már hallották a tananyagot. így nyilatkoztak róla:

"Korrekt, jól felépített anyag. Akinek új a DM kampány, megkaphatja azokat az alapokat, amiről indulhat, és világos útmutatást, hogy milyen lépésekkel építheti fel a saját akcióját. Nagy ötlet volt a kuponok begyűjtése: ez olyan gesztus, amivel szerintem a még kétkedőket is leszereltétek." Kaposvári János, www.jopartner.eu 

"Tetszik, hogy ennyire gyakorlatorientált, s ha szorgalmasan követem az instrukcióitokat, akkor a végére készen állok arra, hogy egy sikeres DM kampányt levezényeljek." Illésné Lehoczky Mónika, www.merlegkepestanoncok.hu

"A hanganyag könnyen feldolgozható, mert tapasztalat alapú és szórakoztató. A kapcsolódó VIP tagság energianövelő, mert olyan közösség van ott, akik támogatják a másikat, ötletekkel, kritikákkal." Katafay Ágnes, www.hrabc.hu 

A nyomulás nélkül eladás ősi titka (interjú, mp3 hanganyag)

Szeptember végén szintén dobozba került Wolf Gáborral folytatott interjúm hanganyaga, amelyben arról beszélgettünk, hogy hogyan lehet az ügyfelek típusára hangolt weboldalakat és online kampányokat készíteni.

 

 

Régi és új tréninghelyszínek

2011-ben tréningjeinket a korábban megszokott és jól bevált képzési helyszíneken tartottunk:   Gárdonyban a Vital Hotel Nautis Superiorban, és Siófokon a Panoráma Wellness Hotelben. 2011-ben egy új tréninghelyszínnel bővült a palettánk: Budapesten a Vendel Irodaházzal. Együttműködésünkből az ügyfeleink is sokat profitáltak, hiszen a rendkívül vonzó árak mellé, ajándék programokat, különleges kiváltságokat és megkülönböztetett figyelmet is kaptak.

A "bombajó" akció

Idén a legnépszerűbb akciónk az volt, amelynek keretében egy két napos képzés mellé ajándékba adtuk a teljes, céges csapat részére egy külső tréninghelyszínen a szállást, a teljes körű ellátást, és bónuszként az esti csapatépítő programot is. 2012-ben is tervezünk hasonló akciókat, de egy kicsit más köntösbe bújtatva.

Új csapatjátékosok

2011 elején Sarkadi Krisztina, 2011 nyarán Dobstadt Linda, 2011 őszén pedig Téringer Anita csatlakozott a Sales Akadémia csapatához. Kriszta az Enneagram és a vezetői tréningek során, Anita pedig az értékesítési és ügyfélszolgálati programokban osztja meg tapasztalatait a Sales Akadémia és a Profonte Management Akadémia tréningrésztvevőivel.

Linda adminisztratív oldalról támogatta munkánkat. Helga 2011 nyarán két új vállalkozást is elindított, ezért őt az év második felében a korábban megszokottnál kicsit kevesebbet láthattátok és hallgattátok, illetve ritkábban olvashattatok tőle blog bejegyzéseket.

Jótékony célra fordítottuk a partneri jutalékokat

2011. májusában Erdélyi Norbert, a wdm.hu tulajdonosának keresztmarketing partnereiként ajánlottuk figyelmetekbe Norbert egyik új termékét, a Sales Oldal Írást.

Ez a termék szerintünk egy nagyon jól összerakott, és a gyakorlatban kiválóan hasznosítható tananyag, a benne olvashatókat mi magunk is sikerrel alkalmazzuk.

A reklámért cserébe felajánlott partneri jutalékot nem tettük el magunknak, hanem kicsit kipótoltuk, és támogatásként felajánlottuk a Peter Cerny Alapítványnak.



Vendégszereplések

Írások a Vállalkozónők.org-on
Marketing Navigátor Magazin megjelenések
  • A júliusban megjelent magazin CD mellékletében Wolf Gábor a személyiségtípusokról és az arra épített weboldal írásról és e-mail kampányokról kérdezett.

  • Decemberben pedig egy 5 és fél oldalas cikk jelent meg arról, hogyan lehet a személyes interakciókban felhasználni az ügyféltípusok ismeretét, illetve hogyan lehet az ügyfeleket a néma, de látható jelek alapján beazonosítani.

  • És volt még egy nagyon-nagyon-nagyon nagy izgalom 2011-ben, de ez még egyelőre titkos. Részleteket januárban árulhatok el. :)
Interjúk Szombati Orsival különböző blogokon és portálokon

Mi is járunk tréningekre, konferenciákra!

Ahogyan Számodra is, Nekünk is fontos, hogy tudásunkat naprakészen tartsuk, és folyamatosan fejlesszük. Ennek érdekében olyan képzéseken veszünk részt, amelyből nem csak mi tudunk profitálni, hanem az ott szerzett tudást megoszthatjuk a Sales Akadémia olvasóival, ügyfeleivel is. 2011-ben ezeken a rendezvényeken találkozhattál velünk: Marketing Szuperkonferencia, Marketing Expo, Generátor tréningek (hírlevél, videó, e-mail kampány, referencia) és Moderációs Technika tréning.

Továbbra is 100% pénzvisszafizetési garancia minden tréningre és tananyagra

Termékeinkre és képzéseinkre 2011-ben is 100%-os „elégedettségi garanciát” vállaltunk. Ez leginkább azokat az ügyfeleinket vette le a lábáról, akik személyes ismeretség és korábbi munkakapcsolat megléte nélkül kértek vásároltak tőlünk tréninget és tananyagot. Büszkék vagyunk arra, hogy közülük többen is visszatérő partnereinkké váltak. Tréningjeink értékelése átlagosan 95% és 99% között mozgott.

Egyéb izgalmak az életünkben

Egy évesek lettünk! Szinte el sem hittük ennyi történés után, hogy 2011 október 3-án "még csak" egy évesek voltunk!

Sales Akadémia VIP klub: 2011 májusában elindult a Facebook-on a Sales Akadémia zárt körű, VIP csoportja, ahol ügyfeleink nem csak tőlünk, hanem egymástól is kérdezhetnek és kérhetnek tanácsot akár üzleti, akár más jellegű témákban.

Átléptük az 1.000 követőt: Nyilvános Facebook csoportunk Karácsonyra átlépte a bűvös ezres létszámot, és azóta is folyamatosan bővül.

Ha még nem lájkoltál minket, itt megteheted: www.facebook.com/salesakademia

Marketing Expo: 2011 talán egyik legnagyobb izgalma az volt, hogy kiállítottunk a Marketing Expo-n. Ez volt a Sales Akadémia kicsit több, mint egy éves pályafutásának első kiállítása. Álmunkban sem reméltünk akkora sikert, valamint olyan kíváncsi és vidám fogadtatást, és persze olyan sok megrendelést és azonnali vásárlást, amit ott kaptunk Tőletek! Köszönjük!

2011 számokban

374 tréning résztvevő tanult tőlünk személyesen korszerű értékesítési, ügyfélkezelési és  vezetői módszereket, rendszeres hírlevél olvasótáborunk az indulás óta eltelt egy év alatt több, mint kétezer fősre duzzadt. 96.286 db hírlevelet küldtünk ki az év során, és közel 2.000 km-t utaztunk ügyfeleink kedvéért a külső helyszínen tartott tréningek miatt.

Köszönet

Ahhoz, hogy ezeket a csodálatos eredményeket elérhettük, szeretnénk egy hatalmas köszönetet mondani az ügyfeleinknek, akik nélkül ez nem jöhetett volna létre. Azzal, hogy tőlünk vásároltok, minket olvastok, lehetőséget adtok arra, hogy további termékeket és tréningeket fejlesszünk Nektek, és általuk még sikeresebbé tegyünk Benneteket.

Köszönjük, hogy bizalmatokkal minket is kitűntettek!

Hálásak vagyunk régi és új beszállítóinknak is: az Across Média csapatának, a webes fejlesztésekért, a grafikai és a dizájn tervekért és a Panoráma Wellness Hotelnek és a Vital Hotel Nautisnak a színvonalas képzési helyszínért és különleges bánásmódért. A Névjegypartner és a Média Press csapatának a kifogástalan minőségű nyomdai munkákért, az 1001 Reklámajándéknak a minőségi "apróságokért", a Vital Hotel Nautisnak a különleges élményekért, a Webgalamb / Chrome Ball csapatának az e-mail kommunikáció automatizálásáért, és végül, de nem utolsó sorban a Wolf Gábor vezette Marketing Commandónak a fantasztikus marketing tanácsokért.

Mi jön még? 

Az értékesítés, és az ügyfélkapcsolatok kialakítása és ápolása az egyik legfontosabb terület egy bármilyen méretű cég életében. Ahhoz hogy élménnyé tudd tenni az ügyfeleid számára a Veled vagy a cégeddel való kapcsolatot 2012-ben is számíthatsz ránk!

Az értékesítésről és ügyfélkezelésről tavaly év végén írt tananyagunkat, Az Értékesítés Mesterfogásait – melyet szerintünk mindenkinek olvasnia kellene, aki ezzel a területtel foglalkozik – 2012 közepén követi a második rész, Az Ügyféltípusok, amelyet teljes egészében különböző típusba tartozó ügyfeleknek és a velük való bánásmódnak fogjuk szentelni (értékesítés, tárgyalástechnika, kifogáskezelés, zárás, kapcsolatápolás, panaszkezelés, konfliktuskezelés)

Idén is ügyelünk arra, hogy minden tréningünk – az első szótól az utolsóig – tökéletesen az ügyfeleink igényeire legyen szabva, és ne tartalmazzon felesleget, vagy ne legyen utánuk hiányérzet. Továbbra is a gyakorlati megközelítést helyezzük a középpontba: tréningjeinken – ahogy eddig is – az elmélet mellett nagyon sok szerepjáték, szituációs gyakorlat és műhelymunka lesz.

És ami ennél is fontosabb: tréningjeinket 2012-ben is a tőlünk megszokott vidám hangulatban és játékos formában tartjuk! 

2012-ben is lesznek a zárt körű, céges, csoportos tréningek mellett, nyitott képzések, személyes konzultációk (akár egy főnek is).

Üzenet a versenytársainknak

Köszönjük, hogy vagytok! Nélkületek unalmas, sivár, egyhangú és fantáziátlan lenne az életünk! 2012-ben is győzzön az, aki olyat tud adni az ügyfeleknek, amellyel sikeresebbé és kiegyensúlyozottabbá válhatnak a munkájukban és a magánéletükben egyaránt.

Üzenet az ügyfeleinknek és a leendő ügyfeleinknek

Minden olyan jelenlegi és jövőbeni ügyfelünknek, akiknek célja, hogy a saját ügyfeleik, a munkatársaik és a körülöttük élők számára igazi, maradandó élmény legyen a velük való üzleti és emberi kapcsolat, üzenjük, hogy ebben ránk biztosan számíthatnak!

2012-re is nagyon sok sikert, vidám, örömteli pillanatokat és mosolygós ügyfeleket kívánunk mindenkinek!

Üzenet a Csajoknak, akik mellettem állnak

Lányok, köszönöm az egész éves munkátokat! A Sales Akadémia csakis Veletek együtt lehet teljes és lehet az, ami. Köszönöm, hogy 2011-ben mellettem álltatok, támogattatok! Ötleteitekkel, kritikáitokkal jobbá tettétek a Sales Akadémiát és könnyebbé, eredményesebbé, örömtelibbé az ügyfeleink életét. Jó, hogy itt vagytok velem, velünk!

Akik 2011-ben is minket választottak céges tréningre

.

Üzenet a családomnak

Azt hiszem, a leges-legnagyobb köszönettel Nektek tartozom! :) Mindaz, ami e sorok felett olvasható, nem jöhetett volna létre odaadó szeretetetek, megértésetek és támogatásotok nélkül. :) Köszönöm!

Itt a vége, fuss el véle!

Sikerekben gazdag, vidám Új Évet mindenkinek!

Szombati Orsolya és a Sales Akadémia csapata 

ui: Ha szívesen osztoztok az örömünkben Ti is, lszi nyomjátok meg nekem a "Tetszik" gombot! Köszönöm!  :)

Éééééééés: Ne felejtsétek el 31-én egy pohár pezsgővel megünnepelni saját magatokat és a 2011-es sikereiteket is!

Találkozzunk jövőre is! :)

Hozzászólások (9 db)
Adrián szerint: Gratulálok a sikereitekhez és örülök, hogy ha mi is egy nagyon kicsit segíthettünk benne. Jövőre is nagyon sikeres és boldog évet kívánok az egész csapatunk nevében!
2011. 12. 29.
Miki szerint: Nagyon köszönjük a sok hasznos gondolatot, tanácsot, információt, amit a 2011-es évben tőletek kaptunk.
Itt leszünk 2012-ben is :)
Nektek sikeres és örömteli új esztendőt kívánunk
Gigi & Miki

2011. 12. 30.
Schwarcz Attila szerint: Szép, példaértékű összefoglaló volt. Gratulálok!
2011. 12. 30.
Bátori Ági szerint: Nagyon köszönök mindent, sokat tanultam a blogotokból és egyelőre az e-tanfolyam anyagából. Jövőre több mindenre is kíváncsi leszek.

Gratulálok a sikereitekhez, és a nagyszerű csapatotokhoz! Látszik a rengeteg befektetett munka, a hihetetlen dinamizmus, és kreativitás.
Sok sikert és csak így tovább 2012-ben is!! :D

2011. 12. 30.
Kriszta szerint: Lenyűgözve figyelem, mi mindent értetek el egy év alatt hittel, lelkesedéssel, hozzáértéssel és persze rengeteg munkával. Így tovább még nagyon sokáig!:-)
2011. 12. 30.
Balogh Zoltán szerint: Mindenkire ráfér a sikeresebb 2012.Kinek ezért,kinek azért.Van aki elégedett van aki nem annyira.Várunk!
Például Benneteket jövőre !
Sok segítséget adtatok ez évben és mindezt tettétek vidáman segítőkészen,röviden lényegre törően. Örülök,hogy rátaláltam az oldalatokra !
Sikeres,eredményes,békés,boldog 2012-es évet Nektek!

Balogh Zoltán
2011. 12. 30.
KATALIN szerint: Sziasztok.Mindenkinek síkerekben ,ötletek megvalósításában B.Ú.É.K.
2011. 12. 30.
Zachar Józsefné szerint: Szívből gratulálok ez évi sikeretekhez, és kívánom, hogy 2012-ben ugyan ilyen, vagy ennél nagyobb sikerekben legyen részetek. Ezen kívül kívánok egészséget, sok-sok örömöt és bőséget.
2011. 12. 30.
Ági szerint: Gratulálok a szép eredményekhez! Rettentő sok munka lehet mögötte. Ebből az összefoglalóból látszik, hogy amit tanítanak, az valóban működik!!! Ez hitelessé teszi őket és még több követőre találnak. Épp ezért igyekszem minél több dolgot hasznosítani az átadott információkból!
2011. 12. 31.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók