Füves bélyegző érdekel?

2011.02.28. | Szombati Orsolya

...Csak ültünk ott az irodában, Helgával, múlt pénteken délután egy órakor, a nagyvállalati üzletágunk következő kampány-előkészületeinek kellős közepén, több mint félezer kinyomtatott DM levél és boríték társaságában, és fogtuk a fejünket....

Füves bélyegző érdekel?

Atyavilág! Akkor ezeket most alá is kellene írni…. Sőt! A borítékokra is jó lenne valami más színnel rányomtatni egy figyelemfelkeltő szöveget, ami bebiztosítja a leveleinket a kukába dobás ellen… Akárhogy is számoltuk, ez még közel 4-5 óra monoton, csuklógyilkos munkának ígérkezett. A borítékolásról már nem is beszélve…

Sürgősen kellett valami frappáns megoldás… És akkor hirtelen bevillant: BÉLYEGZŐ! Aláíró bélyegző!

Ha „sürgős” és „bélyegző” (ráadásul néhány utcányira tőlünk), akkor kihez máshoz is fordulhattunk volna, mint a Bélyegző Expresszhez?

Ez idáig egy elég szokványos történet. No de hogy lesz ebből szenzáció?

Egyrészt úgy, bár nem számítottunk erre, de mienk lett Magyarország első füves bélyegzője!

Másrészt pedig szeretnék bemutatni Neked ismét egy olyan magyar kisvállalkozást, ahol a minőségi termékek mellett tényleg kiemelt figyelem irányul a legendás ügyfélkezelésre és a felejthetetlen, már-már „vevőbűvölő” vásárlási élményre.

Csak azért sem a füves bélyegzővel kezdem!

Inkább ott folytatom, hogy felhívtam a Bélyegző Expressz vezetőjét, és elmondtam, mi a problémám, mire keresek megoldást.

Arra számítottam, hogy péntek délután lévén a legkorábban hétfőn (azaz ma) délelőtt vehetjük a kézbe az aláírásunkkal ellátott bélyegzőt. Mi azonban nem várhattunk hétfőig. Hiszen az aláírt leveleknek kedden már az ügyfeleink íróasztalán kell lenniük, mert március 1-én indul a kampány. És még hol volt a borítékolás?!...

Szerencsére nem az lett, amire számítottam. Hanem valami egészen különleges dolgot tapasztaltam: a cég vezetője tényleg átérezte, milyen szorongatott helyzetben vagyok, és minden erejével azon volt, hogy segítsen nekem.

Bár fél lábbal már a hétvégében jártunk, ők pedig tele voltak munkával, az én ügyemet mégis kiemelt prioritással kezelte. Mivel éppen nem tartózkodott az irodában, ígéretet tett arra, hogy személyesen veszi kezébe a megrendelésemet és betelefonál a kollégáinak, hogy készüljenek fel egy sürgős munkára. Nekem mindössze annyi volt a dolgom, hogy belibbenjek a bemutatóterembe az aláírásainkkal, várjak egy picikét, majd átvegyem az elkészült bélyegzőket. (Tyűha, gondoltam! Ez aztán valóban expressz VIP kiszolgálás.)

És még tudta fokozni ezzel a kérdéssel: „Füves bélyegző érdekel?”

Mint megtudtam, ez a füves bélyegző nem AZ a füves bélyegző, amire most Te is gondolsz. Egy olyan bélyegzőt ajánlott nekem, amely a világ első környezetbarát, klímasemleges bélyegzője. Amelynek gyártása nem rombolja a környezetet, és amelynek gyártója - a TRODAT -, a bevétel egy részét olyan környezetvédő beruházásokra is fordítja, mint például az erdők telepítése.

Környezettudatos vásárlóként azonnal igent mondtam. Kiderült, hogy ennek a forradalmian új bélyegzőnek a magyarországi forgalmazása éppen ma indul. Mi pedig egy munkanappal a piaci bevezetés előtt juthattunk hozzá a termékhez. Szinte még meg sem melegedett a raktárban a friss árukészlet, amelyet percekkel ezelőtt vitt hozzájuk a futár. (Ilyen igazán különleges élményben még nem volt részem, már ezért is megérte a választás!)

És a színek….

Férfiak talán ezt nem érzik át annyira, de mi nőcis nőként nem győztünk betelni a vibráló pinkkel, a hívogató mentazölddel, az izgalmas pirossal és kékkel, a visszafogottan elegáns feketével és szürkével, vagy a különleges fehérrel… Nem volt könnyű a választás, de végül sikerült.

Az pedig már csak hab volt a tortán, hogy egy frappáns ötlet és a Bélyegző Expressz-es fiúk remek kivitelezése kapcsán megoldódott a boríték elejére szánt „kukabiztos” plecsni is. (Mindjárt megmutatom)

Így lett a miénk Magyarország legelső (jobban mondva legelső három) füves, azaz klímasemleges, és 100%-ban környezetbarát bélyegzője.

Az pedig már a hab tetején a kandírozott cseresznye, hogy amíg várakoztam a bemutatóteremben, a srácok egy finom kávéval kínáltak meg. Na, és a bemutatóterem!? Hát az is egy élmény volt… Soha nem gondoltam volna, hogy micsoda kreatív megoldásokat lehet kihozni egy sima, mezei bélyegzőből. Erre számtalan példát láttam (és gyűjtöttem be) a polcokon kitett mintákból. De erről inkább nem árulok el semmit. Aki szeretné, merítsen személyesen ihletet a Bélyegző Expressz bemutatótermében!

No de lássuk, hogy mi a mai nap tanulsága! 

Mi az, amit vevőként ismét megtapasztaltam egy magyar kisvállalkozásnál, és amit szeretnék most megosztani Veled is? 

Ugyan apróságnak tűnnek, de el sem tudod képzelni, mekkora erejük van az értékesítésben és az ügyfél lojalitásának növelésében!

  • Bánj úgy minden ügyfeleddel, mintha ő lenne a világ közepe! (Mert az is!) Ha az ügyfél azt tapasztalja, átérzed a problémáját, minden erőddel azon vagy, hogy segíts neki, könnyebben és szívesebben válik visszatérő vásárlóddá, még akkor is, ha a terméked vagy szolgáltatásod valamivel drágább, mint a konkurenciádé. Hidd el, a nap végén nem az ár számít, hanem az az érték, az a figyelem, amit a vevődnek a pénzéért adsz.

  • Tedd számára felejthetetlen élménnyé a vásárlást! Ahhoz, hogy az ügyfél kellemes érzésekkel távozzon a boltodból, az irodádból, vagy a Veled való tárgyalásról, sokszor kevés is elég: egy kedves mosoly, őszinte figyelem, vagy akár egy kis közvetlenség

  • Lepd meg valami aprósággal, amire nem számít! Ha teheted, adj az ügyfelednek a vásárlása mellé valami apró kis ajándékot, amire nem számít. Ennek már csak a fantáziád szab határt. Ha szemfüles marketinges (is) vagy, adhatsz az ügyfélnek egy beváltható kupont, amit a következő vásárlásnál használhat fel, vagy akár el is ajándékozhat. Adhatsz valami olcsóbb kapcsolódó terméket (én például egy kis üveg nyomdafestéket kaptam a bélyegzők mellé). Az apróság lehet egy céges logóval ellátott picike kis csoki, egy hűtőmágnes… Tulajdonképpen bármi.

  • Ha várakoznia kell, tedd számára kellemessé a várakozással töltött időt! Biztosíts a vevőd számára egy kellemes, nyugodt helyet, ahol kényelmesen várakozhat, amíg Te dolgozol az ügyén. Kínáld meg egy finom kávéval, egy illatos teával, egy kis aprósüteménnyel. Ilyesmi nálunk is van mindig a tarsolyban.

  • Ha van bemutatótermed, vagy szervized, alakíts ki valami klassz, kreatív kis sarkot, ahol az ügyfél elmolyolhat, eljátszadozhat, elbíbelődhet, amíg Te a munkádat végzed! Hidd el, néha a felnőttek sokkal jobban el tudnak merülni a játékban, mint a gyermekek. A minap például egy iPhone szervizben jártam, ahol a bolt egyik sarkában mobiltelefon múzeumot rendezett be a tulajdonos. Klassz volt látni a mobilok fejlődését a hőskortól napjainkig. A legújabb iPhone modellről már nem is beszélve... Szóval, ha ügyes vagy és ezt egy kis „marketinges” szemlélettel valósítod meg, még ötleteket is adhatsz a partnered számára, hogy legközelebb mit rendeljen Tőled. (Én például már tudom is, hogy mi lesz a következő bélyegző, amit megrendelek…)

Jut eszembe: ne feledd!

Egy sikeres offline (postai) DM kampány elengedhetetlen és gazdaságos kelléke egy praktikus aláíró és egy kreatív boríték bélyegző.

Számunkra óriási meglepetés volt, hogy ugyanazt a munkát, amely korábban fél napig tartott (DM levelek aláírása, borítékokra az akciós szöveg nyomtatása) most mindössze egy óra alatt végeztük el a bélyegzők segítségével.

Neked van már ilyen bélyegződ? Ha még nincs, szerezz be magadnak egyet, és tapasztald meg saját magad is, milyen az, amikor vásárlóként végre megkapod azt a figyelmet, ami kijár Neked. Amikor TE vagy a világ közepe! Kattints ide a bélyegződért >> vagy egyszerűen hívd a 411-12-12-es telefonszámot!

Ha van még 7 perced, nézd meg ezt a videót is, erről a bélyegzőről beszéltem!

Kapcsolódó videók

Az Új Trodat Printy

Hozzászólások (19 db)
Czencz Sándor szerint: Szia Orsi és Helga! Ha netán Sopronban jártok, és hasonló problémával kell megküzdenetek, ajánlom a Mechanic Iroda és Számítástechnika KKT-t Sopron Felsőbüki Nagy Pál u. 42. Tel: 523-115.
Bélyegzőkészítés azonnal, profi minőségben, udvarias kiszolgálás!!! Minden igényt kielégítenek, ha akarjátok a bélyegzőre felteszik a fényképeteket is.
Üdvözlettel: Sándor
2011. 02. 28.
Pali szerint: Ismerősöm ismerősének munkahelyén aláírás bélyegzővel "hitelesítették" a 2010-es adóigazolásokat. Fent nevezett személy felhívta a NAV (APEH) ügyfélszolgálati számát, ahol arról érdeklődött, hogy ők ezt így elfogadják-e. A válasz meglepő volt: "Persze, az aláírás bélyegző is hiteles, különben nem használnák, nem gondolja?" : )

Azzal egyetértek, hogy a boríték külső oldalára szánt, nyitásbiztos üzenetet érdemes bélyegzővel készíteni, de szerintem az aláírás bélyegző egyáltalán nem pótolja az aláírást. Ha már műanyag az aláírás, akkor pedig akár nyomtatni is lehet, így bélyegezni sem kell. Már egy tízezer forintos nyomtató nyomtatási képe is lazán eléri az aláírás bélyegző minőségét. (Persze egy fekete szöveget feldobhat egy kék színű aláírás bélyegző.)
2011. 02. 28.
Szombati Orsolya szerint:
Kedves Sándor! Nagyon köszönöm az ajánlást. Igazán jó hallani Tőled is, hogy igenis vannak Magyarországon a Bélyegző Expresszhez hasonló, "legendás ügyfélkezelést" megvalósító kisvállalkozások.

Nekik is sok szeretettel gratulálok és további , méltán megérdemelt üzleti sikereket kívánok!
2011. 02. 28.
Szombati Orsolya szerint:
Kedves Pali!

Tökéletesen igazad van, és mi is azt tanítjuk, hogy erdeti aláírással érdemes hitelesíteni a leveleket.

Azonban többszázas, ezres nagyságrendnél megfontolandó az aláíró bélyegző használata. Mi is ezért szavaztunk egy ilyen bélyegzőre.

Magam is meglepődtem, de a bélyegző Expressznél rendelt aláíró bélyegzőről meg sem lehet mondani, hogy nem saját kezűleg, zselés tollal írtuk alá a leveleket. Szándékosan kék tintával kértük.

A bejegyzés elején van egy közeli kép a pecsételt aláírásról - szerintem pont olyan, mint az eredeti - ha nem jobb :-)
2011. 02. 28.
Pali szerint: Kedves Orsi!

Szerinted miért érdemesebb aláírás bélyegzőt nyomkodni egy sok példányos levél aljára, mint beleépíteni a levélbe az aláírásod képét? Ha meg tudsz győzni, akkor én is kipróbálom a Bélyegző Expresszt. : )

Köszi!
2011. 02. 28.
Szombati Orsolya szerint: Pali, nálunk ez egy praktikus és gazdaságossági kérdés volt.

Két nyomtatónk van: egy gyors, de fekete-fehér lézer és egy lassú, de színes tintasugaras.

Ha a tintasugaras nyomtatóval nyomtatunk, hogy szép kék legyen az aláírás, az egyfelől falja a festéket, másfelől egy fényév, mire egy félezres mennyiség kikeveredik belőle.

Egy kampány során tuti ki kell cserélni a fekete és a kék patront (boríték piros plecsnijéhez használt partonról már nem is beszélve), ami önmagában is többezer forint, ha eredeti és nem utángyártott festékpatront teszünk bele.

Márpedig eredetit szoktunk, mert az utángyártottakkal eddig csak a baj volt... (Plusz ott van a macera lehetősége is, ha éppen a nyomtatás közben fogy ki a valamelyik patron...)

Most viszont fél óra alatt kinyomtuk a több, mint 500 levelet a lézerrel, és egy másik óra alatt az összeset le is pecsételtük. A minőség ugyanolyan lett, sőt jobb is, mint amikor a tintasugarassal nyomtattunk. Mert ott előfordult, hogy véletlenül hozzáértünk az aláíráshoz, ami még nem száradt meg teljesen...

A valódi aláírással szemben még azért is jó egy ilyen bélyegző nekünk, mert az aláírásoknál kb. a századik után már görcsöl a kezünk, és ha megfeszülünk sem tudunk olyan szépen írni, mint elsőre. Így viszont minden levélen ugyanaz a gyönyörű aláírás díszeleg...

Nos: lesz Neked is ilyened? ;-)
2011. 02. 28.
Pali szerint: A lézer technológia sebessége és gazdaságossága valóban meggyőző, ha kihasználjátok a benne rejlő lehetőségeket.

Mi (egyelőre?) a természet védelmét fontosabbnak tartjuk, mint a papír alapú kommunikációt, és a célközönségünk nagy része is az online világban él, tehát nincs is feltétlenül szükségünk off-line megoldásokra.

Amikor olyan piacok felé is nyitni fogunk, ahol papíroznunk kell, akkor fogunk visszatérni a lézer+bélyegző kérdésre. Addig maradnak az elektronikus megoldások, a fák, a mókusok és a tintasugarak. : )

(És ha már itt tartunk: Ti újrapapírra nyomkodjátok azt a nagyon füves bélyegzőt? : )
2011. 02. 28.
Szombati Orsolya szerint: Szerintem időnként érdemes kitörni az online világból. A mi tapasztalataink azt mutatják, hogy még mindig nagyságrendekkel jobb eredményeket lehet elérnni egy jó postai DM-mel, mint egy e-mail-lel.

A pont pedig jogos. Általában újrapapírra nyomtatunk, sőt, még a hulladékot sem dobjuk ki azonnal, hanem előbb felhasználjuk saját célra (pl. jegyzetekhez, tervekhez, ötletekhez) a másik, még tiszta oldalát.

A mostani kampány levelei viszont nem ilyen papírra lettek nyomva. Készlethiány miatt éppen nem lehetett kapni :-(
2011. 02. 28.
Pali szerint: Orsi, szerinted a Kedves Ügyfeleitek melyiket fogadják szívesebben? A kicsit sötétebb, de környezetbarát, újrahasznosított papírt, vagy a hófehér, mókus-gyilkos változatot? Melyiket várják el inkább egy profi megjelenésű cégtől?
2011. 02. 28.
Szombati Orsolya szerint: Pali, arról sajnos nincs információm, hogy a Kedves Ügyfeleink mit várnak el tőlünk üzleti levelezésben. Szívesen írnám azt, hogy természetesen kizárólag csak az "újrapapírt". De nem hiszem, hogy így lenne.

Hiszen nap mint nap látom, tapasztalom, hogy az üzleti levelezésben még mindig a sima fehér, általad "mókus-gyilkosnak" tartott papír a "normális." Hozzáteszem: sajnos.

Ennek ellenére mi igen gyakran használunk újrahasznosított papírt. Sőt, nem csak a látható dolgokban, de az Ügyfelek számára kevésbé láthatóakban is törekszünk az energiatakarékosságra és a környezetvédelemre.

Pl. az irodánkban (és az otthonunkban is) mindenhol takarékos izzók (és gépek) vannak, nem pazaroljuk az energiát. Soha nem nyomtatunk ki feleslegesen e-maileket, e-book-okat, nincsenek cégbemutató anyagaink, brossúráink, szóróanyagaink.

Ajánlatot, céges anyagot kizárólag e-mailen küldünk. A könyvünk is elektronikus formában kapható. Szelektíven gyűjtjük a szemetet, a tréningeken kiosztott munkafüzetekben sincsenek felesleges jegyzetlapok, csak a feltétlenül szükséges oldalak. A rontott papírt, vagy a fel nem használt tréninglapokat sem dobjuk ki, hanem "firkapapírként" vagy jegyzetpapírként használjuk a másik oldalát.

Mondhatni a névjegyen és a mappán kívül nemigen van nyomdai termékünk. (Kivéve egy évben kétszer a postai DM-et)

Bár ez alkalommal nem újrahasznosított papírra nyomtuk ki a DM-et (igen, ez nekünk se túl jó érzés...), ettől függetlenül azt gondolom, sok más, hasonló profilú céghez képest elég sokat teszünk a környezetünkért.

De az például jó érzéssel tölt el személy szerint engem, hogy az újonnan rendelt három "füves" bélyegzővel is tettünk egy icipicit az ügyért.
2011. 02. 28.
Feri szerint: Jó érzés volt olvasni a beszámolód - már rajtam is többször segített a BélyegzőExpressz csapata, nem akármilyen kiszolgálással!

Nekem "egyszerűbb" aláírásom van, mint a tiétek, mégis, még szignóban sem tudom ugyanazt reprodukálni százas nagyságrendben, ezért mindenképp jogosultsága van az aláírásbélyegzőnek.

Mi is újrapapírt használunk, de elgondolkodtató infóhoz jutottam: hozzánk legközelebb Dániában gyártanak ilyet...
Szóval a nagy környezetvédelemben kiutaztatjuk a papírhulladékot, ott nemkevés vegyszerrel elkészül az újrapapír, majd kamionnal jön vissza.
Nehéz dolog a környezetvédelem... :)
2011. 02. 28.
Szombati Orsolya szerint: Szervusz Feri!

Szeretettel köszöntelek itt a Blogon is! És köszönöm az első kommentedet is!
2011. 02. 28.
Pali szerint: Szerintem a környezetet maximálisan védő életmódot nem lehet, de nem is kell egyik napról a másikra kialakítani. Első lépésként az a legfontosabb, hogy a _felesleges_ környezet terhelést megszüntessük. Pl. nyáron pulcsiban ülni a légkondi alatt, vagy télen 24 fokra fűteni az irodát, ahol nyáron 20 fokos a légkondis levegő, ez felesleges pazarlás. A kézi mosogatást is minden szempontból érdemes felváltani egy mosogatógéppel, mivel az környezeti (és emberi : ) erőforrások tekintetében sokkal gazdaságosabb. De egy hideg, téli napon még egy perc a forró zuhany alatt, na az nem felesleges pazarlás, annak a plusz pár liter víznek jótékonysági küldetése van! : )
Ugyanúgy, ahogy a mókus-gyilkos papírnak is egy konzervatív közösségben.
2011. 03. 01.
tzs007 szerint: Nagyon jó PR cikk! Mondjuk lehet azért mert elfogult vagyok a Bélyegző Expresszel kapcsolatban:)
2011. 03. 01.
Szombati Orsolya szerint: Üdv itt a Blogon is és Köszönöm TZS! Ami jó, az jó! A szakmain túl emberi (=értékesítési és ügyfélkapcsolati) szemmel is!
2011. 03. 01.
Ildikó szerint: Először is, engem meggyőztél, Orsi, a Palinak adott válaszoddal. :-)
Mint vásárló nekem a "mókus-gyilkos" papír jobban tetszik, elegánsabbnak hat, de persze ez is csak megszokás kérdése. Lehet, hogy ezzel is ki lehetne tűnni. Mármint, hogy a mi cégünk újrahasznosított papírt használ.
A másik dolog: Kedves Sándor! Köszönöm az ajánlást a bélyegzős céggel kapcsolatban. Jó tudni, hogy Sopronban vannak még rajtam kívül, akik a Sales Akadémiát olvassák.

2011. 03. 03.
Csipkay Hajnalka szerint: Kedves Orsi és Helga!
Nagyon köszönöm, hogy írtatok nekem erről a világraszóló újdonságról! Nekem nagyon tetszik!
Az üzletemnek viszont még nőnie kell ahhoz, hogy
nekem aláírás helyett bélyegzőre legyen szükségem.
Kívánjátok, hogy mielőbb legyen akkora ügyfélköröm, hogy meg kelljen rendelnem a környezetbarát füves bélyegzőt!!!
Mindenképpen elteszem a leveleteket abban a reményben, hogy megírhassam Nektek:"Nos nekem lesz ilyen!"


2011. 03. 03.
bgy szerint: A másik videót nem lehet lejátszani.
2011. 04. 05.
Szombati Orsolya szerint: Kedves BGY! Melyik másik videóra gondolsz? Köszi, Orsi
2011. 04. 05.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók