A 6 legjobban bevált módszerünk ügyfélszerzésre

2012.01.09. | Szombati Orsolya

AZ ÜGYFÉLVADÁSZAT HETE

A mai blogbejegyzésben azokról a módszerekről olvashatsz, amelyekkel évek óta mi magunk is sikerrel szerzünk vállalati ügyfeleket, céges megrendelőket.

Figyelem!

Hosszú poszt. Csak akkor kezdj bele, ha van legalább 8-12 perced, hogy végigolvasd és értelmezd.

A 6 legjobban bevált módszerünk ügyfélszerzésre

Mielőtt még belekezdünk a mai „maratoni” leckébe, vagyis abba, hogy milyen módszerekkel tudsz értékesíteni az ügyfeleidnek, tisztázzuk két nagyon fontos pontot!

1 – Sose várj arra, hogy az ügyfél teszi meg az első lépést feléd!

Mindig Te legyél az irányító fél! Ragadd magadhoz a kezdeményezést és hívd fel keringőre az ügyfelet! Ha nem így teszel, majd megteszi a konkurenciád helyetted! Ugye nem lenne jó, ha a parkett széléről lógó orral kellene végignézned, ahogyan a konkurenciád táncba viszi a legjobb potenciális vevőidet? Legyél hát TE az, aki megteszi az első tánclépést!

2 – Tudd, hogy a kényelmetlennek vagy kellemetlennek tűnő dolgokat senki nem vállalja fel szívesen!

Sokan azért nem vállalják fel az ügyfélszerzést és az értékesítést, mert ezek a szemükben egyenlőek a nyomulással, a tukmálással, a rábeszéléssel, vagy pedig a feltétel nélküli megalkuvással. (Bízom benne, hogy a tegnapi blogbejegyzésem óta már tudod: ezek „csak” az értékesítés alsóbb szintjei. Egy profi értékesítőnél ezek a fogalmak szóba sem jöhetnek...)

Sokan azért sem mernek belevágni az értékesítésbe, mert egyszerűen félnek a visszautasításoktól.  Pedig az értékesítési folyamat természetes velejárója a nemet-mondás.

Ahhoz, hogy sikert érj el, időnként túl kell lépned  a komfortzónád határain!

Nem szabad szégyenlősnek lenned! – Neked kell kezdeményezni, Neked kell a folyamatot irányítani, Neked kell a folyamatot lezárni és újraindítani! Szerinted ha Te nem teszed meg magadért, hogy felügyeled a saját sikereidet, miért tenné meg ezt más érted?

Nos, akkor lássuk a módszereket!

#1 Hirdetés a szaklapokban

Ezt az ügyfélszerző módot használjuk mi is, de igen ritkán, és összesen csak két-három szaklapban. Ennek oka, hogy ez egy nagyon drága ügyfélszerző módszer, és rövid távon meglehetősen csekély az eredményessége.  Viszont ha már van neved a piacon, és ismert a márkád, akkor nem teheted meg, hogy kihagyod a palettáról ezt a módszert!

A szaklapokban való hirdetést CSAK akkor javaslom Neked, ha van időd, van pénzed és van türelmed kivárni, amíg ez a módszer meghozza eredményeit.

Mire figyelj ha ezt a módszert választod?

Olyan médiumot válassz, amellyel eléred a célcsoportod!

Jól hangzik a HVG-ben egy „szuperakciós” felület, de ha mondjuk barkácseszközöket forgalmazol, nem biztos, hogy eléred vele a kellő hatást, mert nagy valószínűséggel a mesteremberek nem ezt a szaklapot olvashatják.  Innentől kezdve pedig lehet akármennyire kedvező az ára, az egyenlő lesz az ablakon kidobott pénzzel.

Egy megjelenés nem megjelenés!

Csak akkor vágj bele a nyomtatott sajtóban való hirdetésbe, ha van arra pénzed, hogy hosszú távon (akár egy éven keresztül) ott reklámozz! Felmérések alapján egy ügyfélnek háromszor kell látnia a hirdetésedet, hogy emlékezzen rád, és legalább 7 „érintés” kell neki ahhoz, hogy vásároljon. Magyarul: 21-szer kell a reklámoddal megjelenned  a szaklapokban, ha azt szeretnéd, hogy a potenciális ügyfeled vásároljon tőled.

Soha ne a cégedet vagy annak termékeit/szolgáltatásait reklámozd!

Tudom, ez fájdalmasan fog hangzani, de ez rajtad kívül nem érdekel senkit. Ha egy hirdetés mellett döntesz,írj inkább ezekről:  HOGYAN segíti a terméked vagy a szolgáltatásod a vásárlóid életét? MILYEN problémákat tud megoldani?

De ami még ennél is jobb, ha valamit „tömegvonzó” dolgot reklámozol. Ez lehet egy ajándék a vásárlások mellé, egy ingyenes letölthető tanulmány a weboldaladról, egy ellenállhatatlan ajánlat, vagy éppen az akciós kuponod.

Költségigény:
Rövid távú hatékonyság:
Személyes tanácsom:

Ha kicsi a költségkereted, és rövid megtérülési időt vársz, akkor NE ezt az ügyfélszerző módszert válaszd!

#2 Hideghívás

Hideghívásnak azt nevezzük, amikor az értékesítő felhívja az ügyfelett és hívásának célja az, hogy eladjon neki, vagy vele személyes találkozót egyeztessen.

Mire figyelj?

Ne legyen a hívásod jéghideg!

Hidd el, sokkal nehezebb egy olyan ügyfélnek értékesíteni, aki annak előtte még soha nem hallott sem rólad, sem a cégedről, sem a szolgáltatásaidról! Ha "hideghívsz", tudd, hogy ilyenkor egy bizalmi gödörből indulsz az ügyfél szemében, ahonnan előbb ki kell másznod (vagyis a nullára kell „felhoznod” magad), majd innen kell kezdened építkezni.

Ez pedig nagyon nehéz. Ha nem az egyik legnehezebb értékesítési feladat.

Melegítsd be a hívásokat!

Jo-jó, de hogyan? – kérdezheted joggal.

Például úgy, hogy használd az első alkalmat értékesítés helyett engedélykérésre! Kérd az ügyfél engedélyét ahhoz, hogy egy e-mailes anyagot juttathass el a számára. Vagy kérdezz rá, hogy megengedi-e, hogy postai tájékoztatót küldj a részére.

Ez utóbbinak egyébként az ügyfelek jobban örülnek. Nem véletlen hisz a mai digitális világban szinte mindenki elektronikusan próbál ügyfelet szerezni, vagy az értékesítés első lépését vagyis a bemutatkozó anyag küldését megtenni.

Akkor se keseredj el, ha az ügyfél nemet mond. Hidd el, ez sokkal jobb Neked, mintha meg sem kérdezted volna. Hiszen ha az ügyfél még egy e-mailre vagy egy postai anyagra sem nyitott, miért lenne vevő egy Veled való találkozásra vagy egy vásárlásra?

Mindig legyen hivatkozási alapod!

Ez az egyik kedvenc témám. :)

Egy jó hivatkozási alap, egy jó apropó, egy korábbian tett és betartott ígéret remekül alkalmas arra, hogy kicsit közelebb  kerüljetek egymáshoz az ügyféllel, és végre ne arról beszélgessetek, hogy akar-e téged hallani, hanem hogy megkezdhessétek az értékesítési folyamatot.

Hivatkozási alap lehet a korábban kiküldött bemutatkozó e-mailed, a postán küldött reklámanyagod, amelynek végén azt ígérted az ügyfélnek, hogy telefonon ismét keresni fogod őt.

Szintén kutatásokból származó tény, hogy az ügyféllel legalább háromszor kell beszélned „érintkezned” ahhoz, hogy végre bizalmat szavazzon Neked és egy lépéssel közelebb engedjen magához. (És az üzleti lehetőséghez)

Költségigény:
Rövid távú hatékonyság:
Személyes véleményem:

Kis költségből megúszhatod, de csak akkor eredményes, ha egy összetett vevőszerző stratégia építőkockájaként használod. Önmagában szerintem nem túl eredményes.

#3 Továbbajánlások

Itt ugye arról van szó, hogy a korábbi elégedett ügyfeleidet kéred meg arra, hogy ajánljanak Neked további üzleti partnereket.

Mire figyelj?

Leginkább arra, hogy MINDIG kérj ajánlást az elégedett ügyfeleidtől!

Tedd szokásoddá azt, hogy egy sikerrel zárt értékesítési folyamat végén ajánlást kérsz az ügyfelektől. Ne feledd, ez a legjobb pillanat, hiszen még lelkesek, éppen most döntöttek melletted, ezért nagy valószínűséggel szívesen tesznek eleget a felkérésednek.

Az ajánlást kérheted írásban, szóban (diktafonra rögzítve), vagy ami szerintem a legjobb: videóra rögzítve. Gondolj csak bele: Rád mi hat a legjobban? Az írott szöveg, a hallott szöveg, vagy egy olyan vélemény, ahol látod és hallod is a referáló felet?

Használd fel az ajánlást, amit kaptál!

A kapott ajánlásokat  aztán több tucat dologra használhatod: beleteheted a kiküldött ajánlatokba vevőidézetként, felhasználhatod a szaklapokban való hirdetéskor, felteheted a weboldaladra, beépítheted a hírleveleidbe, építhetsz rá értékesítési kampányt, vagy ajánlat mellé csatolhatod, ajánlólevélként.

Motiválj, hogy örömmel ajánljanak Téged!

Hogy szívesebben adjanak ajánlást Neked az ügyfelek, adhatsz az ajánlásért cserébe valami apró ajándékot: kapcsolódó terméket vagy szolgáltatást, árengedményt, kupont, nem kapcsolódó terméket vagy szolgáltatást, A lényeg: az ügyfél érezze, hálás vagy a segítségéért.

Költségigény:
Rövid távú hatékonyság:
Személyes véleményem:

Nagy hibát követsz el, ha ezt a módszert nem használod az értékesítési folyamataidban! Élj vele, mert ez egy remek eszköz!

#4 Tudatos kapcsolatépítés

Ez azt jelenti, hogy üzletszerzés céljából csatlakozol például kapcsolatépítő klubokhoz (ma már igen széles palettáról választhatsz. Nekem személy szerint a legjobban a BNI és az ő kapcsolatépítő stratégiája tetszik.)

Mire figyelj?

 Csak minőségi klubhoz csatlakozz!

Ne regisztrálj ész nélkül mindenhova! Érdemes kicsit körbejárnod a témát döntés előtt (ne higgy el feltétel nélkül mindent, amit ígérnek Neked). Kérj lehetőséget próbanapra, esetleg próbahónapra, miközben kifigyelheted: tetszik-e Neked egyáltalán a társaság, szívesen ajánlod-e őket tovább. (Merthogy az Neked is feladatod lesz, hogy a kapcsolatépítő klub tagjaitól vásárolj vagy az ismeretségi körödben őket ajánld tovább.)

Rendszeresen járj el a találkozókra!

Ha már egyszer csatlakoztál, törekedj arra, hogy ne hagyj ki egyetlen alkalmat sem a tagokkal való találkozások közül. Hiszen éppen azért a céllal léptél be, hogy jobban megismerd éket és ők jobban megismerjenek (és továbbajánljanak téged). Ha pedig nem vagy jelen, ez igencsak nehézkes lehet.

Tedd meg Te az első lépést a másik felé!

Ne várj arra, hogy valaki majd beajánl Téged valahova! Legyél Te az első, aki üzleti lehetőséget kínál tálcán másoknak. Ha így cselekszel, és azt látják a tagok, hogy Te nem csak a saját pecsenyédet sütögetni jársz a klubba, hanem szívesen fűszerezed meg a mások ételét is, akkor garantáltan jobb szívvel fognak Téged  ajánlani ők is másoknak.

Költségigény:
Rövid távú hatékonyság:
Személyes tanácsom:

Mivel a tagdíj jobb helyen általában nem egy olcsó mulatság, dönts megfontoltan! Válassz ki egy vagy maximum két klubot és add nekik oda a teljes bizalmadat!

#5 Rendezvények

Ma már számtalan konferencián, szemináriumon, tréningen, előadáson találkozhatsz potenciális üzleti partnerekkel. Sőt! Te magad is szervezhetsz ilyeneket a leendő ügyfeleidnek.  Ügyfélszerzési szempontból az egyik legjobb taktikának tartom, ha időről időre képes vagy a piacodat megörvendeztetni egy-egy ingyenes rendezvénnyel. Lehet, hogy ez most meredek ötletnek tűnik, de gondolj csak bele!

Neked „csak” annyi a feladatod, hogy összetrombitáld a potenciális vevőket (biztosítsd a helyszínt és igénytől/költségkerettől függően az ellátást, és máris ott a lehetőség előtted, hogy reklámozz az ügyfeleknek és értékesíts nekik. Persze csak okosan,mert ennek is megvannak a maga tánclépései.

Mire figyelj?

Bármilyen eseményt szervezel, törekedj a magas minőségre!

Ne válaszd mindenből a legolcsóbbat vagy a fapadosat. Egy három csillagos helyszín nem biztos, hogy jó döntés, ha pont az értékesítés a cél. Ugye nem lenne jó érzés, ha az ügyfelek a nevedet az olcsósággal és a minimalista igényszinttel kapcsolnák össze?

Használd a rendezvényt a fizetős terméked értékesítésére!

Egy ingyenes rendezvény tökéletesen alkalmas arra, hogy eladd vele a fizetős termékeidet. Ha nem is fog vásárolni mindenki, még akkor is szinte biztos lehetsz benne, hogy (ha ügyesen csinálod) a rendezvényen realizált eladásokból busásan megtérül a rendezvényekbe fektetett összeg.

Az ingyen NE legyen ingyen!

Ha mást nem, kérj belépőként egy névjegykártyát, vagy egy előregisztrációt. Érezze azt az ügyfél, hogy ahhoz hogy elmehessen a rendezvényedre, ha fizetnie nem is kell, de valami mást meg kell tennie. Neked is jobb, ha azon túl, hogy rendezvényt szervezel az ügyfeleidnek, még a potenciális címlistádat is építheted, ahova aztán később, a rendezvényt követően igényesen összeállított POSTAI DM-et küldhetsz!

Költségigény:
Rövid távú hatékonyság:
Személyes véleményem:

A Rendezvény egy kiválóan használható és nagyon eredményes ügyfélszerző módszer – de CSAK akkor ha, a szervezés profi módon van lebonyolítva, az előadások pedig érdekesek, izgalmasak, tartalmasak és magas színvonalúak.

ÉÉÉS TÁDÁÁÁMM!

Az utolsó pontba tettem a mi szupertitkos fegyverünket a Postai DM-et! Ami szerintem mindent visz (illetve nagyon sokat hoz!)

Szerintem a mai magyar piacon, céges célcsoportra vetítve ez a legjobban használható és legeredményesebb vevőszerző módszer.

„Milliók borítékolva”

Ha jól használod a postai direkt marketinget (vagyis a postán küldött reklámlevelet), akkor ez tényleg az az eszköz lehet az ügyfélszerző palettádon, amely kis költségvetéssel képes neked akár milliós bevételt termelni.

Persze, mint mindennek az értékesítésben, a postai DM levélnek is megvannak a maga alapszabályai, amit szigorúan be kell tartanod, ha eredményeket vársz tőle.

 Legyél emlékezetes és kreatív!

Olyan anyagot küldj az ügyfélnek, amely ráveszi, hogy kibontsa és elolvassa a levél tartalmát, amely megragadja a figyelmét,amely emlékezetessé tesz a szemében Téged. A mi legutóbbi postai DM-ünk például egy exkluzív ajánlatot tartalmazott: a tréningünk mellé szállást és teljes körű ellátást adtunk minden résztvevőnek, ráadásul egy nagyon elegáns és különleges helyen, az egerszalóki Mesés Shiraz Hotelben.

A DM dizájnját és kivitelezését is a „mesés” vonalra fűztük fel. Az eredmény egy olyan postai anyag lett, amelyet az ügyfél NEM a kukába hajított, hanem eltette az asztalára vagy a fiókjába, és amely után az ügyfél emlékezett ránk, és örömmel várta a hívásunkat.

Gondolkodj az ügyfél fejével!

Az újsághirdetéshez hasonlóan ne arról írj, hogy a cége, a céged termékei vagy szolgáltatásai mennyire jók, hanem arról, hogy az ügyfélnek miért lesz jó, ha üzleti kapcsolatba kerül veled?!

De nem csak az előnyöket domboríthatod egy ilyen anyagban: írhatsz azokról a problémákról is, amelyek valószínűleg a potenciális vevőid fejében kavarognak.

Kövesd le telefonnal a postán küldött leveleidet!

Még a legjobb ajánlat is egy idő után a kukában landol, ha nem foglalkoznak vele! Hacsak nem  vagy már rutinos öreg róka a DM tekintetében, aki képes megmotiválni az ügyfeleit, hogy egy postai reklámanyagra ők tegyék meg az első (vásárlási) lépést, akkor  bizony le kell követned minden egyes kiküldött DM levelet.

Mégpedig lehetőleg rövid időn belül…

Gondolj csak bele, ott van az ügyfél, aki a DM leveled kapcsán nyitott a következő lépésre, azaz várja a jelentkezésed (mert a kísérőlevélben, amit betettél a prospektusod mellé, ugye megígérted…), de aztán nem történik semmi.

Eltelik egy nap, két nap, öt nap, egy hét. És az ügyfél emlékezetéből máris törlődtél. Ezért is fontos különösen, hogy a postán küldött reklámanyagaidat lehetőség szerint egy, maximum két héten belül kövesd is le. Mert csak így érhetsz el vele jó eredményeket.

Ne feledd!

Ma, amikor szinte mindenki online nyomul, a postai DM az egyik legjobban működő eszköz lehet a kezedben!

A potenciális vásárlóid nap, mint nap unalmas, sablonos e-mailekkel, nyomulós telefonhívásokkal találkoznak. Miért is ne lehetnél TE az, aki kicsit felrázza és meglepi őket egy postán küldött ötletes üzenettel?

Ugye nem szeretnéd kiaknázatlanul hagyni ezt a módszert sem? Már csak azért sem, mert a költségigénye viszonylag alacsony, ám az eredményessége (saját tapasztalataink szerint is!) felülmúlja bármelyik másik, fentebb bemutatott módszert.

Költségigény:
Rövid távú hatékonyság:
Személyes véleményem:

Érdemes próbára tenned és rendszeresen HASZNÁLNOD ezt a módszert! (Az eredményein meg fogsz döbbenni!)

Hasznos volt számodra a mai maratoni lecke? Ha igen, kérlek, nyomjd meg a Tetszik gombot MOST! Köszönöm!

Ha pedig van kérdésed a módszerekkel kapcsolatban, várom a hozzászólások között!

Holnapután pedig érkezik egy friss tananyag: 15 kreatív módszer címgyűjtésre, címlista építésre! Figyeld a postaládád!

Hozzászólások (47 db)
lDr Gubikné szerint: Tetszett. Főleg, hogy hatékonysági sorrendbe van téve.
2011. 11. 16.
Vinkovich Dávid szerint: Szia Orsi:) Melyik módszert ajánlod, ha mi nem céges vevőket szeretnénk? Illetve mi a véleményed a kiállításokról, mi pár éve már főként innen szerzünk új ügyfeleket, de egyre inkább csökken a hatékonysága!?! Üdv. Dávid
2011. 11. 16.
Szombati Orsolya szerint: Sziasztok! Írjátok csak bátran a kérdéseiteket! Délután jövök vissza és mindegyikre válaszolok. Addig is eredményes napot Nektek! O.
2011. 11. 16.
KATALIN szerint: Sziasztok.Nekem nagyon sokat segítettetek,mert volt nekem egy összetett felépítésem,ami csak kisebb eredményességgel működött.Így legalább újra tudom eredményesebben építeni a folyamatot.Köszönöm.
2011. 11. 16.
Harkály Klára szerint: Biztosítási weblapomat sokan lájkolják, de egyetlen
szerződés nem történt.Nekem pedig csak szerződésért fizetnek.
2011. 11. 16.
Adamkó Feri szerint: Tetszik :-). Én nagyon szeretem az ilyen listákat. Nem azon kell gondolkodnom, hogy melyik módszert válasszam, hiszen a legtöbb eszembe se jut akkor amikor kellene. A lista alapján végig pörgetem a dolgokat, megvizsgálom mi lenne jó az aktuális célcsoportomhoz, és már csak a tartalmon, és a kivitelezésen kell gondolkodnom. Kifejezetten tetszik.

2011. 11. 16.
Szombati Orsolya szerint: Szia Dávid! Üdv az első hozzászólásod alkalmából itt a Blogon is! :)
Nálatok (ugye a fürdőszoba bolt, masszázskádak vonala? - nagyon klassz a videó az oldalatokon!)

Szóval, Nálatok azt tudom elképzelni, hogy szórólapok segítségével csábítjátok be a vevőket a bemutatóterembe. Érdemes a szórólapokat ott a környéketeken kiszórni, és oly módon elkészíteni, hogy az ne "csak" egy tájékoztató anyag legyen, hanem tartalmazzon valami "vevőcsalogató" csalit is.

Pl. kupon, valami garantált, kis értékű ajándék, ha bemegy a boltotokba (pl. csempematrica, otthon készült picike fürdőszappan, satöbbi.)

Szerintem érdemes lenne kapcsolódnotok egymáshoz a mannaszappan.hu csapatával, akik fantasztikus termékeket készítenek, és hasonló célcsoportra lőnek, mint Ti. Nekik vannak kis pici szappan mintáik (isteni illatokkal) - Ha meg tudtok állapodni, az Nektek is jó, hisz van mivel becsalogatni a vevőket és nekik is jó, mert azzal, hogy Nektek termékmintát adnak, potenciális vevőkre tehetnek szert. (Hívj fel nyugodtan, ha kérsz Hozzájuk telefonszámot!)

A szórólap kampányotokat érdemes sorozatként felépíteni. Kínálhatsz akár egy letölthető csalit is a szórólapon (feltételezem, a Ti vevőitek rendelkeznek internettel, számítógéppel az otthonukban) mondjuk "A Hirdomasszázs kádak és zuhanyok beépítésének/kiválasztásának 5 buktatójával"...

Vagy elérhetővé tehetsz mail cím és postacím (figyelem személyre szóló DM célok miatt kell!) fejében bármi más hasonló érdekes, értékes, fullextrás elektronikus infócsomagot is.

Nézz át a profonte.hu oldalra, és nézd meg, mi hogyan kérjülk el a potenciális vevőink mail címét és postacímét! (Melyikért mit adunk cserébe?)

Ha pedig megvan a potenciális vevő címe, elindulhat az offline mellett az online marketing gépezet is. :)

Sok sikert Nektek és üdv a kis családnak! Orsi
2011. 11. 16.
Szombati Orsolya szerint: Szia Klára! Sajnos az még nem elég az értékesítéshez, ha "csak" lájkolnak Téged a Facebook-on. (A facebook az én véleményem szerint nem direkt értékesítésre való - pár kivételtől eltekintve - Például szerintem biztosítást kifejezetten NEM lehet rajra keresztül eladni.)

Neked az a feladatod, hogy a facebook-ról egy ügyes taktikával tereld át a honlapodra az érdeklődőket, ahol aztán feliratkoztatod őket a hírleveledre, vagy az ingyenes pénzügyi tanfolyamodra (ha van), és csak azután adsz el nekik, hogy megszerezted a bizalmukat, megismerted a problémáikat és bizonyítottad a szakértelmedet.

Sok sikert! Üdv, Orsi
2011. 11. 16.
Nikolett szerint: Ezzel most nagyon sokat segítettetek! Én kozmetikai termékeket árulok (ha vennének is, annak még jobban örülnék :) ). Tényleg jó minőségűek a portékáim, én rendszeresen használom is, mert szeretem. Minden vásárlás alkalmával egy aprócska ajándékot is kapnak a vevőim. Bár volt, hogy törzsvásárlóm nagyobb ajándékot is kapott. De a vevőim elkoptak, mert elköltöztem 150 km-rel odébb... Új vevőkört pedig nehéz kialakítani úgy, hogy nem járok sehova ismerkedni. De ez a postás, e-mailes dolog tetszik :) Ezt át tudom alakítani magamnak :)
2011. 11. 16.
Szombati Orsolya szerint: Nikolett, szerintem a TE piacodon az offline direkt marketing - vagy magyarul a szórólapozás :) - KIFEJEZETTEN jó eredményeket hozhat. Ha rendszeresen csinálod, és persze nem úgy, mint valószínűleg a konkurenciád, aki tutira unalmasan és felejthetően reklámoz.

2011. 11. 16.
Vinkovich Dávid szerint: Kedves Orsi, köszi a válaszod, alapos volt, mint ahogy már korábban is megismertelek. A szappanminta jó ötlet, kereslek majd a számért. Köszi, üdv. Dávid
2011. 11. 17.
Ági szerint: Kedves Orsi!
Valóban ismét nagyonjók a tanácsok és bármily hihetetlen sokak számára, ez tényleg érződik a telefonon. Nekem a kérdésem a "kapuőrök" kezelése lenne. Küldtem egy figyelemfelkeltő e-mail-t, majd telefonáltam. Az asszisztens nem kapcsolta, hanem vagy:
- mellétette a telefont, megkérdezte a főnökét, majd közölte, hogy nem érdekli
- vagy azt mondta, ha nem keresett akkor biztos nem érdekli, egyébként sincs bent a főnöke

Nem hajlandó bekapcsolni. Hogy lehet nagyon kedvesen közölni, hogy ezt a főnöke szájából szeretném hallani? (Amikor én vezető voltam, én is kiadtam a titkárnőmnek, mire hogy válaszoljon.:-) )
2011. 11. 17.
Ildikó szerint: Szia Orsi!
Ismét egy nagyon hasznos cikket kaptunk tőled. :)
Szerinted a postai DM-et lehet használni egyéni vevők esetén is? Én megmondom őszintén még nem próbáltam, de lehet, hogy így elő lehetne csalogatni az érdeklődőket. :) Köszi előre is! Ildikó
2011. 11. 17.
Szombati Orsolya szerint: Jöjjenek csak a többi kérdések! Délután megint itt leszek és válaszolok Nektek! Üdv, Orsi
2011. 11. 17.
Szombati Orsolya szerint: Ági, két dolgot tudok elképzelni:
1. Nem sikerült oly mértékben szexisre venned az ajánlatot, hogy érdeklődővé tegye az ügyfelet.
Ez esetben az a jó hír, hogy ezen lehet változtatni. Mindössze annyit kell teened, hogy meg kell tanulnod szexis(ebb) DM anyagokat írni.
2. Tényleg nem érdekli, még akkor sem, ha az évszázad legjobb ajánlata. Ez esetben érdemes tiszteletben tartani a véleményét, és megköszönni Neki, hogy lehetőséget kaptál és az ügyfél időt szánt az ajánlatod áttanulmányozására.
Hidd el, néha ténlyeg sokkal többet érsz el egy ilyen hozzáállással, mint ha tovább erőltetnéd a dolgot. (Gyakran meg is lepődnek ezen az ügyfelek, mert a mai világban nem ez a jellemző)

A "kapuőrökkel" kapcsolatban:
Egyfelől tudomásul kell venni, hogy gyakran tényleg az a feladatuk, hogy védjék az adott vezetőt. (Ha belegondolsz, hány telefont, hány e-mail kaphat naponta egy döntéshozó, akkor ez érthető is.)

Itt két dolgot tudsz tenni:

1. Vagy szövetségeseddé teszed a kapuőrt (erről sokat írtunk a "Nyomulás nélkül eladás titkai" című anyagunkban)
2. Vagy úgy álcázod a DM leveledet, hogy eszébe se jusson kibontani és a vezető helyett dönteni az ajánlatodról. (A hogyanokról a Kampányolj és Gyarapodj dobozos tréning anyagában van nagyon sok techika) - és amikor nem akar bekapcsolni, akkor azt mondod, hogy egy személyes jellegű ajánlatod van az ügyfélnél, és erről személyesen vele kell beszélned.
(A Kampányolj és Gyarapodj dobozos tréningben egyébként elárultuk azt is, hogy mi hogy érjük el, hogy garantáltan bekapcsoljanak minket a döntéshozókhoz - ...nálunk tényleg nincs se lepattintás, se lerázás egy tuti szövegnek köszönhetően...)
2011. 11. 17.
Ildikó szerint: Orsi, nem ide tartozik, de tőletek tanultam. :) Ma utánkövettem egy árajánlatot, felhívtam az ügyfelet, és kérdeztem, hogy minden érthető-e. Őszintén elmondta, hogy most nincs erre pénze, mert már másra kiadta. Ekkor megköszöntem neki, hogy őszinte volt velem, mondtam neki, hogy a bónuszokat ő jövőre is megkapja tőlünk. Azzal, hogy elismertem neki, hogy őszinte volt hozzám, és megköszöntem neki, tudod milyen hálás lett? Nagyon örült, hogy megértettem őt és nem akartam rátukmálni vmit. Biztos vagyok benne, hogy egy életre hűségessé tettem és tudja, hogy kit kell hívnia, ha fogorvost keres. :)) Köszi nektek, hogy ennyi hasznosat tanítotok nekem, nekünk! :)
2011. 11. 17.
Horváth Judit szerint: Szia Orsi!
Az árajánlatot kérő érdeklődőkre is van valami jó tipped. Akiket "csak" a tanácsod, mennyiség, árak érdeklik - ha megkapták hiába írok, kérdezek nincs válasz. Hogyan lehet őket megrendelővé tenni, vagy legalább rávenni őket arra, hogy megírják mi miatt nem tudtak dönteni?
Szép napot:
Judit
2011. 11. 18.
Szombati Orsolya szerint: Ildikó, köszönöm a visszajelzésedet. Veled együtt örülünk mi is a sikereidnek! Azt hiszem, egy olyan lelkes, szorgalmas és nyitott ügyfelet, mint Te, bármely cég megirigyelhetne tőlünk. Köszönjük, hogy értékesítési - ügyfélkezelési képességeid feljesztésére már nem először minket választasz! :)
2011. 11. 18.
Szombati Orsolya szerint: Szia Judit! Az első tippem az, hogy soha soha soha ne add ki az értékesítési folyamat irányítását az kezedből! :) Mindig Te legyél az, akinél a labda van!

Így elsőre, több kritikus pontot is látok:

1. a vevőid/vevőjelöltjeid CSAK az árra mennek.

(Magyarul, nincsenek "előnevelve", nem tudják, hogy az ár mellett mi más fontos még nekik...)

Pl. Mi általában nem "csak" egy árat adunk, hanem egy "csomag-ajánlatot" az érdeklődőknek.

Egy olyan csomagot, amit aztán az ügyfél nem tud összehasonlítani más cégek ajánlatával. Vagy ha összehasonlítja, akkor nem almát az almával, de még csak nem is almát a körtével, hanem másik almát a mi gyümölcskosarunkkal kell összevetnie.

A vonzó "csomag összeállításáról és az értékesítési folyamat kontrolljáróp olvashatsz bőven tanácsokat, megoldásokat a "Nyomulás nélkül eladás TITKAI" című tananyagunkban.

2. Őszinte, nyitott légkört kell tememtened az ügyfélnek akkor, amikor érdeklődsz az ajánlatod iránt. Méghozzá úgy, hogy ne azt érezze, hogy "nyomulsz" (bár gondolom, erről szó sincs) vagy meg akarod védeni a mundér becsületét azért, mert drágább a Tied, mint a másé.

Azt kell éreznie az ügyfélnek, aki ajánlatot kért, hogy tényleg fontos a véleménye és tényleg kíváncsi vagy a visszautasítás miértjeire.

Szerintem azt semmiképp nem várd, hogy megírják Neked, hogy miért nem tudnak dönteni! Ügyfélként erre Te magad sem biztos, hogy hajlandó lennél egy "ismeretlen" céggel szemben, aki első lépésben még csak ajánlatot adott.

A minimum az, hogy felhívod őket és telefonon teszed fel a kérdéseidet.

Végül: egy NAGYON fontos dolog! Az értékesítésben a visszautasítás természetes dolog. El kell fogadni, hogy az ügyfelek néha (vagy kicsit gyakrabban) nemet mondanak az ajánlatunkra.

Azonban ahhoz erő, tartás és profizmus kell, hogy a nemet is fogadni tudjuk. Tapasztalatból mondom, hogy egy egyszerű érdeklődőt is le lehet venni a lábáról azzal, ha a kérdés eldőlte után azzal búcsúzol, hogy megköszönöd, hogy lehetőséget kaptál az ajánlattételre.

Majd megerősíted abban, hogy biztos vagy benne, hogy a rendelkezésére álló információk alapján a legjobb döntést hozta, és sok sikert kívánsz neki. (De tényleg szívből, nem cinikusan...)

Tapasztalom, tanítom: nem kell és nem is tudunk eladni mindenkinek. És ez így van rendjén. :)
2011. 11. 18.
Szombati Orsolya szerint: Ildikó, igen a postai DM-et magánszemélyeknél is lehet használni. Ennek az a feltétele, hogy a honlapodra való feliratkozáskor, vagy a vendég távozásakor mindenképpen kérd el a postacímét és a telefonszámát! - akár egy apró ajándék felajánlásával!
Ha ez megvan, a DM procedúra azonos lesz a céges procedúrával. Nagyon nagy léptékben: DM összerakása - kiküldés - lekövetés - üzletkötés
2011. 11. 19.
Szombati Orsolya szerint: Dávid, most látom csak, hogy nem válaszoltam a kiállítással kapcsolatos kérdésedre. Bocsi.
A kiállítás szerintem is egy nagyon jó ügyfélszerző lehetőség - mi is alkalmazzuk időnként.

A sikeres értékesítésnek van néhány titka:

Csalogasd a potenciális vevőket a standodhoz (erre egy klasszul kitalált játék kiválóan alkalmas. Szemezgess a blogposztok között, nemrég írtam arról, hogy kiállítóként mi hogy csináltuk a Marketing Expo-n)

Mindenképpen legyen egy fő célod, mint kiállító! Mik lehetnek ezek a célok?

Például: címlistát építesz, azonnali eladásokat, megrendeléseket realizálsz, építed a márkanevedet, stb...

Aztán: legyen egy JÓ (egy nagyon-nagyon JÓ) ajánlatod a kiállítás idejére!

Gyűjtsd be a mail és a postacímeket!

És közvetlenül a kiállítás utáni 3-4 napon belül vedd fel az érdeklődőkkel a kapcsolatot, tedd meg az első lépést az értékesítésben. (mégpedig úgy, hogy se nyomulósnak, se tukmálósnak ne érezzenek! Bár Te lennél az utolsó,, akiről ezt feltételezni tudnám - ezt inkább áltílában véve írom)

A kiállítás anyagait pedig nyugodtan elkészítheted a DM szabályai szerint.
2011. 11. 19.
Borsányi Edit szerint: Számomra ez a posta DM nagyon megtetszett, és már hétfőn el is kezdem a használatát. Úgy gondoltam, hogy a borítékra az általam képviseld dolog logóját tenné, alá egy megfogó címszóval. Borítékba pedig a célzott cég számára egy pénzügyi megoldás lehetőségét csillantanám meg. Majd jelezném, hogy kb. mikor fogom telefonon keresni, hogy érdekelné-e a lehetőség. Nem ismerem a postai DM fogalmát, ez egyszerűen ugyanolyan, mint bármilyen postai küldemény, vagy van valami különleges jelölés, vagy megoldás erre?
köszi
bogi62
2011. 11. 19.
bogi62 szerint: Ha előre tudom, hogy névvel jelenik meg, akkor eleve ezt használom, mint most. Remélem nem nevet ki senki, a buta kérdéseimért, és egy két elütésért?
2011. 11. 19.
Buka Károly szerint: Kedves Orsi! elfogyott a névlistám,és nem tudok tovább lépni. Egy táplálékkiegészítőt forgamazó cégnél vagyok,akinek 140 féle készitménye van.
Segits abban,hogyan ajánljam a terméket,ill.az üzletet?
Üdvözlettel:Buka K
2011. 11. 19.
Szombati Orsolya szerint: Szia Bogi, dehogy is nevetünk ki! Fontos, hogy tudd, buta kérdés nem létezik a szememben. Maximum az butaság, ha nem kérdezel. :)

Nagyon fontos, hogy postai DM-be úgy kezdj bele, hogy előtte pontosan, lépésről lépésre építed fel a stratégiádat. Hamarosan adok erre is mintát és megoldásokat. De előtte még várd ki a következő két blogbejegyzést. Holnap, illetve kedden.
Holnap 15 címgyűjtő módszerről írok, kedden pedig arról, hogy milyennek kell lennie egy igazán jó postai DM-nek.

(Ami egyébként nem feltétlenül egy sima reklámlevél, hanem annál sokkal több)
2011. 11. 19.
Szombati Orsolya szerint: Károly, az az igazság, hogy én nem igazán értek egyet azzal a módszerrel, hogy a hálózatépítők először az ismerőseiket keressék fel, és nekik próbáljanak eladni. Szerintem ez gyakran nagyon kellemetlen mindkét félre nézve.

Én annak a híve vagyok, hogy egy hálózatépítő építse ki magának az a kört, aki érdeklődik az egészséges étrend és a táplálékkiegészítők iránt.

Erre ma már számos módszer van, ezek közül kettőt leírok Neked:ű
1. Érdemes egy saját weboldalt készíttetned, Bloggal és hírlevél feliratkozási lehetőséggel. A blogban érdemes írnod az egészséges életmódról és ehhez kapcsolódó témákról, és akinek tetszik az, amit olvas tőled, feliratkozhat a hírleveledre és onnantól kezdve tarthatod a kapcsolatot vele és elkezdheted felépíteni azt a stratégiát, amely hírlevél olvasóból érdeklődőt, érdeklődőből pedig vásárlót generál Neked.

2. Csinálhatsz saját facebook oldalt, ahova szintén felteheted a blogbejegyzéseidet, írásaidat, és innen terelheted át a követőidet a weboldalra, ahol felirakozhatnak a hírleveledre és elkezdődhet az értékesítési folyamat.

Ha pedig a feliratkozáskor bekéred az illető postacímét is, máris épül az online mellett a postai címlistád is.
2011. 11. 19.
Sajner Andrea szerint: Szia Orsi!
Nagyon megörültem, hogy ügyfélszerzés a téma és köszönöm az ötleteket. Pár hónap alatt egy kicsit változott a tevékenységi köröm, de az értékesítés megmaradt. Jelenleg telefonos időpont egyeztetés a feladatom, mely feladatkör majd idővel bővül. Vannak listák, melyek "meleg listák" névvel, telefonszámmal. Azonban felmerült a probléma, hogy kevés a rendelkezésre álló lista, mivel, hogy hetente meg havonta 2x hívni ugyanazt az ügyfelet nem a legszerencsésebb dolog. Kérdésem, hogy milyen módszerekkel építhetek magamnak telefonos listát? A tevékenységi kör egészség javító, egészség megörző termékek (pl. masszírozó, víztisztító) értékesítése.
Köszönettel
Andi
2011. 11. 19.
Szombati Orsolya szerint: Andrea, Nálad azt tudom elképzelni, hogy díjmentes termékbemutatóra invitálod el az ügyfeleket, akiknek ott a helyszínen, a postai címükért, telefonszámukért, mail címükért cserébe értékes, informatív és a tém
hoz kapcsolódó tanulmányt, illetve apróbb ajándékot ajánlasz fel.

Az így nyert lista valószínűleg már nagy többségében olyanokat fog tömöríteni, akik valanilyen szinten érdeklődnek a téma iránt, így náluk is elkezdődhet az a folyamat, amikor érdeklődőből komoly érdeklődőt, majd ajánlatkérőt és végül vevőt konvertálsz.


2011. 11. 20.
Pap Ágnes szerint: Kedves Orsi!

Egy ideje már kacérkodom a gondolattal, hogy a fehérnemű webáruházam érékesítését megtámogassam egy ofline katalógussal. De persze azt nem látom át, hogy ebből majdpontosan hogy lesz nekem több vevőm. Milyen legyen a katalógus? Adjon-e el , vagy csak a weboldalra csábítsa az érdeklődőt? Hogyan szerezzek címeket a sajárót adatbázisomon kívül?
Minden tanácsot szívesen veszek!
Köszi!
2012. 01. 06.
Szombati Orsolya szerint: Ági, szerintem NE katalógussal támogasd a webáruház értékesítését! Egyrészt mert drága, másrészt mert nem hatékony szerintem.

A katalógust ha szeretnéd ettől függetlenül megcsináltathatod, de én már csak annak küldenék katalógust, aki már vásárolt tőlem egyszer.

És a katalógusba tennék határidős kuponokat, vagy akciós "melltartó-csomagot" (1 db hétközbenre, 1 db sportoláshoz, 1 db különleges estékhez + ajándék harisnyakötő - amennyiben 2012. január 31-ig vásárolsz. - vagy valami hasonló)

A címgyűjtéshez a másik ide kapcsolódó posztban adtam Neked két tippet.
2012. 01. 06.
Nemes Bertalan szerint: Szia Orsi!
Mi a helyzet akkor ha az ember mondjuk hálózatépítéssel foglalkozik? Mert ugye akkor nem a termék eladása a legfontosabb. Akkor is ajánlod mind a 6 módszert? Vagy más a preferáltsági sorrend?
Köszi.
2012. 05. 09.
Szombati Orsolya szerint: Kedves Bertalan!

Ha hálózatépítéssel foglalkozol, akkor Neked a 3-as, 4-es és 5-ös pontban bemutatott módszereket ajánlom elsősorban.

Ezek közül is elsősorban a rendezvényeket - bár Nálad kisebb léptékekben, kisebb létszámban kell gondolkodni.

Pl. egy fél napos előadássorozat a témában, termékbemutatóval és vásárlási lehetőséggel fűszerezve.

Illetve a 6-os és 1-es pont is jó lehet, ha össze tudod kapcsolni a rendezvényre való meghívással - pl. egy 6-os pont alapján megírt hirdetés a helyi vagy kerületi újságban. Ahol a hirdetésnek az a célja, hogy "behozza" a rendezvényedre az érdeklődőket.

A 2-es pontot én kihagynám, bár tudom, hogy a hálózatépítsében nagyon preferálják ezt a módszert. Szerintem nem hatékony, hacsak nem tudod megtámogatni valami "bemelegítővel". - bár itt jól szét kell tudni szedni, hogy kit keresel meg a termékkel és kit a hálózatépítési lehetőséggel.
2012. 05. 09.
GÁL TAMÁS szerint: Üdvözöllek Orsolya, arról irtál, hogy milyen hatásosak a postai levelek. Hiszek neked, de ezt csak olyanoknak lehet küldeni, akik már vásároltak tőled? Mert én nem tudom azt elképzelni, hogy olyan valakinek küldök levelet, akik még nem rendeltek tőlem. Ha mégis lehet, adnál erre nekem tippet, hogy hogyan kell csinálni?
Válaszodat előre is köszönöm.
Tisztelettel Gál Tamás!
2012. 05. 10.
Szombati Orsolya szerint:
Kedves Tamás!

Postai levelet nem csak azoknak lehet kiküldeni, akik már vásároltak tőlünk. Habár kétségtelen, hogy a régi vevőinknél jobb eredményekre számíthatunk egy DM esetében.

Ha B2B (azaz cégeknek adsz el) üzletben vagy:

Postai Dm-et küldhetsz azoknak is, akik még nem ismernek, nem vásároltak soha Tőled. Ez esetben a Dm célja nem szabad, hogy az legyen, hogy eladj (persze ez is lehet eredménye, de célul én nem tűzném ezt ki).

A cégek felé történő értékesítésben az a célja egy ilyen anyagnak, hogy figyelmet és érdeklődést szerezzen a terméked vagy szolgáltatásod iránt ÉS segítsen bejutni a döntéshozóhoz, segítsen megtenni a következő lépést.

Ezt mi magunk is rendszeresen alkalmazzuk a saját munkánkban, amikor nagy cégeknek kínáljuk a tréningjeinket.

Lépései a következőek (nagyon-nagyon leegyszerűsítve)
1. elkészíted a Dm-edet
2. kiküldöd a potenciális vevőidnek
3. leköveted telefonnal
4. egyeztetsz magadnak személyes találkozót
5. és az üzletről személyesen beszélgetsz az ügyfeleddel.

A dm hatékonyságát nagyban tudod növelni, ha egy-egy kampány során nem csak 1 darab DM anyagot küldesz ki, hanem a teljes kampányod 3-4 darab kiküldésből, 3-4 darab különböző üzenetből áll.


2012. 05. 10.
Stégnerné Csilla szerint: Kedves Orsi!Tudsz arra tippet majd adni ,hogy milyen üzleti klubok vannak,ahol az MLM -eseket is szívesen fogadják,mert tudom hogy egyes menő klubokban,kihangsúlyozzák hogy ezzel az üzletel nem kapcsolódhatsz be.Meglepődtem Postai DM technikán,mert én mindig azt gondoltam ,hogy már unják ,a reklámanyagokat és k.ban végzik máris az elején.és arra is tudsz tippet adni hogy a saját üzletemben,hogyan tudok frappáns figyelemkeltő dolgokat produkálni,ha esetleg már csak a megszokott szlogenek ,jönnek elő,vagy fogadjak szakembert? aki ezt kitalálja?.Érdekes hogy most mindenki az oline reklámra fekszik rá,ez jó is meg nem is szerintem is nem elég személyes,de pozítvumára azt hozzák fel ,hogy gyorsabb ,nem olyan költséges,és a gátlásaidat segít levetkőzni,ami először van .A következő leckéket várom .Én mindenhonnan tanulok,és érdekel,az ha újabbakat olvasok mint amit számtalan könyvben,de persze a módszerek nálatok is visszacsengenek,hiszen ezek már valahol,valakinek beváltak,éppen már több évtizede is amikor elindult.Köszönöm üdv. Csilla
2012. 05. 10.
Stégnerné Csilla szerint: Kedves Orsi!.A gyermekem családi vállalkozása,ez amiről kérdeznék,ők az egész reklám kampányt, a facebookra építik,és nagyon ügyesen csinálják,tisztába vannak abban is ,hogy a Like az kevés,az csak egy dolog a lényeg hány vendég jön be? Igaz?.Mivel a konkurencia sok a városban,de ilyen szolgáltatást egyik sem ad,és nincs is,erre számítanak,persze mint kezdő vállalkozók ,pánikolnak hogy a forgalom kevés ,több variáció is számba jött, amit ajánlottam én de szóró lapozni,/hagyományos értelembem,tömeg nyomtatvány ujságok közé,silány papirra,azt nem!!! akarnak az nem színvonal.Ingyenes ujságok?,nem színvonal ,csak az Ő válaszukat ismételgetem.Nagyon szép igényes ajánló,reklám lapjuk van,de boldog boldogtalannak nem szórjuk,Mivel közösségi hely tartalommal is megtöltik,sok program,van i "Tettszikelés" is van csak kevés a vendég!Minden válallkozásnak idő kell még beindul,kérlek hogy tekintsd át és szívesen fogadnék néhány ötletet hogy segíthessek nekik,,persze csak a "hátuk mögött" érdeklődöm!!!Üdv. Csilla
2012. 05. 10.
Szombati Orsolya szerint: Kedves Csilla!

Sajnos olyan mélységig nem ismerem az üzleti klubok működését, hogy melyekhez csatlakozhatnak MLM-esek, és melyekhez nem.

A postai anyag (ha JÓ!) nagyon szép eredményeket hozhat. Nagy értékű termékek, szolgáltatások értékesítéséhez elsősorban mindig ezt ajánlom. (Ilyet például kifejezetten nehéz eladni online marketinggel!)

Éppen ezért évről-évre mi magunk is több alkalommal csináljuk.

A Te esetedben (már az ügyfélszerzést illetően) olvasd el a korábbi válaszokat - voltak közöttük MLM-es kérdezők is.

Sok sikert! Orsi
2012. 05. 10.
Szombati Orsolya szerint: És akkor most a lányod biznisze. Elöljáróban annyit, hogy "kéretlen" tanácsot nem szívesen adok - és most nem rád gondolok, hanem a lányodra, hisz Ő az, aki se tőlem se tőled nem kérte...

Ettől függetlenül néhány személyes benyomés és ötlet:

Mindenek előtt: NAGYON hibás lépésnek tartom, ha valaki KIZÁRÓLAG a facebook-ra alapoz reklámkampányt! (Mert mi van, ha leáll a rendszer? - volt erre is példa. Akkor honnan jönnek az ügyfelek? Hogyan találnak be a kávézóba?)

A facebook-ra egyébként sem vásárlási, hanem szórakozási céllal járnak fel az emberek. Eladni ezen keresztül nagyon nehéz.

Sajnos az még nem elég az értékesítéshez, ha "csak" lájkolnak a Facebook-on. Ebből még nem lesz üzlet.

Neked az a feladatod hogy a facebook-ról egy ügyes taktikával teredbe őket a kávézóba. Ez sem könnyű - hiszen a kávézó Székesfehérváron van, a lájkolók (tetszikelők, ahogy Te írtad) viszont, gondolom sok-sok más helyről, az ország minden területéről.

A szórólap szerintem KIFEJEZETTEN JÓ eszköz egy induló vállalkozásnak!!! Feltéve, ha kellőképpen kreatív, figyelemfelkeltő és van benne egy jó (csábító, vásárlásra ösztönző) ajánlat.

És én a helyi újságra is azt mondom, hogy érdemes megpróbálni, ABBAN AZ ESETBEN, ha ebbe is tudnak tenni egy klassz anyagot - hidd el, nem a papírminőséget nézi a leendő vásárló, hanem az ajánlatot!

"Igényes ajánló lapotok van, de nem szórjátok boldog-boldogtalannak" - AKKOR MINEK VAN? :)

A reklámanyag feladata az, pláne egy induló kávézó esetében, hogy menjen csak boldog-boldogtalannak!

Én a Lányod helyében bizony sürgősen beemelnék még pár vevőszerző eszközt az arzenálba, és félretenném a büszkeségem a szórólapozás, illetve a helyi újságban való hirdetés tekintetében. Még mielőtt nagy baj lesz...

2012. 05. 10.
Molnár Júlia szerint: Szeretném megkérdezni, hogy mi a neve a BNI kapcsolat építő klubnak, azaz mit jelent a rövidítés?
Köszönöm: Júlia
2012. 05. 10.
Szombati Orsolya szerint: BNI = Business Network International
2012. 05. 10.
Krotos Erika szerint: Kedves Orsolya! Én is gondolkodom postai DM levélben, de én egy különleges, ismeretlen főző robotot forgalmazok. Bemutatóra nem szívesen jönnek az emberek. Akkor mi lehetne a cél, illetve mi lehetne a csali? Letölthető receptből rengeteg van fent az interneten, termékmintát meg nem tudok adni. Tudsz segíteni? Köszönettel: Erika
2012. 05. 12.
Németh Gábor szerint: Engem inkább speciálisan pénzügyi területre érdekelne.
2015. 08. 12.
T Julianna szerint: Elolvastam a felsorolt módszereket és én is tanácsot szeretnék kérni. Elektronikai szaküzletben dolgozom, nemrég kerültem ide, mint marketinges. El is kezdtem a munkát, elsősorban arra fektettük a hangsúlyt, hogy közelebb kerüljünk az ügyfeleinkhez. Ajándékkuponokkal, nyereményjátékokkal, kedvezményekkel próbáltunk minél több ügyfelet vonzani, de sajnos nem látok eredményt. Az áraink nem alacsonyak, az online webáruházakkal nem tudjuk felvenni a versenyt, és sajnos sokan inkább onnan rendelnek. A vevői körünk a középosztály, viszont nem akarunk minőségtelen termékeket eladni, a jobb ár érdekében. Gondolkoztunk a szórólapozáson, viszont nem látok benne nagy potenciált . Tanácsot szeretnék kérni, mi az, amivel több ügyfelet tudnánk vonzani? Köszönöm a választ.
2016. 04. 29.
Stier- Nemes Lenke szerint: Kedves T Julianna,

Írtam e-mailt, beszéljünk róla, hogyan tudunk Neked segíteni. :)

Lenke,

projektvezető
2016. 04. 29.
T Julianna szerint: Sajnos nem kaptam meg az e-mailt. Ha kérhetném, újra küldené?
2016. 05. 26.
Barbi szerint: Sziasztok! Én sem kaptam meg az e-mailt feliratkozás után. Nagyon érdekelne a 36 napos tanfolyam. El tudnátok küldeni? Köszönöm!
2016. 07. 20.
Nagy Mária szerint: Üdvözlet!
Érdeklődve olvasom oldalatokat. Nekem is biztosításokat, nyugdíjat, Lakástakarék pénztárat hogyan népszerűsítsem. Pedig mindenki tudja hogy égető a kérdés és senki nem ugrik rá. Valamit rosszul mondok?

Üdv.

Marcsi









2017. 02. 19.
Szólj hozzá Te is!
Szeretnél hozzászólásaid mellé avatar ikont? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt elkészítheted.

(ne félj, nem jelenik meg az oldalon)
Megjelent!
Akadálymentesített változat
Betűméret növelés:
Tippek neked!
Blog értesítő
Következő tréningek
Sales blog friss
Facebook rajongók