Amíg Te pihensz, én pénzt keresek Neked.

2012.11.13. | Szombati Orsolya

Ma egy rendhagyó bejegyzéssel készültem Nektek. Nem telik el úgy egyetlen hét sem, hogy valamelyik kedves hírlevél olvasónk ne tenné fel nekem a kérdést, hogy "Hogyan csinálom, hogy én mindig ott vagyok a gép előtt és levelet írok neki?", vagy "Én sosem alszom? Hogy lehet, hogy még éjfélkor is levelet kap Tőlem?"

De sokan, akik már ismerik a marketing rendszerünk mögött meghúzódó technikai hátteret, kíváncsian csak arról faggatnak, hogy mi "Melyikkel csináljuk?" :)

Ezért aztán arra gondoltam, felkérem a marketing rendszerünk láthatatlan mágusait, - akik biztosítják nekünk, hogy hétről-hétre, napról-napra élő kapcsolatot tudjunk tartani Veled, Veletek - hogy válaszolják meg azokat a kérdéseket, amelyeket olvasóink a leggyakrabban tesznek fel nekem.

A vendégem, tehát, a Sales Blogon:

Kollár Adrián, a Chrome Ball Studio tulajdonosa, és a WEGBALAMB hírlevél küldő szoftver egyik kifejlesztője.

Adriánról és a Chrome Ball Studio-ról annyit érdemes tudni, hogy eredetileg  internetes marketing eszközök gyártásával foglalkoztak  (honlapkészítés, grafikai munkák, stb.), de ezek közül ma már csak kettő ami megmaradt fő tevékenységnek. Az egyik a Webgalamb hírlevél küldő szoftver. Ők gyártják és fejlesztik és nagyon népszerű. A másik a videók, reklámfilmek, videoklipek készítése.

Adrián, miben segíti egy cégvezető, egy marketinges, illetve egy értékesítő munkáját a hírlevél küldő szoftver?

Egy cég életében az egyik legnagyobb érték a címlista. Az érdeklődők, meglévő és jövőbeli vásárlókból álló lista egy aranybánya lehet ha kihasználja az a vállalkozás.

Egy marketinges számára hatalmas segítség, hogy olyanokhoz szólhat reklám üzenetével akik már ismerik a céget, akiket érdekel amit ajánl. Nem vásárolt címlistáról beszélünk, hanem olyan értékes, gyűjtött listáról ami kifejezetten a célpiacból áll. Ha például van egy akció, vagy egy új termék akkor néhány gombnyomással értesíthető rengeteg ember, nem kell úgy hirdetésre költeni, hogy csak a remény van rá, hogy pont azok találkoznak az ajánlattal akiket érdekel.

Persze egy ilyen listát felépíteni nem pár nap, de ha elkezdi egy vállalkozás gyűjteni az érdeklődőit, akkor ez folyamatosan növekszik. Nem vesznek el a régi érdeklődők, nem kell mindig a nulláról kezdeni az értékesítést, megvan a bizalom.

Ellentétben azokkal a címlistákkal, amelyeknek eredete kétséges, vagy a küldő önkényesen döntött úgy, hogy a címzettnek levelet küld. Ugye tudod, hogy az ilyen listákra küldött levél közismert neve: SPAM? Ami kifejezetten rombolja a bizalmat. Arról nem is beszélve, hogy a kéretlen levélküldés - azon túl, hogy ha többen levélszemétnek jelölik a levledet, azonnal fekete listára kerül a szervered, ahonnan igen nehéz lesz leszedni - akár még egy borsos bírságot is magával vonhat....

Kinyitott laptop, amelyből tömkelegével hullanak ki a reklámlevelek. Rz a tipikus spam.

A legális címlista gyűjtéshez és ahhoz, hogy maximálisan ki tudd használni egy ilyen szoftver lehetőségeit készítettünk egy levélsorozatot mi is. Itt rengeteg, gyakorlati technikát olvashatsz, olyan bevált módszereket amiket mi és az ügyfeleink is napi szinten használunk:

http://www.webgalamb.hu/tippek.php

Melyek a Webgalamb legnépszerűbb funkciói?

A legnépszerűbbek az alap funkciók és az újdonságok. Olyanokra gondolok mint például a követőlevelek.

Ez egy alap, és szinte kivétel nélkül mindenki használja, mert ezzel érhető el, hogy a Webgalamb akkor is dolgozzon amikor a tulajdonosa teljesen mással foglalkozik. Ennek a lényege röviden az, hogy beállíthatóak a levélsorozatok és azokat automatikusan küldi a szoftver a feliratkozóknak. Ahogy nálatok, a Sales Akadémián is van például a 36 napos, 10 részes e-mail tanfolyam. Ezt egyszer elkészíti a tulajdonos, majd onnantól bármikor is iratkozik fel az olvasó, szép sorban, hetente, vagy akár más, előre beálított rendszerességgel megkapja a leveleket.

Nagyon népszerű még az akció linkek funkció is. Ez röviden annyit tesz, hogy a levélben elhelyezett kattintható linkeknek lehet extra funkciókat adni. Például: amikor az olvasó rákattint a levélben szereplő linkre, akkor a program képes őt betenni egy másik csoportba is. Ha ez történetesen egy akciós termékünk linkje volt, akkor máris tudjuk, hogy XY kattintott a linkre, tehát érdekli őt a termékünk vagy az ajánlatunk. Ha nem lett a kattintásból vásárlás, akkor máris érdeklődhetünk, hogy ennek mi volt az oka. Vagy küldhetünk számára egy, az akcióhoz vagy ajánlathoz kapcsolódó mini levélsorozatot.

Vagy egy másik eset: akár törölheti is magát a kattintással az olvasó egy csoportból. (Például ilyen funkció lehet a leiratkozás gomb)

De kaphat egy második levelet akár azonnal, akár késleltetve is, vagy akár megváltoztathatja az adatai között valamelyik mezőt. A Webgalamb egy egyszerű megoldást ad arra is, hogy típusokra bontsuk az olvasókat.

Vagy például ott a versenyeztetés amivel egy reklám két változatát lehet megversenyeztetni. Azaz a szoftver segít megtudni, hogy melyik reklám a hatékonyabb a listánkon és a teszt csoport eredményei alapján a teljes listára a hatékonyabbat, vagyis a jobban konvertálót küldi ki.

Fehér rajzolt emberkék futnak, a mezőny elején egy arany színű emberrel, aki célba ér.

De rengeteg más funkciót is mondhatnék. Úgy építettük fel a programot, hogy aki először használja annak rendkívül egyszerű legyen a használata, de idővel felfedezze azt a rengeteg plusz lehetőséget amit még kínál ahhoz, hogy igazán kihozza belőle a maximumot.

Mit érdemes mérlegelni, amikor hírlevél küldő szoftvert keresünk?

A legfontosabb a megbízhatóság. Hiába olcsóbb, vagy nagyobb tudású látszólag egy szoftver, hogy ha nem lehet biztos benne a tulajdonosa, hogy mindig megbízhatóan dolgozik neki.

Ezt pedig máshogy nem lehet megtudni csak úgy, hogy ha kipróbálja a vásárlás előtt mindenki azokat a lehetőségeket amelyek megfelelőnek tűnnek. Egy komplex hírlevélküldőt nem lehet csak úgy leprogramoztatni. Nekünk is öt év tapasztalata és folyamatos fejlesztése kellett ahhoz, hogy ezt a magas minőséget tudjuk garantálni. Többek között azért adunk mi is egy teljes hónapra ingyenes verziót, korlátozás nélkül, hogy a vásárló biztos legyen benne, hogy számára a legjobb megoldást választja.

Szintén fontos, hogy mindent tudjon a szoftver amire szüksége van a cégnek. Hogy a funkcióknak a kezelése, megértése könnyű legyen és egyszerűen használhassa az is, aki nem profi a számítógépek világában. Amikor a Webgalambot fejlesztjük fontos szempont nálunk az egyszerű kezelhetőség és, hogy mindent tudjon a szoftver amire szükség lehet az e-mail marketingben.

Jelenleg már a 4-es verziója vásárolható meg a Webgalambnak. Amikor hozzáfogtunk a 3-as fejlesztéséhez akkor körülnéztünk a világ legújabb és legprofibb megoldásainál. Ezután beletettünk gyakorlatilag mint olyan eszközt amire szüksége lehet egy hazai vállalkozásnak is az e-mail marketingjéhez. Nincsenek CRM funkciók és vállalatirányítási elemek benne.

Csak e-mail marketing, de abból a lehető legprofibb és legtöbb funkció.

Ne felejtsük el az árat sem.

Nyilván nem csak az a lényeg, hogy mennyibe kerül, hanem, hogy mennyi pénzt hoz. De a pénz mindenkinek számít és egy vállalkozás nem pár hónapra tervezi a működését. Ezért át kell gondolni, hogy hosszútávon melyik az olcsóbb; ha folyamatosan fizetünk egy szolgáltatásért, vagy ha egyszeri vétellel gyakorlatilag ingyenessé tehetjük az e-mail marketingünket. Mi főképp ez utóbbit ajánljuk a Webgalambbal, de van lehetőség előfizetni is mint szolgáltatásra.

„Amíg én alszom vagy szórakozom, addig a Webgalamb pénzt keres nekem.” - Adrián, ez nem csak álom? Hogy működik?

Nem csak álom, ez a valóság.

Az a remek az ilyen hírlevél szoftverekben, hogy egyszer rászánsz néhány órát, esetleg pár napot és ezalatt fel tudsz építeni vele egy olyan automatizált rendszert amivel aztán később már nem kell folyamatosan foglalkoznod, mégis dolgozik neked a háttérben.

Egy hölgy ül a tengerparton. Háttal látjuk Őt. Kék ruhában van, a vállán fehér kendő.  Jobb oldalon mellette egy kék szalmakalap. A távolba néz, relaxál, láthatóan jól érzi magát a semmittevés közepette.

Ha egyszer elkészíted a feliratkozó űrlapjaidat és azt kiteszed a weboldaladra, vagy akár a Facebook oldaladra, akkor ezzel több dolgod nem lesz. A Webgalamb magától gyűjti a címlistádat. Egyébként a Webgalambhoz adunk egy ingyenes Facebook alkalmazást is amivel egyszerűen tudsz feliratkozó oldalt csinálni céged Facebook oldalára is.

Ha pedig a fentebb írt követőlevelek funkciót használod, akkor egy komplett levélsorozatot is elkészíthetsz amit aztán sorban kapnak az olvasóid, akkor is ha tavasszal, vagy ha karácsonykor iratkoznak fel. De időzíthetsz konkrét dátumra is leveleket, sőt van egy kiegészítőnk is amivel automatikusan névnapi üdvözlőt küld a szoftver az olvasóknak.

Automatizálhatod a megrendeléseidet is a szoftverrel. Amikor bejön egy megrendelés akkor automatikusan kapja a vásárló a visszaigazoló és megköszönő levelet, te az értesítőt. Ráadásul minderről részletes statisztikát és grafikonokat is kapsz, így akár évek múlva is pontosan láthatod, hogy mikor, mennyit, mit és kinek adtál el.

Mitől más ez a szoftver, mint a versenytársai? Mi az, amit csak a Webgalamb tud?

A legszembetűnőbb az egyszeri díj. Míg az e-mail marketing szolgáltatóknál előfizetéses, illetve levélküldések, vagy feliratkozók után kell fizetni, addig nálunk egyszeri díjért megvehető a szoftver és azután szabadon és korlátozás nélkül használható.

Technikailag ez úgy néz ki, hogy az előfizetéses konstrukcióknál a szolgáltató a saját szerverére telepíti a hírlevél szoftvert és üzemeltetési díjat kér ennek használatért. Nálunk viszont odaadjuk a szoftvert és a tulajdonos a saját szerverére teszi azt. Akárcsak egy honlapot, egyszerűen feltölti oda ahol a weboldala üzemel és az internetböngészőben már használhatja is. A telepítés könnyű és pár lépésből áll, de kérésre ezt ingyen el is szoktuk végezni.

Milyen különleges kiváltságokat élvezhetnek Nálatok a Sales Akadémia ügyfelei?

Mi már régóta ismerjük egymást és szerintem mondhatom, hogy mind a ketten profitálunk a másik nyújtotta lehetőségekből. Ti a Webgalambot használjátok, hogy elvégezze a munkát, mi pedig a ti módszeretekkel növeltük és növeljük folyamatosan a marketingünk hatékonyságát.

Ezért ha tőletek jön vásárló akkor, egy kész megoldást kap arra, hogy technikailag miképp tudja az "5X módszert" a gyakorlatba ültetni. (5X módszer: a személyiségtípusok szerint szegmentált e-mailes kommunikáció hírlevélben és e-mail kampányok során)

Aki ismer minket, az tudja rólunk, hogy nem igazán szoktunk ár akciózni. Ennek egyik oka, hogy a Webgalamb alapból nagyon kedvező árú. A másik, hogy ha kedvezményt adunk, azt csak úgy tesszük, ha tudjuk, hogy a megfelelő emberek kapják.

Ezért ha nagy ritkán van ilyen lehetőség akkor az össze van kötve olyan emberekkel vagy cégekkel akikről tudjuk, hogy valóban profik, sokat tesznek a vállalkozásokért és az ügyfeleik is ismerik a marketing eszközökben lévő lehetőségeket. Legutóbb ilyen lehetőség a Marketing Expón volt és idén már csak egyet találtunk ki, méghozzá a Sales Akadémia ügyfelei számára.

Wegbalamb szoftver dobozaErre az alkalomra létrehoztunk egy felületet (ami nem publikus!) és csak ebből a cikkből lehet eljutni oda. Aki ezen a felületen kéri tőlünk a 30 napos próbaverziót, az jogosult lesz vásárlás esetén 20% kedvezményre. A szoftver ára jelenleg nettó 48.900 forint + Áfa, A Sales Akadémia ügyfelei ebből kapnak nettó 9.780 forint + Áfa (azaz bruttó 12.420 Ft)  kedvezményt.

Természetesen a próbaverzió kérése nem jár semmiféle kötelezettséggel. Miután kitöltöd az űrlapot, elküldjük a 30 napos, korlátozás nélküli Webgalambodat. Ha a 30 nap lejár és mégsem kéred, akkor nincs semmi teendőd. A szoftver magától leáll, törölhető. Viszont ha a 30 nap alatt a vásárlás mellett döntesz, akkor azonnal érvényesítheted a 20% kedvezményedet.

De érdemes sietni mert ezt a felületet csak két napig, ma és holnap fogjuk nyitva tartani.

Azaz 2012. november 14-én éjfélkor a lehetőség eltűnik.

Ha ki szeretnéd próbálni a programot, itt tudsz regisztrálni: http://www.webgalamb.hu/salesakademia

Ha pedig  vannak kérdéseid, bátran tedd fel kommentben!

Tetszett az interjú? Kérlek, jelezd azzal, hogy megnyomod a Tetszik gombot nekem. Köszönöm, (Orsi)

Hozzászólások (2 db)
Rónai Balázs szerint: Ennyire este van, hogy senki sincs gép mellett? Persze én is csak véletlenül ülök itt.
Nagyon elgondolkoztató a fenti ajánlat.
1-2 éve készülök váltani, s pénzügyi, értékesítési területre átlovagolni. Az elmúlt hetekben sok kis jel utalt arra, hogy talán elérkezett az idő.
S a Webgalamb berepülését is ennek tudom be.
Vonz az ajánlat, s biztos, hogy meg is lépem.
Veszteni valóm a 30 nap alatt nincs.
...nekem volt gravatar ikonom... hova tűnhetett?
2012. 11. 13.
Szombati Orsolya szerint: Szia Balázs, hajnali fél kettőkor ez nem meglepő szerintem ;)
A webgalamb szerintem jó döntés, azon túl, hogy a program remek, Adriánék korrektek, ügyfélcentrikusak és kiváló üzleti partnerek.
Szerintem jó döntést hozol, ha mellettük teszed le a voksodat.
2012. 11. 13.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók