Beszámoló: Ilyen volt az Adónavigátor Konferencia (benne: Orsi prezentációja)

2012.10.01. | Szombati Orsolya

Az elmúlt heteket lázas készülődéssel töltöttük.

Itt az ősz, a konferencia időszak. Ebből mi sem maradtunk ki: múlt szerdán részt vettünk az Adónavigátorosok által szervezett "Szakértő Könyvelők Börzéje" című konferencián. Ezen a héten a A Marketing Commando Marketing Expo -ján találkozhatsz velünk. Novemberben pedig Pécsett és Budapesten A Penta Unió Zrt. rendezvényein, valamint november 10-én egy különleges napon.

Ma egy rövid beszámolóval készültem Neked, és sokak kérésére elérhetővé teszem azt a prezentációt, amely a Szakértő Könyvelők Börzéje Konferencián volt az előadásom alapja.

Az Adónavigátor Konferencia színpadán: Malaczkó Péter, Szombati Orsolya és Görög Ibolya

A konferenciát Böröczkyné Verebélyi Zsuzsi, az Adónavigátor háziasszonya nyitotta meg. Zsuzsi okleveles könyvvizsgáló, kisvállalati adótanácsadó és még egy színvonalas könyvelőirodát is vezet Kecskeméten.

Az Ő nevéhez fűződik a Kisvállalati Adómegtakarítás ABC-je és a Devizás ügyletek című könyv is. Zsuzsiban azt szeretem, hogy olyan egyszerűen és közérthetően ír kisvállalati adózásról és adómegtakarításról, hogy nekem, mint a számvitelhez nem túl sokat értő "civil" cégvezetőnek is egyből felcsillan a szemem: "Jé! Hát ezt én is ÉRTEM!"  :)

Miközben a résztvevők - főképp könyvelők, adótanácsadók és könyvvizsgálók - a nagyteremben hallgatták a jobbnál jobb előadásokat, mi sem tétlenkedtünk kint a standnál!

Izgalmas játékkal, három új termékkel és egy praktikus ajándékkal készültünk a résztvevőknek.

A szünetben ki lehetett nálunk próbálni a személyiségtípusra hangolt problémakezelést. Habár ezt a játékot kifejezetten könyvelőknek találtuk ki, de Te is könnyedén megoldhatod. Van kedved Neked is kipróbálni magad?

A kiinduló helyzet a következő:

Képzeld azt, hogy egy könyvelő irodát vezetsz három alkalmazottal. Egyszer csak eléd áll az egyik kolléganőd és falfehér arccal azt mondja Neked:

"Elkövettem egy hibát. XY ügyfélnél elfelejtettem lekönyvelni egy bevétel számlát, ami miatt az ügyfélnek 50.000 Ft-tal több áfát kell befizetnie, mint amennyit előzetesen jeleztünk neki."

Mivel Te vagy az iroda vezetője, Neked kell ezt az ügyfél felé kommunikálnod, méghozzá úgy, hogy nem hárítod vissza a kolléganődre a felelőssget, hanem úgy mondod, mintha Te követted volna el a hibát.

Itt van a négy ügyféltípus. A Pörgős, az Elemző, a Humán és az Uralkodó.

Feladat: Olvasd el a kommunikációs sablonokat és döntsd el melyiknek melyiket kell mondanod ahhoz, hogy ne szívinfarktust kapjon, hanem elfogadja, amit hall?

Az ügyféltípusok:

Elemző ügyfél: asztal mögött áll, rajta szemüveg, világoskék ing, sötétkék nayakkendő és fekete nadrág. Kezében nagyító, és kételkedve néz. Szájából szövegbuborék: "ez biztos? leellenőizted kétszer?" Uralkodó ügyfél: Kopasz, és vesébe látó tekintete van. Bőrfotelben terpeszkedik, egyenesen a szemedbe náz, rád mutat és ezt mondja: "Kész van már??? Ez a te dolgod, te vagy a könyvelő! Oldd meg te!" Humán ügyfél: kedves-bájos tekintet. Kezébe kávéscsésze, mosolyogva néz. Szövegbuborékban: "Tessék, Tééényleg elkéstem? Majd lesz valahogy..." Pörgős ügyfél: a manőjenő. Fülében két csillogó fülbevaló (pedig férfi), világoskék trendi zakó, bőrnaci. Fején napszemcsi. A szövegbuborékban ez van: "Gyorsan! Próbáljuk meg, hátha...!"

És a szöveg, amelyet a típusokhoz kell párosítani:

A

Nagyon kellemetlenül érzem magam… Azt sem tudom, hogyan kezdjek bele….  Egész este ez járt a fejemben, alig bírtam elaludni, de akkor már nem akartalak zavarni. Nagyon régen fordult már ilyen elő velem…

Szóval: az a helyzet, hogy észrevettem, hogy elkövettem egy buta hibát a bevallás során: egy bevétel számlát nem könyveltem le. És ez érinti a befizetendő áfád összegét: plusz 50.000 Ft-ot kell még fizetned.

Annyira sajnálom. A bevallást még tegnap délután kijavítottam, most is itt van előttem. Kérlek, bólints rá, hogy beküldhetem a NAVnak és elnézésedet kérem!

B

Jaj, rettentő cikisen érzem magam, mert egy olyan hibát követtem el, ami érint téged is. Pont téged, az egyik legjobb ügyfelemet!

Az történt, hogy most vettem észre, hogy az egyik bevétel számládat nem könyveltem le, és több lett az ehavi befizetendő áfád 50.000 Ft-tal. (Szerencsére nem a legmagasabb bevételszámlád maradt ki.) 

Kérlek, ne haragudj, a jövőben a Te anyagodra dupla annyira fogok figyelni, mint máséra. Kérlek, bólints, hogy mehet

C

Egy fontos információt kell veled megosztanom: a bevallásodban egy technikai hibát vétettem. Egy bevétel számládat elmulasztottam könyvelni, így a befizetendő áfa összegébe nem került bele ennek a számlának az áfa tartalma.

Mielőtt felhívtalak háromszor is ellenőriztem mindent: emiatt a hiba miatt még 50.000 Ft áfát kell befizetned a NAVnak.

A hibámért elnézésedet kérem, a jövőben még jobban oda fogok figyelni. Kérlek, bólints rá, hogy küldhetem a javított bevallást a hivatalnak.

D

Hibáztam. A legutóbbi bevallás elkészítésekor egy bevétel számlát nem könyveltem le. Ezt természetesen azon nyomban kijavítottam, de ennek az lett a következménye, hogy a befizetendő áfád 50.000 Ft-tal megnőtt.

Kérlek, bólints, hogy beküldhetem a NAVnak. Elnézést kérek és a hibámért természetesen vállalom a következményeket.

És most Te jössz!

Írd meg kommentben, hogy melyik típusnak melyik szöveget mondanád! (Például: Uralkodó-A, Elemző-B, stb)

Miről hallhattunk előadást?

Malaczkó Péter az e-számlákról beszélt, Szombati Orsi az ügyféltípusokról, és arról, hogyan lehet a legmakacsabb ügyfelet is kezes báránnyá varázsolni. Böröczkyné Verebélyi Zsuzsi a 2012-es év hátralévő könyvelői feladatairól beszélt, és zárásképp Görög Ibolya fantasztikus előadását hallhattuk protokollról, illemről és öltözködésről.

A színpadon: Malaczkó Péter

Tipp: kérdezd meg a könyvelődet, hogy ott volt-e a konferencián! Ha a válasz "igen", biztos lehetsz benne, hogy a legjobb kezekben vagy Te is és a könyvelésed is! :)

Az előadásom vázlatát az alábbiakban futhatod át, és azután Te jössz!

Hogyan kommunikálnád a fentebb említett hírt a különböző típusú ügyfeleknek?

Írd meg kommentben, de előtte ne feledd a lájk gombot sem! Köszönöm!

Leonának. http://www.slideshare.net/szombatiorsolya/adnavigtor-konferencia-prezentci-szombati-orsolya

Kapcsolódó videók

Szombati Orsi: Ügyféltípusok (Adónavigátor konferencia előadás vázlat)

Hozzászólások (6 db)
Laki Elvira szerint: Szia Orsi!

Szerintem:

A-Humán
B-Pörgős
C-Elemző
D-Uralkodó

üdv:Elvira
2012. 10. 01.
Varga Gábor szerint: A=humán
B=pörgős
C=elemző
D=uralkodó
2012. 10. 01.
Leona szerint: Orsi, első nekifutásra azt hittem, hogy nekünk kell írni szöveget, de aztán leesett:))) Szóval én is csak azt mondhatom, amit a fenti hozzászólók, szerintem is ilyen a sorrend. Ha egyszer majd lesz olyan játék, hogy fogalmazzuk meg a négy típusra az adott kommunikáicót, akkor abba is benne vagyok, szeretek játszani:) Köszi ezt is és örülök, hogy sikeres volt az ottlétetek. Csütörtökön találkozunk, hála neked:) A videók lejátszási lehetőségét nem "látom".
2012. 10. 02.
Tüske Ágnes szerint: Kedves Orsolya! Nagyon érdekesek és tanulságosak
a szituációk. Az tetszik benne, hogy teljesen a gyakorlati és mindennapi életre lefordítva, mindenki számára jól érthető és követhető példákat adsz.
Csak gratulálni tudok, pszichológusként már is sokat tanultam Tőled. Már alig várom a könyvedet.
Szép napot kívánok Neked és további jó munkálkodást:
Tüske Ágnes
2012. 10. 02.
Szombati Orsolya szerint: Sziasztok!
Nagyon ügyesek vagytok, köszi az eddigi tippeket!

Leona, remélem, "láttad" a képek mögötti, kifejezetten Neked írt szöveget is. Sajnálom, hogy a prezi (amit videónak érzékelt a felolvasód) nem látható. :( Tulajdonképpen annak az előadásnak a kivonata, amit Te már egyszer hallottál az Üzletanyu konferencián, annyi különbséggel, hogy a gyakorlat itt könyvelési területre volt szabva (nem parkettát adtunk el, mint az üzletanyun, hanem könyvelőirodai szolgáltatást)

Ági, köszönöm szépen! A könyvet 28-án pénteken adtuk fel Neked. Ha nem kapod meg ma délutánig, kérlek, írj Juditnak a judit (kukac) sales-akademia.hu címre és megmondja Neked a ragszámot, ami alapján számon lehet kérni a postán.
2012. 10. 02.
CsLKati szerint: A-humán
B-uralkodó
C-elemző
D-pörgős
bár én nem vagyok könyvelő :-) csak laikusként néztem be.
2012. 10. 30.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók