Hogyan építs a vállalkozásodnak minőségi, vásárlóképes adatbázist?

2017.09.02. | Nemes Lenke

Manapság egy cég legnagyobb értéke az ügyfélköre, az adatbázisa. 

Új vásárlókat hajkurászni fárasztó és költséges megoldás. Éppen ezért, ha hatékonyan szeretnél marketingezni, nem úszod meg a listaépítést. 

2017-ben, amikor a csapból is a remarketing, a SEO, a tartalommarketing, a Social Media fontossága folyik, és napról-napra jelennek meg újabb eszközök UGYANÚGY szükség van listaépítésre, mint eddig. 

Itt nem csak az e-mailcímek mániákus gyűjtésére gondolok, de azért én meg vagyok róla győződve, hogy még egyáltalán nem halott ez a dolog. ;)

Vegyük röviden sorra, hogyan is lehet listát építeni!

1. Az első, és legfontosabb megoldás: a vásárlóid listába gyűjtése. Ha eddig nem tetted, akkor vedd elő a számlázóprogramod, vagy a megrendelő lapokat, és gyűjtsd össze az ügyfeleidet legalább egy excel táblába. Ez a legértékesebb listád, hiszen ők már ismernek Téged, elkötelezettek (remélhetőleg) feléd a pozitív vásárlási élménynek köszönhetően.

2. A klasszikus e-mail gyűjtési megoldásokat nem fogom most részletezni, mert ehhez készítettünk egy nagyon velős letölthető anyagot, amit kézikönyvként is használhatsz nyugodtan.

A letöltéshez katt ide ››

3. Névjegyek gyűjtése. Talán ezt sem kell sokat ecsetelnem, ha találkozol valakivel egy konferencián, vagy tárgyaláson, akkor a névjegyét, amit ad, használd okosan! Soha ne vedd fel az illetőt önhatalmúan a hírlevél listádra és soha ne bombázd kérletlen e-mailekkel!

Inkább törekedj arra, hogy ha már megvan az elérhetősége, akkor küldj Neki egy személyes hangvételű üzenetet! Kérdezd meg, hogyan tudsz neki segíteni!

Figyelem!

Ez a lista kiemelt figyelmet, extra gondozást, és sok személyes törődést igényel! (Például, ha olvasol egy cikket, ami az egyik partnered számára érdekes lehet, akkor küldd el neki pár kedves sor kísétretében!)

Rendkívül elkötlezetté teheted őket így.

Használd ki a személyes törődés és odafigyelés pozitív erejét, és állítsd össze a saját metódusodat arra, hogyan kezeled az új ismeretségeidet.   

Azok a bizonyos Appok... - a listaépítés forradalma 

A közösségi média térhódításával soha nem látott szabadság jött a marketingbe. Az első nagy listaépítési hullámot a Facebook applikációk hozták: temérdek felhasználó adataira lehetett velük szert tenni, és szinte ingyen, virulensen terjedtek. 

Ez a hatalmas előny lett végül az, ami a listaépítés minőségi romlásához nagy mértékben hozzájárult. A maguktól terjedő applikációk tonnaszám ontották az e-mail címeket, Facebook ID-kat, telefonszámokat. Viszont nem válogattak, nem szűrtek. Nagyon sok cég épített ezzel a módszerrel a 2010-es évek elején elképesztő méretű közösségi oldalakat és adatbázisokat.

Viszont...

A listákra felkerült egy csomó olyan ember, aki nem vásárolni akart, csak tudni akarta az indián nevét. (Az egyik legsikeresebb ilyen alkalmazás a "Neked mi az indián neved" c. app volt. Egy ékszerbolt fejlesztette le, amellyel egy olyan nagy adatbázist építettek, ami évekig a legnagyobb volt a hazai Facebook közösségben)

Sokan ezen felbuzdulva olyan appot készíttettek, amellyel nyerni lehetett. Így tett egy egészséges élelmiszert forgalmazó cég is. Az applikációval megszerzett ember ugyan nem volt érdekelt a gluténmenetes termékek fogysztásában, viszont meg akarta nyerni az iPhone készüléket...

Sejtheted, mi lett ennek a vége: Ezeknek a vállalkozásoknak az adatbázisai felhígultak a "nem potens vevőkkel". 

A "ragacs" hirdetés - a remarketing forradalma

A klasszikus listaépítés következő forradalmát a Facebook és az AdWords remarketing, retargeting megoldásai hozták.

Igaz, hogy ez egy kevésbé direkt lista, mint az e-mail, hiszen csak ezeken a felületeken tudod hasznosítani az adatbázist, hogy újra elérd a felhasználókat, de rendkívül hatékonyak. Bártan mondhatom, hogy egy kifinomult, modern marketing rendszer elengedhetetlen kellékei. (...ha jól vannak beállítva)

A bot - a mesterséges intelligencia forradalma


Napjaink egyik új listaépítő megoldása pedig a chatbot. Elképesztőnek látszó eredményekkel. Azért mondom, hogy látszó, mert én még kevés olyan chatbotot láttam eddig, ami huzamosabb ideig fenn tudta volna tartani az érdeklődésem. 

Volt olyan bot, amire egy 21 napos étrend kihívás miatt regisztráltam. Aztán nagyjából a 4-5. naptól kezdve tudtam, hogy a 9.30-as értesítő a bot lesz a messengeren. És csak azért léptem be, hogy a piros jel ne idegesítsen tovább a telefonomon, de az üzeneteket már el sem olvastam. 

Vannak nagyon jó lehetőségek a technológiában, de ezeket még alaposan ki kell tesztelni. 

Meg kell talánod az egészséges egyensúlyt a közösségi kommunikációban. Az egészen biztos, hogy ugyanúgy, mint az e-maileket, az SMS-eket, a posztokat, vagy a telefonhívásokat: EZT SEM SZABAD TÚLTOLNI!

A kevesebb, több!

Én egy jó iránynak érzem azt, ha a chatbot nem mindent, hanem csak egyfajta pluszt ad a követőnek.

Például, ha az új cikkedről szeretnéd ezentúl értesíteni a követőidet, akkor népszerűsítheted a chatbotodat azzal is, hogy ott nem csak a cikk értesítőjét kapja meg elsőként a feliratkozó, hanem egy chekklistát is a cikkhez, hogy még könnyebben be tudja építeni az olvasód a tanultakat. 

››› mint például a mi chatbotunkon! Ha most írsz egy üzenetet a Sales Akadémia Facebook oldalának, IDE KATTINTVA, akkor (elvileg) azonnal kapsz egy Adatbázisépítő Tízparancsolatot!

Az üdvözlő szöveg alatt katt a Kérem a  csekklistát gombra!

(Fontos, hogy tudd: ez az egyik első chatbotunk, még próbálgatjuk a lehetőségeket, a határokat. Ezért előfordulhat, hogy nem minden pont úgy működik, ahogy mi kigondoltuk. A gondos tesztelés mellett is előfordul, hogy valami butaságot csinál a botunk, ezért kérlek, ha valami furát tapasztalsz, légyszíves csinálj róla egy képernyőmentést, és küldd el nekünk az ugyfelszolgalat@sales-akademia.hu e-mail címre)

Az adatbázis építés ÉGETŐEN FONTOS a céged számára, azonban nem mindegy, hogyan csinálod.

Ha letöltöd az Adatbázisépítés lépésről-lépésre avagy 9+1 garantáltan működő módszer, amit már mi is kipróbáltunk című infóanyagunkat, akkor egy csomó ötleted lesz arra, hogyan csináld eredményesen. 

Ezek egy része működik a remarketing és a chatbot listák építésénél is! Teszteld őket és bátran oszdmeg velünk tapasztalataidat! Előre is köszönünk minden visszajelzést!

+1 Kampányra fel!

Ha pedig van egy szuper listád, nincs más hátra: értékesítsd nekik termékedet, szolgáltatásodat.

Kampánytervezéshez itt találsz egy szuper, 26 oldalas lépésről-lépésre útmutatót ››

Konklúzió

Mi továbbra is kitartunk a véleményünk mellett, mi szerint  egy ápolt e-mail lista igenis rendkívül jövedelemző a vállalkozások számára. Van olyan értékes, sőt! Még sokkal értékesebb, mint egy messenger-es vagy remarketing lista. 

... viszont tudnod kell, hogy nem ez az egyetlen értékes adatbázis!

Ha igazán stabil alapokra akarod építeni a vállalkozásod, akkor a lehető legtöbb csatornán lépj kapcsolatba az érdeklődőiddel, hogy biztosan elérd őket!

Gyűjtsd az e-mail címeket, iratkoztass fel a chatbotodra, kövesd remarketinggel az online felületeken a potenciális vevőket! Értékes üzenetekekkel, segítséggel, és hidd el: stabil bevételeket és gyümölcsöző kampányokat köszönhetsz majd nekik te is!

Ha még nem tetted volna, akkor töltsd le innen az Adatbázisépítés lépésről-lépésre című infóanyagunkat!

E-mail cím:*
Név:

Te milyen listákat építesz, és mi a tapasztalatod velük? Írd meg kommentben!

Hozzászólások (0 db)

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyél Te az első!

Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók