Így használj egy Instagram fiókot üzleti célokra!

2017.07.01. | Szombati Orsolya

Talán észrevetted már Te is, hogy közösségi média sűrű erdejében a Facebook mellett a másik húzóág az Instagram lett. Ez az a szupertrendi csatorna, amely elképesztő gyorsasággal hódította meg az emberek szívét…

… és vele együtt a vállalkozásokat is!

Bár először csak magán célra használtuk: filtereket, kereteket raktunk a képeinkre, hogy azokat egy könnyed szerkesztés után, Facebookon tegyük közzé. Azonban, ma már jóval több lehetőséget rejt magában ez a telefonos applikáció. Mai cikkemben ezekről a lehetőségekről írok Neked bővebben.

"Hogyan csináljam?"

A marketing kivitelezés üzletágunkban egyre több megbízónk érdeklődik az Instagram céges használatáról. Tekintettel arra, hogy a korábbi verzióhoz képest igencsak kibővült az Insta tárháza, gyorsan fel kell zárkóztatnunk magunkat és őket is, hogy még véletlenül se maradjunk le a legújabb piaci trendekről.

Mi már beüzemeltük a sajátunkat:

A mi fiókunkat itt találod: www.instagram.com/sales_akademia ››


Lássuk akkor most a legfontosabb kérdéseket
!


Mit kell tudni az Instagramról?

  • Minden a vizualitásról szól. – Az Instagram abszolút a képi világra és a gyors, instant kommunikációra épít. Kattintasz, szerkesztesz, és már osztod is!

    Ebben a virtuális térben jobbára képekkel tudsz kommunikálni, a leírás másodlagos. Amíg a Facebooknál hangsúlyosabb szerepet tölt be egy kép mellé fűzött gondolat megosztása (vagy a gondolat megosztása akár kép nélkül is) addig az Instán a követők először a képet látják meg, és csak utána olvassák el a leírást. (ha elolvassák...)

    Érdekes különbség még az is, hogy a Facebook esetében a személyes élmények megosztásán van a hangsúly. A legnépszerűbb Insta fiókok azonban inkább "életérzést", pillanatokat, hangulatokat közvetítenek.

  • Nincs üres sor! – A képekhez fűzött gondolatokat nem tudod elválasztani egymástól. Legalábbis enterrel biztosan nem, hiszen az app nem kínálja fel ezt a fajta lehetőséget.

›› EGY IDE KAPCSOLÓDÓ GYORSTIPP: Írd meg előre jegyzetben a kívánt szöveget enterrel elválasztva és ezt másold be a leíráshoz! A művelet így sem lesz tökéletes, hiszen nem lesz üres sor a gondolatok között, azonban azok új sorban fognak kezdődni.

4 fontos mező, amire figyelned kell üzleti fióknál:

1. Töltsd ki minél hatékonyabban a "Bio"-t (vagyis a leírást)!

150 karakter áll rendelkezésedre, hogy bemutasd a vállalkozásodat. Fogalmazz meg egy frappáns mondatot, ami leginkább körbeírja céged tevékenységét! Add meg az elérhetőségedet (telefon vagy e-mail), amit a leggyakrabban használsz a kapcsolattartásra!

›› EGY IDE KAPCSOLÓDÓ GYORSTIPP: Használj a leírásban emojikat (ikonokat)! Ezek most nagyon népszerűek. A weboldalad linkjét majd egy külön mezőbe kell beírnod, tehát itt nem kell azzal küszködj, hogy a 150 karakterbe még ez is beleférjen! ;)

Például az e-mail címed elé tegyél egy kis boríték ikont. A webcímedhez egy földgömb ikont.

2. Használd ki az InstaStoryban rejlő lehetőségeket!

Az InstaStory egy olyan funkciót biztosít a virtuális tér világában, amelynek segítségével pillanatok alatt kapcsolatba kerülhetnek veled követőid. Az általad követett emberek és oldalak Story-jait úgy tudod előhívni, hogy rákattintasz a legfelső sorban, a címsoron az illető profilképére. A saját követőid ugyanígy nézhetik majd meg a te sztorijaidat.

InstaStory előhívása:

HOGYAN sztorizz? Kattints a házikó ikonra, majd bal oldalon felül a fényképezőre! Ez a funkció a Snapchat alkalmazásra hasonlít, aminek lényege, hogy az itt feltöltött információ csak 24 óráig válik elérhetővé a követők és a nézők számára.

Szuper lehetőség ez a funkció például egy villámakció gyors kommunikálására.

A villámakciókról épp most írtunk egy számokkal megtűzdelt, gyakorlatias útmutatót a marketing kivitelezés üzletágunk blogjára. Klikk ide és olvasd el ezt is! ›› (a cikk új ablakban nylik meg)

De az InstaStory-t használhatod például egy általános munkanapod bemutatására, egy termék gyártási folyamatainak megmutatására, egy vadi új blog cikk videós népszerűsítésére, vagy akár egy eseményre való készülődés pillanatainak "real time" megörökítésére... A saját sztorid összeállításának valóban csak a képzeleted szab határt. :) 

Lássuk akkor, milyen funkciókat használhatsz a sztorihoz:

›› Normál mód: A gomb egyszeri lenyomásával képet készíthetsz, ha pedig hosszabb ideig tartod lenyomva, akkor videót tehetsz közzé (max. 15 másodperc)

›› Live: Élőben közvetítheted az eseményeket, csakúgy mint Facebookon.

›› Boomerang: Az egyik legkedveltebb funkció, amely oda-vissza játszik egy adott mozdulatsort! Próbáld ki, nagyon vicces! Ez a funkció kiválóan alkalmas például ügyfélelégedettség bemutatására a szolgáltatásod igénybevétele vagy terméked használata ELŐTT és UTÁN. (max. 3 másodperc)

›› Rewind: Ez a funkció a felvett videót visszafelé játssza le. Használhatod például a terméked kicsomagolós (unboxing) felvételének rögzítéséhez. Jó móka, ha a kicsolagolást visszafelé játszod le. (max. 15 másodperc)

›› Törölheted is! – Ha nem tetszik a végeredmény, akkor a bal felső sarokban található „X”-re kattintva törölheted alkotásodat, mielőtt kikerülne a virtuális térbe. De ha már közzétetted, viszont meggondolod magad, akkor sincs baj! Játszd le instastorydat, majd húzd felfelé a képernyőt! Itt, a már megosztott képeket/videókat fogod látni, illetve azoknak nevét, akik megtekintették az instastorydat. Ezen a részen találsz egy "kuka" ikont, amelyre kattintva törölheted a kevésbé jól sikerült produkciót.

›› Infókat adhatsz meg hozzá! – Ha szeretnél egy-egy ilyen villámképhez információt fűzni, akkor kattints a fotó/videó elkészítése után jobb felső sarokban található betűkre! Itt bármilyen gondolatot hozzátehetsz a végeredményhez a színskála legkülönbözőbb árnyalataiban, termésetesen trendi kis emoji ikonokkal megbolondítva!

›› Itt is hódítanak a matricák! – A jobb felső sarokban található ikonok közül az elsőre kattintva különböző matrciákat adhatsz hozzá az elkészült képhez/videóhoz. Ezzel a funkcióval még látványosabbá és érdekesebbé teheted közvetítenivalódat! Ha fiatal, 25 év alatti a célcsoportod, akkor szinte KÖTELEZŐ matricákkal is megbolondítanod az Insta fiókodat.

InstaStory készítése lépésről-lépésre, képekben:

›› EGY IDE KAPCSOLÓDÓ GYORSTIPP: Egy jól felépített InstaStoryval rengeteg követőre tehetsz szert!  Ennél a funkciónál lehet az a stratégiád, hogy:

  • követőidnek betekintést adj a kulisszáid mögé,

  • kreatív körítéssel oszd meg az akciókat,

  • és az érdekes tartalmak segítségével azonnali reakciót válts ki nézőidből!

3. Legyen stílusos az Instagram fiókod!

A Business Insider adatai szerint az Instagram évente megduplázza a felhasználóinak számát. A 2010-ben indult fotómegosztó 2013-ra érte el a 100 millió tagot, a 2017-es évet pedig már 700 milliós aktív havi felhasználószámmal kezdték.

Néhány érdekes adat:
- 400 millióan használják naponta ezt a felületet
- a képfeltöltések száma átlagosan napi 95 millió
- képekre/videókra érkező lájkok száma átlagosan napi 4,2 milliárd (!!!)
- a 18-29 évesek 59%-a, a 30-49 évesek 33%-a Instagramozik napi szinten! (Ugye látod az Y és Z közötti hatalmas különbséget?). A "Z" generáció 17%-ánál már ez az elsődleges közösségi média csatorna (és nem a Facebook!), és a statisztikák szerint egyre nő azok száma, akik az Instagram-mal indítják, ott töltik, és ott is fejezik be a napjukat.

Úgyhogy egy komoly lehetőséget hagysz ki, ha nem használod!

Kitűnni, de hogyan?

Ahhoz, hogy a pont a Te fotód tűnjön ki, elengedhetetlen, hogy minőségi legyen! Egy olyan világban, ahol naponta 70 millió kép versenyzik a lájkokért, a követőkért, már nem megengedett a homályos, pixeles, rossz minőségű kép!

Fektess hangsúlyt képeid megszerkesztésére! 

Fontos az egységes megjelenés! – Amikor valaki rátalál a fiókodra, akkor először a sok-sok apró index képet látja. Törekedj arra, hogy ezek stílusa egymásba fonódjon, a színek ne üssenek el egymástól! 

›› NÉHÁNY IDE KAPCSOLÓDÓ GYORSTIPP:

1. Válassz ki magadnak egy kedvenc filtert és az használd mindegyik képedhez! Így pillanatok alatt elérheted a kívánt egységes hatást!

2. Használj fehér háttért! Nem kell profi fotóstúdió ahhoz, hogy megteremtsd a tökéletes megjelenést! Ha egy sima, fehér papírt vagy nagyobb méretű kartont használsz, az is szuper! Ezt legfőképpen termékekről készült képek esetében érdemes használni!

Ha megfogadod ezeket a tanácsokat, akkor követőid örömmel fogják a Te fotóidra dobálni a szívecskéket és az új követő megszerzése is gyerekjáték lesz! 

4. Légy naprakész!

Az Instagram egyik legnagyobb hátránya, hogy nem lehet a leírásnál aktív linkeket beszúrni. Hiába írod bele a link elérhetőségét, szövegként fog megjelenni, amelyre nem tudnak kattintani.

DE!

A Facebook közösségével ellentétben az Instagram használói egy sokkal aktívabb réteget alkotnak, akik könnyebben lépnek ki és nyitnak meg egy böngészőt, hogy beírják a Te elérhetőségedet. Ezt pedig ki kell használni!

›› NÉHÁNY IDE KAPCSOLÓDÓ GYORSTIPP:

1. Adj meg rövidített linket a leírásban, amely könnyen megjegyezhető (például a bit.ly-n keresztül)!

2. Használd a bio-ban megjelenő linket okosan! – Az ide feltöltött link nem kell, hogy feltétlen a weboldalad kezdő oldalára mutasson. Akár minden nap változtathatod! Erről pedig, ahogy korábban említettem, már tudod, hogy aktív link, vagyis kattintás után böngészőben azonnal nyílik.

Ha éppen akciót hirdetsz, vagy új blog cikk került fel a weboldalra, akkor tájékoztasd követőidet az instastoryban vagy egy feltöltött kép alatt a következő szöveggel: „Link a leírásban!” Így nézőidnek, olvasóidnak nem kell azzal bajlódnia, hogy ki-be lépjenek az alkalmazásba, hanem egyszerűen, egy kattintással oda juthatnak, ahova Te is szeretnéd!

Remélem most már Te is tisztábban látod, mennyi lehetőség rejlik az Instagramban és könnyebben fogod használni üzleti célra is! Ha van kézzelfogható terméked, és még nem Instagrammozol, akkor Neked különösen célszerű lenne elkezdened használni.

Ha Neked már van üzleti Insta fiókod, mutasd meg nekük kommentben! ›› 

Hozzászólások (3 db)
Attila szerint: Van statisztikátok a magyarországi instagram használók számáról?
2017. 07. 02.
Horváth Barbi szerint: Köszönöm a tanácsokat! Épp most tervezem a céges instagramot megcsinálni, a legjobbkor jött ez a poszt.
2017. 07. 02.
Dusik Andrea szerint: Szia Orsi!
Ez a cikk a lehető legjobbkor született, legalábbis számomra. Éreztem, hogy kell vele foglalkozni, ám fogalmam sem volt hogy kezdjek bele.
Köszönöm ezt a nagyon gyakorlatias, "hogyan… " összefoglaló leckét.
2017. 07. 02.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók